Pagina 1 van 2
Dak laten spuiten te duur ?
Geplaatst: Do Mei 11, 2006 18:59
door Erika
Halokes ik ben sinds 28 april 2006 in het bezit van mijn prachtige Mini One D Parklane in Royal Grey en heb mijn dak in het zilver laten spuiten en zilveren bonnets erop en donkere ruiten achteraan!
Nu krijg ik een rekening van het dak te spuiten van 455euro ex btw is dat eigenlijk niet veel te duur?
De bonnetstrping kostte 169,5 euro
wat vinden jullie van deze prijzen? anders doe ik mijn beklag! ik heb mijn wagen via bmw dealer gekocht daar deze dichter bij mijn woonplaats ligt! en we ook een BMW 5 touring hadden gekocht voor mijn man samen met mijn mini!
groetjes
Geplaatst: Do Mei 11, 2006 19:02
door wazowski
Twee jaar terug hebben wij ons dak ook laten spuiten, was 500 EUR incl.
Normale dealerpijs lijkt het mij dus...
Misschien in 't vervolg eerst een prijs vragen/afspreken, zo kom je niet voor verrassingen te staan...
Geplaatst: Do Mei 11, 2006 19:46
door Wally
Striping heeft mij 93.86? gekost. (incl BTW & incl werkuren)
Maar mijne zijn wel ori zwarte, 'k weet nie wat de prijs is van uw zilveren

Geplaatst: Do Mei 11, 2006 20:14
door Blade
waarom is dat duur ?? weet je hoeveel werk dit is ??
trouwens wazowski heeft gelijk, vraag de prijs voor je het laat doen,
deze is nog ??rlijk, hij kan makkelijk meer vragen als er niets op papier staat ...
Geplaatst: Do Mei 11, 2006 21:54
door minibandit
Blade schreef:waarom is dat duur ?? weet je hoeveel werk dit is ??
trouwens wazowski heeft gelijk, vraag de prijs voor je het laat doen,
deze is nog ??rlijk, hij kan makkelijk meer vragen als er niets op papier staat ...
vind dat ook wel duur...vroeger lakten ze daar ne ganse wagen voor...
zal wel de normale prijs zijn tegenwoordig zeker...in een BMW garage...
btw Blade : zoveel werk is dat nu ook weer niet h? !!!
met de moderne technieken is dat niet zo lang werk hoor...

Geplaatst: Do Mei 11, 2006 21:59
door Blade
denkt je dat ? vraag echt wel wat voorbereiding hoor,
het is ook een nieuwe wagen h?, geen tweedehands
van 10 jaar die een beetje moet bijgeschilderd worden
en de prijzen vroeger, tja dat was vroeger h?, en nu is het beter . . .
Geplaatst: Do Mei 11, 2006 22:09
door minibandit
Blade schreef:denkt je dat ? vraag echt wel wat voorbereiding hoor,
het is ook een nieuwe wagen h?, geen tweedehands
van 10 jaar die een beetje moet bijgeschilderd worden
en de prijzen vroeger, tja dat was vroeger h?, en nu is het beter . . .
nieuw is dus echt makkelijker h?...
geen schade of defecten aan de lak !!
is enkel wat afplakwerk en lakwerk na het "slijpwerk of sliswerk" en dat gebeurd tegenwoordig allemaal machinaal...
en of het nu beter is...????
heb je de MINI z'n origineel spuitwerk al eens bekeken...

Geplaatst: Do Mei 11, 2006 22:30
door Wally
minibandit schreef:en of het nu beter is...????
heb je de MINI z'n origineel spuitwerk al eens bekeken...

Zeg da wel ! Als ik na 7 maanden de steenslag bekijk op de motorkap van de Mini, dan is die nu
al meer dan op mijne Ford van 5 jaar oud. En beide wagens doen evenveel autostrade, zelle.
De motorkap van de Mini vertoont nu reeds 6 ? 7 plaatsen waar de lak helemaal is verdwenen
Zelfs de zijdeur heeft reeds een "witte carroserie zonder verf-plek". De techniek van tegenwoordig is
dus ook niet alles. 't Is dus duurder geworden, maar de kwaliteit is er zeker niet op vooruitgegaan.
Geplaatst: Do Mei 11, 2006 22:32
door minibandit
Wally schreef:minibandit schreef:en of het nu beter is...????
heb je de MINI z'n origineel spuitwerk al eens bekeken...

Zeg da wel ! Als ik na 7 maanden de steenslag bekijk op de motorkap van de Mini, dan is die nu
al meer dan op mijne Ford van 5 jaar oud. En beide wagens doen evenveel autostrade, zelle.
De motorkap van de Mini vertoont nu reeds 6 ? 7 plaatsen waar de lak helemaal is verdwenen
Zelfs de zijdeur heeft reeds een "witte carroserie zonder verf-plek". De techniek van tegenwoordig is
dus ook niet alles. 't Is dus duurder geworden, maar de kwaliteit is er zeker niet op vooruitgegaan.
my point exactly...

Geplaatst: Do Mei 11, 2006 22:36
door Wally
minibandit schreef:Wally schreef:minibandit schreef:en of het nu beter is...????
heb je de MINI z'n origineel spuitwerk al eens bekeken...

Zeg da wel ! Als ik na 7 maanden de steenslag bekijk op de motorkap van de Mini, dan is die nu
al meer dan op mijne Ford van 5 jaar oud. En beide wagens doen evenveel autostrade, zelle.
De motorkap van de Mini vertoont nu reeds 6 ? 7 plaatsen waar de lak helemaal is verdwenen
Zelfs de zijdeur heeft reeds een "witte carroserie zonder verf-plek". De techniek van tegenwoordig is
dus ook niet alles. 't Is dus duurder geworden, maar de kwaliteit is er zeker niet op vooruitgegaan.
my point exactly...

Heb verleden week geprobeerd dit in garantie te laten doorgaan als een fabricage-lakfout ...... noppes !

Geplaatst: Do Mei 11, 2006 22:45
door minibandit
Wally schreef:Heb verleden week geprobeerd dit in garantie te laten doorgaan als een fabricage-lakfout ...... noppes !

nope Wally, dit is huidendaagse niveau van lakspuiten...
LEVE DE ROBOTS
??n troost, is niet "alleen" bij MINI zo triest...

Geplaatst: Do Mei 11, 2006 22:58
door mini black n'croom
500 ? (inc BTW) is de standaard prijs bij zowat alle dealers
Geplaatst: Do Mei 11, 2006 23:54
door Blade
de reden waarom je nu zoveel meer steenslag hebt is door de milieunormen,
de lakken zijn andere samenstellingen dan vroeger, millieuvriendelijker maar ook veel kwetsbaarder ...
Geplaatst: Vr Mei 12, 2006 9:21
door minibandit
Blade schreef:denkt je dat ? vraag echt wel wat voorbereiding hoor,
het is ook een nieuwe wagen h?, geen tweedehands
van 10 jaar die een beetje moet bijgeschilderd worden
en de prijzen vroeger, tja dat was vroeger h?, en nu is het beter . . .
Blade schreef:de reden waarom je nu zoveel meer steenslag hebt is door de milieunormen,
de lakken zijn andere samenstellingen dan vroeger, millieuvriendelijker maar ook veel kwetsbaarder ...
is dus beter voor milieu, maar kwalitatief v??l minder dan vroeger...
dus
vroeger was het dan toch
beter...
ik bedoel enkel de kwaliteit h?, voor ik hier een afdeling "
groenen" in m'n nek krijg...

Geplaatst: Vr Mei 12, 2006 9:56
door Blade
allee vooruit, lak was vroeger beter, de tijden zijn nu beter
Geplaatst: Vr Mei 12, 2006 10:27
door Dave C
500 ? lijkt mij ook niet overdreven hoor, je moet weten dat het niet zomaar wat gazettenpapier rondhangen is en dan spuiten maar, ik weet niet of ze de rubber rondom verwijderen of afplakken, maar als ze hem afplakken zal het wel heel deftig moeten gebeuren, er staat ook nog een antenne op het dak h?, dan nog sliswerk en voorbehandeling, spuitwerk...
remember dat ook een spuitcabiene nodig is, manwerk, tijd, materieel en materiaal...
tel dit samen maar is op
wat de lak van heden betreft is het idd zo dat alles milieuvriendelijker is en moet zijn als vroeger, en lak kwetsbaarder is...(wat ook niet wil zeggen dat de lak nu slechter is hoor, denk maar aan de glans, kleurbehoud..., alles is er toch beter op geworden h?, anders reden we nu nog allemaal met ne classic rond

Geplaatst: Vr Mei 12, 2006 11:06
door Blade
voila ...
trouwens ik had ook 550 betaald btw in, voor dak en spiegekappen ...
Geplaatst: Vr Mei 12, 2006 11:59
door Yoeri
De wielkappen en skirts rondom spuiten kost zelfs al iets van een 550?
Geplaatst: Vr Mei 12, 2006 12:45
door zoot
krasje?..... auto weggooien, nieuwe kopen....
beste remedie tegen steenslag:
wacht tot het vliegenkerkhoftapijt dik genoeg op voorbumper en motorkap hangt.....

Geplaatst: Ma Mei 15, 2006 20:29
door cooper
Spuiten van wielkappen en skirts 200?. Ik moet ze wel zelf demonteren en monteren. De mijne worden gedaan na m'n ongevalexpertise.