Dak laten spuiten te duur ?
Dak laten spuiten te duur ?
Halokes ik ben sinds 28 april 2006 in het bezit van mijn prachtige Mini One D Parklane in Royal Grey en heb mijn dak in het zilver laten spuiten en zilveren bonnets erop en donkere ruiten achteraan!
Nu krijg ik een rekening van het dak te spuiten van 455euro ex btw is dat eigenlijk niet veel te duur?
De bonnetstrping kostte 169,5 euro
wat vinden jullie van deze prijzen? anders doe ik mijn beklag! ik heb mijn wagen via bmw dealer gekocht daar deze dichter bij mijn woonplaats ligt! en we ook een BMW 5 touring hadden gekocht voor mijn man samen met mijn mini!
groetjes
Nu krijg ik een rekening van het dak te spuiten van 455euro ex btw is dat eigenlijk niet veel te duur?
De bonnetstrping kostte 169,5 euro
wat vinden jullie van deze prijzen? anders doe ik mijn beklag! ik heb mijn wagen via bmw dealer gekocht daar deze dichter bij mijn woonplaats ligt! en we ook een BMW 5 touring hadden gekocht voor mijn man samen met mijn mini!
groetjes
- minibandit
- MINI Nutter
Blade schreef:waarom is dat duur ?? weet je hoeveel werk dit is ??
trouwens wazowski heeft gelijk, vraag de prijs voor je het laat doen,
deze is nog ??rlijk, hij kan makkelijk meer vragen als er niets op papier staat ...
vind dat ook wel duur...vroeger lakten ze daar ne ganse wagen voor...

zal wel de normale prijs zijn tegenwoordig zeker...in een BMW garage...

btw Blade : zoveel werk is dat nu ook weer niet h? !!!
met de moderne technieken is dat niet zo lang werk hoor...

- minibandit
- MINI Nutter
Blade schreef:denkt je dat ? vraag echt wel wat voorbereiding hoor,
het is ook een nieuwe wagen h?, geen tweedehands
van 10 jaar die een beetje moet bijgeschilderd worden
en de prijzen vroeger, tja dat was vroeger h?, en nu is het beter . . .
nieuw is dus echt makkelijker h?...

geen schade of defecten aan de lak !!
is enkel wat afplakwerk en lakwerk na het "slijpwerk of sliswerk" en dat gebeurd tegenwoordig allemaal machinaal...

en of het nu beter is...????
heb je de MINI z'n origineel spuitwerk al eens bekeken...

minibandit schreef:en of het nu beter is...????
heb je de MINI z'n origineel spuitwerk al eens bekeken...![]()
![]()
Zeg da wel ! Als ik na 7 maanden de steenslag bekijk op de motorkap van de Mini, dan is die nu
al meer dan op mijne Ford van 5 jaar oud. En beide wagens doen evenveel autostrade, zelle.
De motorkap van de Mini vertoont nu reeds 6 ? 7 plaatsen waar de lak helemaal is verdwenen

Zelfs de zijdeur heeft reeds een "witte carroserie zonder verf-plek". De techniek van tegenwoordig is
dus ook niet alles. 't Is dus duurder geworden, maar de kwaliteit is er zeker niet op vooruitgegaan.
- minibandit
- MINI Nutter
Wally schreef:minibandit schreef:en of het nu beter is...????
![]()
Zeg da wel ! Als ik na 7 maanden de steenslag bekijk op de motorkap van de Mini, dan is die nu
al meer dan op mijne Ford van 5 jaar oud. En beide wagens doen evenveel autostrade, zelle.
De motorkap van de Mini vertoont nu reeds 6 ? 7 plaatsen waar de lak helemaal is verdwenen![]()
Zelfs de zijdeur heeft reeds een "witte carroserie zonder verf-plek". De techniek van tegenwoordig is
dus ook niet alles. 't Is dus duurder geworden, maar de kwaliteit is er zeker niet op vooruitgegaan.
my point exactly...

minibandit schreef:Wally schreef:minibandit schreef:en of het nu beter is...????
![]()
De motorkap van de Mini vertoont nu reeds 6 ? 7 plaatsen waar de lak helemaal is verdwenen![]()
my point exactly...![]()
Heb verleden week geprobeerd dit in garantie te laten doorgaan als een fabricage-lakfout ...... noppes !

- minibandit
- MINI Nutter
- mini black n'croom
- MINI Freak
- minibandit
- MINI Nutter
Blade schreef:denkt je dat ? vraag echt wel wat voorbereiding hoor,
het is ook een nieuwe wagen h?, geen tweedehands
van 10 jaar die een beetje moet bijgeschilderd worden
en de prijzen vroeger, tja dat was vroeger h?, en nu is het beter . . .
Blade schreef:de reden waarom je nu zoveel meer steenslag hebt is door de milieunormen,
de lakken zijn andere samenstellingen dan vroeger, millieuvriendelijker maar ook veel kwetsbaarder ...
is dus beter voor milieu, maar kwalitatief v??l minder dan vroeger...

dus vroeger was het dan toch beter...

ik bedoel enkel de kwaliteit h?, voor ik hier een afdeling "groenen" in m'n nek krijg...

allee vooruit, lak was vroeger beter, de tijden zijn nu beter
Laatst gewijzigd door Blade op Vr Mei 12, 2006 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dave C
- MINI Master
500 ? lijkt mij ook niet overdreven hoor, je moet weten dat het niet zomaar wat gazettenpapier rondhangen is en dan spuiten maar, ik weet niet of ze de rubber rondom verwijderen of afplakken, maar als ze hem afplakken zal het wel heel deftig moeten gebeuren, er staat ook nog een antenne op het dak h?, dan nog sliswerk en voorbehandeling, spuitwerk...
remember dat ook een spuitcabiene nodig is, manwerk, tijd, materieel en materiaal...
tel dit samen maar is op
wat de lak van heden betreft is het idd zo dat alles milieuvriendelijker is en moet zijn als vroeger, en lak kwetsbaarder is...(wat ook niet wil zeggen dat de lak nu slechter is hoor, denk maar aan de glans, kleurbehoud..., alles is er toch beter op geworden h?, anders reden we nu nog allemaal met ne classic rond
remember dat ook een spuitcabiene nodig is, manwerk, tijd, materieel en materiaal...
tel dit samen maar is op

wat de lak van heden betreft is het idd zo dat alles milieuvriendelijker is en moet zijn als vroeger, en lak kwetsbaarder is...(wat ook niet wil zeggen dat de lak nu slechter is hoor, denk maar aan de glans, kleurbehoud..., alles is er toch beter op geworden h?, anders reden we nu nog allemaal met ne classic rond