verlagen
verlagen
verlagen met een velg 18" et waarde 40
banden 215 - 35
is er nog iemand met die et waarde van velg die zijn auto verlaagd heeft
zou graag te weten komen of dit problemen gaat geven
de velgen vallen juist binnen de boord van de wielkas
banden 215 - 35
is er nog iemand met die et waarde van velg die zijn auto verlaagd heeft
zou graag te weten komen of dit problemen gaat geven
de velgen vallen juist binnen de boord van de wielkas
- mini black n'croom
- MINI Freak
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 19 Okt 2005
- Locatie: hasselt
- Contact:
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Dave C schreef:naargelang je lager gaat veranderd je negatieve camber meer en meer, dus je wielekes gaan bovenaan schoon in't kaske vallen
gene bang hebben...
grtz DC
zelfs als ze nu al de binnenkassen raken...????
die negatieve camber gaat toch geen cm's aanpassen...anders wel sletig voor de bandjes...
- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
minibandit schreef:Dave C schreef:naargelang je lager gaat veranderd je negatieve camber meer en meer, dus je wielekes gaan bovenaan schoon in't kaske vallen
gene bang hebben...
grtz DC
zelfs als ze nu al de binnenkassen raken...????
die negatieve camber gaat toch geen cm's aanpassen...anders wel sletig voor de bandjes...
tussen rakan en raken is een groot verschil h?
ge kunt russen of ge kunt schuren
bij mij raakt het soms ook een beetje as ik door ne zonk rijd...,
zijn ET waarde is goed, en zijn totale omtrek van zijn wiel is eigenlijk nog kleiner als de meeste hier 205/45/17
snap niet wat het probleem zou zijn..
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
russen...??
te zien wat ge ervan verwacht zeker h?...
in vind het al erg genoeg als ik de lagere MINI's hoor schrapen met hun voorlipje, bij een verkeersdrempelke...
dus als de kassen ook gaan "russen" en de bandjes getekend worden door raakstreepjes is dat voor mij NO GO...!!!
heb Steffen z'n bandjes al gechekt en hij heeft nu al plastiekstrepen op z'n rubber rechtsachter ...
ben verlaging nl ook aan het bekijken met m'n ET 38...heb zelfde probleem als Steffen nu...
en het probleem is dus het raken h?...
te zien wat ge ervan verwacht zeker h?...
in vind het al erg genoeg als ik de lagere MINI's hoor schrapen met hun voorlipje, bij een verkeersdrempelke...
dus als de kassen ook gaan "russen" en de bandjes getekend worden door raakstreepjes is dat voor mij NO GO...!!!
heb Steffen z'n bandjes al gechekt en hij heeft nu al plastiekstrepen op z'n rubber rechtsachter ...
ben verlaging nl ook aan het bekijken met m'n ET 38...heb zelfde probleem als Steffen nu...
en het probleem is dus het raken h?...
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Dave C schreef:al? das straffe kost dan, de mijne ligt goe laag, grotere totale wielomtrek, en raak heel heel zelden een klein beetje( niks aan't bandje te zien)
ET42
tja dan moet ge uw (zeker achterste velgkes) wa beginnen afdraaien h? jongens of verhogen die handel
idd ga morgen (oeps vandaag dus ) ff horen of ET nog kan "aangepast" worden...
velgskes worden origineel geleverd met ET 35...aangepast voor de MINI naar ET 38...dus zal spannend worden denk ik...
anders binnenkassen aanpassen h?...
- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
De ET van een velg, ook wel de offset of Einpress Tiefe genoemd, bepaald hoever een velg naar binnen valt of naar buiten steekt in de wielkast. Een ET van 38 wil zeggen dat het bevestigingspunt 38 mm aan de buitenkant van het midden van de velg ligt (zie schematische tekening).
Steekt een velg te ver naar buiten, dan moet er een velg met een hogere ET worden gemonteerd. Bij ET 42 valt de velg 4 mm meer naar binnen dan bij ET 38. Omgedraaid geldt: Hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten steekt.
grtz DC
Steekt een velg te ver naar buiten, dan moet er een velg met een hogere ET worden gemonteerd. Bij ET 42 valt de velg 4 mm meer naar binnen dan bij ET 38. Omgedraaid geldt: Hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten steekt.
grtz DC
Dave C schreef:De ET van een velg, ook wel de offset of Einpress Tiefe genoemd, bepaald hoever een velg naar binnen valt of naar buiten steekt in de wielkast. Een ET van 38 wil zeggen dat het bevestigingspunt 38 mm aan de buitenkant van het midden van de velg ligt (zie schematische tekening).
Steekt een velg te ver naar buiten, dan moet er een velg met een hogere ET worden gemonteerd. Bij ET 42 valt de velg 4 mm meer naar binnen dan bij ET 38. Omgedraaid geldt: Hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten steekt.
grtz DC
Dave uwe uitleg over de ET is korrekt .
Steffen ik zou er mee oppassen met dat verlagen, zeker met jouw ET en bandenmaat. Denk ook eens aan je rijcomfort dat alweer zal minderen.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
steffen schreef:is verlaagd
2 cm tot nu toe
schijnt nog een cm te zakken
maar daar ben ik eens beniuwd naar
en hij raakt totaal niet
pics, pics, pics...
ps: wil je niet verontrusten, maar net zoals bij SScooper is de jouwe niet direct het beloofde ( ik denk 3 cm ) aantal cm gezakt...
die van Steven zakt ook nog steeds maar niet naar het gewenste 'beloofde' aantal cm's
zal er binnenkort ook wel meer van weten...m'n Eibach setje is besteld...
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten