kw spiraal vering?

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Brainscan
MINI2 - ARTIST

Berichtdoor Brainscan » Ma Aug 02, 2004 13:40

idd kunde beter ne schroefkit kopen zoals argonneke zij...

greetz..

yellow mini d
MINI Fan

Berichtdoor yellow mini d » Di Aug 03, 2004 10:52

Op wat een gebied is het dan gevaarlijk als je 1 spiraal weg neemt??????????????????????Dus als je een vering neemt met 3cm en je neemt de zelfde van 6cm is het verschil 1 spiraal of meer naargelang de hardheid van het merk van de vering.Ik geef jullie gelijk dat je dan een schroefkit kunt steken.Maar ik had na het plaatsen van mijn vering vanvoor een spatie die duidelijk meer was dan die van vanachter en dat trok op niets.En nu ligt hij vanvoor en vanachter mooi in de wielkast dus recht op de baan.En ik voel geen enkel verschil tussen 1 spiraal meer of minder want heb het op de autostraatafrit getest .GEEN verschil.Alleen optisch veel mooier.
:lol: :frown: :cheesy: :? :mrgreen: :lol: :P

quicksilver
MINI-aholic

Berichtdoor quicksilver » Di Aug 03, 2004 10:56

Tja, errug DOM
en nog erger STOM ook !!!

yellow mini d
MINI Fan

Berichtdoor yellow mini d » Di Aug 03, 2004 11:59

hoe dom???????????????????
Op welk gebied ????????

quicksilver
MINI-aholic

Berichtdoor quicksilver » Di Aug 03, 2004 12:12

Moet je daar echt een antwoord op ???????? :shock:

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Di Aug 03, 2004 12:54

remmen - banden - veren dat is de veiligheid van uwe wagen, het enige belangrijke, de rest hangt er maar mee aan,
mja ge zult wel zien als ge ergens tegenplakt, en dan hoop ik dat de verzekering erop uitkomt en trekt ge gene rotten bal,
dien handelaar die dat heeft voorgesteld en gedaan moesten ze zijne winkel afpakken . . .
voor U kan mij dat niet schelen wat ge doet, maar ge brengt andere mensen mee in gevaar,
uwe remweg is ten ??rste al een pak verlengd, ook al zult ge zeggen van niet,
en nu voelt alles nog goed aan, tuurlijk datte t'is nieuw, wacht binnen een half jaarke . . .

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Di Aug 03, 2004 20:18

wanna go low doe het dan deftig !!!!! pakt dan deftige veren of schroefkit.

en tis door zo een mensen die dit doen, da regelbare kitten verboden zijn. terwijl die wel veilig zijn.

yellow mini d
MINI Fan

Berichtdoor yellow mini d » Di Aug 03, 2004 20:55

Weet niet waarom jullie zo opgewonden doen.Werk zelf in banden centrale van camions dus ervaring genoeg ,daar het zelfs met camions word gedaan.Maar dat ik hier als een weg piraat aanzien word vind ik toch een beetje onterecht daar de meeste benzine versies hun motor laten optunen vind ik dan zeker LEVENGEVAARLIJK als hun remmen niet zijn aangepast.Ben er zelf ook bij.Maar heb verzekering op de hoogte gebracht van vermogen winst.Heb vroeger mijn golf 4 vering laten drukken en heb 100000 km mee gereden en NOOIT een probleem gehad.
Dus heb mijn mini in onze auto centrale laten doen en de jong die deze vering heeft geslepen heeft zeker bijna half hasselt verlaagd en ervaring GENOEG.Omdat kw vering geslepen kan worden maar dat kan niet bij elke verlagingsvering gedaan worden zei mijn collega.Ik zou zeggen mensen die originele vering slijpen OKE DAT IS LEVENSGEVAARLIJK.

quicksilver
MINI-aholic

Berichtdoor quicksilver » Di Aug 03, 2004 22:08

Als je AP veren had genomen was je MINI normaal 40mm verlaagd geweest, en had je die (gevaarlijke) onzin niet toe hoeven passen.
Kwestie van keuzes maken.

daar het zelfs met camions word gedaan

Veren bij een vrachtwagen zijn heel anders, en dan nog kan het niet. (15 jaar ervaring bij DAF)

Och, je komt je nog wel een keer tegen.......en dan hoop ik voor je niet tegen een andere medeweggebruiker :?
Laatst gewijzigd door quicksilver op Wo Aug 04, 2004 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

alain cooper
MINI Fan

Berichtdoor alain cooper » Wo Aug 04, 2004 10:45

een veer van 3.5 cm heeft een bepaalde progressie als die inveerd.een veer van 6 cm heeft een andere progressie.(progressie van een veer is,de weerstand die de veer uitoefend als je ze indrukt.die veren worden getest,daarom bestaat er een TUV keuring)als je van een 3.5 cm veer een stuk afslijpt heb je voor die veer niet de juist progressie,dus niet de ideale vering,zeker als je uw org.schokdempers gebruikt.waarom zouden ze anders veren van 6 cm maken.ik bestempel jou niet als een wegpiraat,maar uit dagelijkse ondervinding weet ik dat dit de goedkoopste oplossing is.heb toevallig maandag nog een golf cabrio over de vloer gehad die zijn veren ook had afgeslepen(de wagen ondeveer 8 cm gezakt) spiraal veer afgebroken.schade:schokdemper kapot gardeboe kapot(beschadiging door band) en carter geraakt.serieuze kosten!!!!!!!!!!!!!!

alain cooper
MINI Fan

Berichtdoor alain cooper » Wo Aug 04, 2004 10:51

in verband met borging schroefvering.
ik heb vernomen dat er vanaf 1 augustus 2004 de borging van een schroefveer op vlgd manier mag gebeuren voor tc(niet lachen h?). :frown:
borging mag gebeuren met een stalen spanring(zo??ne die je met een schroevendraaien kan vastzetten).vastschroeven op draad,onder de onderste ring.
dit van horen zeggen,een mekanieker bij ons heeft ervoor naar tc gebeld. :?: :?:

yellow mini d
MINI Fan

Berichtdoor yellow mini d » Wo Aug 04, 2004 11:06

[quote="quicksilver"]Als je AP veren had genomen was je MINI normaal 40mm verlaagd geweest, en had je die (gevaarlijke) onzin niet toe hoeven passen.

AP is niet meer te verkrijgen hebben ze me verteld ,omdat ik eerst AP we gaan steken omwille van de 40mm.Hebben ze me KW aangeraden.

hein
MINI Fan

Berichtdoor hein » Wo Aug 04, 2004 11:09

de AP veren zijn de laagste veren die onder een mini kunnen, anders bestaat de kans dat de schokbrekers inwendig tegen hun aanslag aan lopen, en daar door kapot gaan, wel eens in een auto met kapotte schokbrekers gereden? nou dat doe je ook maar een keer :cry:

hein

quicksilver
MINI-aholic

Berichtdoor quicksilver » Wo Aug 04, 2004 11:16

AP is niet meer te verkrijgen hebben ze me verteld

ik heb er net AP onder liggen sinds een week....dus die zijn wel te krijgen, laat je niks wijsmaken !

Ronald
MINI-aholic

Berichtdoor Ronald » Wo Aug 04, 2004 11:22

schade:schokdemper kapot gardeboe kapot(beschadiging door band) en carter geraakt.serieuze kosten!!!!!!!!!!!!!!
:mrgreen: :mrgreen:

Daar had hij al een een mooie schroefkit voor kunnen hebben en mss nog ander moois voor zen cabrio. Eigen schuld........ :P :P :P

hein
MINI Fan

Berichtdoor hein » Wo Aug 04, 2004 11:40

yellow mini d schreef:
quicksilver schreef:Als je AP veren had genomen was je MINI normaal 40mm verlaagd geweest, en had je die (gevaarlijke) onzin niet toe hoeven passen.

AP is niet meer te verkrijgen hebben ze me verteld ,omdat ik eerst AP we gaan steken omwille van de 40mm.Hebben ze me KW aangeraden.

hoeveel sets wil je hebben, bestel ze bijna iedere week, voor alle type mini's

hein

Terug naar “Exterior”