protech lakbescherming

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

protech lakbescherming

Berichtdoor wannes » Vr Mar 24, 2006 18:20

http://www.protech.nl/
Heeft er hier al iemand ervaring met deze firma en zo ja positief of negatief. Ik overweeg sterk om ons poeperke deze behandeling te geven.Ik ga die mannen nu eens contacteren om mijn bmw terug in orde te zetten , en als ze dat voor elkaar krijgen denk ik dat de mini zal volgen. De bimmer is na 8 maanden carwash ( weliswaar met zachte doeken ) dringend aan een lentekuur toe.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Vr Mar 24, 2006 18:22

Informeer eens bij Berthil, hij heeft dit laten doen bij zijn MINI.

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Vr Mar 24, 2006 18:39

heinz bied die protech aan

Gebruikersavatar
miniboard
MINI2 - Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 Okt 2003
Locatie: Beek en Donk

Re: protech lakbescherming

Berichtdoor miniboard » Zo Apr 09, 2006 13:27

wannes schreef:http://www.protech.nl/
Heeft er hier al iemand ervaring met deze firma en zo ja positief of negatief. Ik overweeg sterk om ons poeperke deze behandeling te geven.Ik ga die mannen nu eens contacteren om mijn bmw terug in orde te zetten , en als ze dat voor elkaar krijgen denk ik dat de mini zal volgen. De bimmer is na 8 maanden carwash ( weliswaar met zachte doeken ) dringend aan een lentekuur toe.


Ik heb de Protech, inmiddels 1 jaar, erop zitten. Ik heb er geen spijt van.

Vuil hecht minder snel op de lak.
Meestal spuit ik mijn auto 1 ? 2 keer per week met de spuitlans schoon. Het met de hand wassen doe ik om de 4-6 weken.
Ben redelijk lui aangelegd wat betreft Mini-wassen :oops:

Gebruikersavatar
Berthil
MINI Regular
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 Nov 2005
Locatie: Sittard (NL)
Contact:

Berichtdoor Berthil » Ma Apr 10, 2006 21:13

Ik heb sinds oktober vorig jaar de ProTech en ik ben er erg tevreden over. Het is echter niet zo dat ik minder moet wassen, maar tussen de wasbeurten door blijft hij wat schoner, en na wassen glanst hij zoals na een hele dag poetsen met Meguiars. Het echte voordeel is echter de bescherming van de lak waardoor deze zijn glans behoudt en langer mooi blijft.

Na het wassen spuit ik op de nog natte auto hun 'xtreme finish', even licht uitwrijven met een natte doek zodat het meeste water verdwijnt. Daarna oppoetsen met een zachte doek. Dit lijkt veel werk maar je hoeft er niet hard op te poetsen, met 45 min. ben ik klaar met wassen en 'zemen'. Door de xtreme finish blijft de ProTech laag ook langer dan de gegarandeerde twee jaar zitten. Op nieuwe auto's gegarandeerd ProTech de lakverzegeling 5 jaar.

Als je dus minder wilt wassen omdat je denkt dat hij steeds weer schoonregent dan moet je geen ProTech nemen. Als je je lak langer glanzend wilt houden en de auto er na elke wasbeurt als nieuw uitziet moet je ProTech nemen.

Het is trouwens zo dat de meeste bedrijven die ProTech bieden dat niet zelf doen. Dan komt er namelijk een ProTech bus voorrijden met een gecertificeerde ProTecher die de auto onder hand neemt. Je moet kennelijk gecertificeerd zijn om het te mogen doen, en er komt een speciale 'politoer' machine aan te pas speciaal ontwikkeld voor ProTech, en maar weinig firma's hebben dat. De wat grotere dealers hebben meestal wel gecertificeerde ProTechers en een eigen politiermachine.

Ik heb het laten doen in Moergestel waar het moederbedrijf zit. Ik was 550 euro kwijt voor auto en velgen. Een nieuwe auto is goedkoper daar deze niet gepolijst hoeft te worden.

Ik heb op de fotoshoot ook nog eens goed om heen gekeken, er was natuurlijk hard gepoetst op alle MINI's. Ik heb er echter heel veel gezien met nogal wat krasjes en wasresten wat duidelijk te zien was in het lekkere zonnetje zondag. Bij mij zie je in de zon nul poetskrassen.

Gebruikersavatar
Beachboyke69
MINI Freak
Berichten: 256
Lid geworden op: 08 Feb 2006
Locatie: Gent

Berichtdoor Beachboyke69 » Di Apr 11, 2006 18:28

ik heb protech gehad op mijne bora indertijd !!!!! super !!!!!!!!!!!!!!!!!!! overdreven content van geweest... !!! en ge krijgt garantie !!

het is wel een dure lol ! !

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Di Apr 11, 2006 21:12

Vind ik ook buitengewoon interessant, en dankzij Berthil ken ik de formule al een tijdje :wink:

Jammer genoeg denk ik dat je dit beter direct op een nieuwe MINI laat doen. Ik zou de onze eerst volledig moeten laten polieren en opkuisen alvorens Protech toe te passen (heb oa. al een flinke "vandalismekras" op het kofferdeksel), en dat heb ik er na ??n jaar niet echt meer voor over.

Jammer, of heb ik ongelijk?

Gebruikersavatar
tdr
MINI Freak
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 Okt 2004
Locatie: Gent
Contact:

Berichtdoor tdr » Wo Apr 12, 2006 11:11

Mijne heeft ook Protech gekregen. Hebben al veel klanten van ons aangeraden en gedaan, goe gerief!

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Do Apr 13, 2006 14:11

Het kost 569? waar ik heb gevraagd, zonder de velgen.
Duur grapje imo.

Daarvoor laat ik hem 8 keer polieren door iemand anders.

Gebruikersavatar
Berthil
MINI Regular
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 Nov 2005
Locatie: Sittard (NL)
Contact:

Berichtdoor Berthil » Do Apr 13, 2006 15:52

Ik wil mijn auto graag wat langer (mooi) houden. Met ProTech (teflon) gaat de lak nog maar 3% per jaar in glans achteruit door UV licht en weersinvloeden, zonder ProTech kennelijk steeds 25% per jaar volgens de ProTech website (zal wel iets minder zijn, maar toch).

Als je daarbij ook nog eens 8 keer echt gaat polijsten met een polijstmachine weet je zeker dat je beter je auto kan inruilen als die 3 jaar is, want de lak wordt er niet beter op na een polijstbeurt. Wel mooier, maar ook steeds een beetje dunner.

Als ik de 570 euro naast andere wijzigingen zet die ik aan de auto heb gedaan is de ProTech een redelijk goedkope mod geweest die erg goed zichtbaar is :)

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Vr Apr 14, 2006 11:03

volgende week word menne mini ook met protech behandeld :grin: ,
alles telefonish geregeld via heinz, vriendelijke gasten daar 8)

weet nog niet of ik de velgen ook ga laten meedoen :?

grtz DC


Terug naar “Exterior”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten