ik ben geen mini specialist
maar al? hopla
one-std.ophanging/ zonder sportophanging als optie 0 cm
cooper-std.sportopnangong/ zonder sportophanging+ als optie 1 cm lager
cooper 's'-std.sportophanging+ 2 cm lager t.o.v. one
het spreekt voor zich dat het comfort afneemt zoveelste lager je gaat, de auto word stugger, niet dat dit mega centim zijn, dus dat gaat al bij al nog meevallen zenne
wel gaat het rijgedrag aanzienlijk vooruit met een sportoph + t.o een std.one onderstel, minder hangen in bochten, het rijd leuker, sportiever, preciezer...
nu is dit allemaal niet zo simpel uit te leggen, maar je moet ook rekening houden met het feit dat een cooper/ sportophanging dus, stabilisatorstangen heeft en een one niet, en bij een sportoph+ zijn deze stabilisatorstanen zelfs nog een maatje dikker ..
onthoud dus dat je enkel veren/poten vervangt, de rest is onbegonnen werk denk, en je dus toch niet helemaal de rijeigenschappen van een sportophanging+ zult hebben, hoogte/kleine verlaging natuurlijk wel en iets sportiever rijden zal het dus ook wel een beetje zijn..
nu be je wel wat onduidelijk over belangrijke dingen dus h?
heeft jou mini one een sportophanging als optie?
daar je dan ook nog maar 1 cm zakt en het eigenlijk de moeite niet zou zijn dan, optish niet, kosten veren, werk...., zou gek zijn hoor, vind ik
spreek je alleen over de veren, toch ook de veerpoten erbij hoop ik,
en denk ook als je dus de gewone one ophanging hebt zonder sportoph als optie, en het hier zou gaan om een veren en poten, toch andere veerschotels zult moeten steken, als je sportoph als optie zou hebben kan je die wel gewoon overzetten
het is dus allemaal ni zo simpel
en somebody please correct me if i'm wrong
wil je echt een zichtbare verlaging of wat is de reden waarom je het zou doen, koop u dan een setje h&r, eibach of weet ik wat spiralen 3-4 cm, want zoiezo ga je niet echt een indruk krijgen van wow die ligt lekker met een sportoph+ hoor
grtz DC