LED standlicht, echte xenon intensiteit.
LED standlicht, echte xenon intensiteit.
Ik wil beginnen aan een nieuw project.
Namelijk het maken van fatsoenlijke standlichten die echt de xenon-look benaderen. En niet de goedkope (die duur verkocht worden) gebundelde ledjes die de kleur zouden benaderen.
De kleurintensiteit van xenon wordt bepaald door de lichtsterkte, gebundelde LED's kunnen dit nooit benaderen.
Maar nu zijn er de zogenaamde Superflux led's die worden aangesloten via 4 pootjes en een z??r grote lichtopbrengst hebben.
Voorbeeld van een superflux led (6000mcd) (deze is al sterker dan de meeste), en een high-superflex (24000mcd !!!) led
http://users.telenet.be/-SoliD-/led.jpg
De meeste fabrikanten bieden zwakke blauwe led's aan, en zeggen dat ze xenon benaderen, maar xenon is nooit(!) blauw.
Let ook op het feit dat een gewone led 0,2A vraagt en deze LED's 0,8A!
Het grote verschil is ook de kijkhoek, de kijkhoek van een gewone LED is 15? w.w.z. dat je er bijna recht op kijken wil je een sterke straal zien, bij mijn superflux led's is de kijkhoek 100?!
Je ziet direct het grote verschil,
het probleem is echter dat deze superflux led's niet worden gebruikt in auto-toepassingen en dus ook nog niet commercieel verkrijgbaar is.
Ik wil deze nu gaan maken, door het aanpassen van het originele (of aftermarket) standlichtvoetje. En deze LED daar op te installeren.
Doordat deze echter nog vrij nieuw is moet ik deze LED's afnemen in grote hoeveelheid.
Ik kan bij een eerste lading 9 paar standlichtjes maken.
Hou er rekening mee dat de commerci?le varianten (en nog bedrog zijn) rond de 40? kosten.
Ik zal 20? vragen per paar.
Wie is bereid om mee te doen aan dit proefproject?
PS: voor de standlicht conversie heb ik ook 2 originele standlichtvoetjes nodig (eventueel van uw standaard, of die je goedkoop kunt kopen in de winkel)
Degenen die willen meedoen, zetten hieronder hun naam maar. (het hoeft niet bij 9 personen te blijven, ik kan na een goed resultaat nog bestellingen doen)
Ik zal als eerste de conversie doen en dan pics posten van op de auto.
Namelijk het maken van fatsoenlijke standlichten die echt de xenon-look benaderen. En niet de goedkope (die duur verkocht worden) gebundelde ledjes die de kleur zouden benaderen.
De kleurintensiteit van xenon wordt bepaald door de lichtsterkte, gebundelde LED's kunnen dit nooit benaderen.
Maar nu zijn er de zogenaamde Superflux led's die worden aangesloten via 4 pootjes en een z??r grote lichtopbrengst hebben.
Voorbeeld van een superflux led (6000mcd) (deze is al sterker dan de meeste), en een high-superflex (24000mcd !!!) led
http://users.telenet.be/-SoliD-/led.jpg
De meeste fabrikanten bieden zwakke blauwe led's aan, en zeggen dat ze xenon benaderen, maar xenon is nooit(!) blauw.
Let ook op het feit dat een gewone led 0,2A vraagt en deze LED's 0,8A!
Het grote verschil is ook de kijkhoek, de kijkhoek van een gewone LED is 15? w.w.z. dat je er bijna recht op kijken wil je een sterke straal zien, bij mijn superflux led's is de kijkhoek 100?!
Je ziet direct het grote verschil,
het probleem is echter dat deze superflux led's niet worden gebruikt in auto-toepassingen en dus ook nog niet commercieel verkrijgbaar is.
Ik wil deze nu gaan maken, door het aanpassen van het originele (of aftermarket) standlichtvoetje. En deze LED daar op te installeren.
Doordat deze echter nog vrij nieuw is moet ik deze LED's afnemen in grote hoeveelheid.
Ik kan bij een eerste lading 9 paar standlichtjes maken.
Hou er rekening mee dat de commerci?le varianten (en nog bedrog zijn) rond de 40? kosten.
Ik zal 20? vragen per paar.
Wie is bereid om mee te doen aan dit proefproject?
PS: voor de standlicht conversie heb ik ook 2 originele standlichtvoetjes nodig (eventueel van uw standaard, of die je goedkoop kunt kopen in de winkel)
Degenen die willen meedoen, zetten hieronder hun naam maar. (het hoeft niet bij 9 personen te blijven, ik kan na een goed resultaat nog bestellingen doen)
Ik zal als eerste de conversie doen en dan pics posten van op de auto.
Blij te horen dat er interesse is
Maar de komende lampjes zullen nog ff op zich moeten wachten (examens)
En ik ga binnenkort voor mezelf eens zien wat 2 LED'jes per lampje gaat doen. En ik kan u bijna garanderen dat da spectaculair gaat zijn.
En zo kunnen ze dan ook eventueel besteld worden.
De kosten van 2 per lampje (en een paar) gaat liggen op 50? (inclusief de standlichtjes om ze op te baseren, tenminste als ik denk wat deze kosten in de winkel). En 30? per single-pair (incl standlichtjes).
Weet wel, ik heb geen speciaal bedrijf en mijn gereedschap is beperkt, dus de LED'jes gaan zeker werken, maar de afwerking is niet alsof je ze in de winkel zou kopen (maakt het eigenlijk uit, je ziet ze toch niet zitten)
Indien de interesse blijft, dan mogen jullie mij PB'en. Maar de komende LED's zullen toch pas voor begin juli zijn.
Nog een foto-update

Maar de komende lampjes zullen nog ff op zich moeten wachten (examens)
En ik ga binnenkort voor mezelf eens zien wat 2 LED'jes per lampje gaat doen. En ik kan u bijna garanderen dat da spectaculair gaat zijn.
En zo kunnen ze dan ook eventueel besteld worden.
De kosten van 2 per lampje (en een paar) gaat liggen op 50? (inclusief de standlichtjes om ze op te baseren, tenminste als ik denk wat deze kosten in de winkel). En 30? per single-pair (incl standlichtjes).
Weet wel, ik heb geen speciaal bedrijf en mijn gereedschap is beperkt, dus de LED'jes gaan zeker werken, maar de afwerking is niet alsof je ze in de winkel zou kopen (maakt het eigenlijk uit, je ziet ze toch niet zitten)
Indien de interesse blijft, dan mogen jullie mij PB'en. Maar de komende LED's zullen toch pas voor begin juli zijn.
Nog een foto-update

Pfff zo'n reactie had ik als laatste van u verwacht Blade
Ik denk dat velen hier al iets hebben zitten dat eigenlijk niet mag, ook niet moeilijk hoe alles tegenwoordig aan banden is gelegd.
En dat ze maar eens bewijzen dat het te fel is, die LEDjes trekken niet meer dan de originele 5W, dus ik heb niks veranderd h?
Of gaan ze d'r met een Lumens meter opzitten
Nee voor boetes heb ik echt geen schrik.

Ik denk dat velen hier al iets hebben zitten dat eigenlijk niet mag, ook niet moeilijk hoe alles tegenwoordig aan banden is gelegd.
En dat ze maar eens bewijzen dat het te fel is, die LEDjes trekken niet meer dan de originele 5W, dus ik heb niks veranderd h?

Of gaan ze d'r met een Lumens meter opzitten

Nee voor boetes heb ik echt geen schrik.
ik bedoel, er zijn er nu al die met de gewone originele standlichtjes boetes hebben aangekregen,
omdat ze zogezegd met hun mistlampen aanreden,
als je er dan van die felle led's gaat insteken die bijna xenons nabootsen,
dan kan je wel eens meer papiertjes in de bus verwachten,
als je dat elke keer moet gaan aanvechten gaan ze toch ook wel merken
dat er aan uw wagen iets niet klopt vrees ik ...
natuurlijk zie ik ook liever een mooie heldere led, dan dat geelige theekaarsje dat er origineel insteekt,
maar ze zijn erg streng op mistlampen, en ik denk dat ze het als mistlamp gaan zien ...
omdat ze zogezegd met hun mistlampen aanreden,
als je er dan van die felle led's gaat insteken die bijna xenons nabootsen,
dan kan je wel eens meer papiertjes in de bus verwachten,
als je dat elke keer moet gaan aanvechten gaan ze toch ook wel merken
dat er aan uw wagen iets niet klopt vrees ik ...
natuurlijk zie ik ook liever een mooie heldere led, dan dat geelige theekaarsje dat er origineel insteekt,
maar ze zijn erg streng op mistlampen, en ik denk dat ze het als mistlamp gaan zien ...
Het verlicht niet als een Xenon of 55W halogeen lamp h?
het is vooral de kleur en gloed die zo intens is. Maar die is niet gericht zoals bij een mistlamp, dus imo gaan ze daar weinig over te vertellen hebben.
Ik zal hen dan wel eens een PDF'ke van MINI doorsturen zodat ze weten waar de mistlampen zich bevinden
In ieder geval, hier nog een foto update, aan de 1 kant standlicht met 2 LED's en aan de andere kant 1 LED, raad welke kant dewelke is
PS: Het was wel een beetje moeilijk om die 2 LED's in het gaatje te krijgen, langst elkaar ging sowieso niet, dus 1 LED zit naar boven gericht (voor de mooie algemene gloed) en de andere naar buiten.
Check for yourself
(foto getrokken in bijna verduisterde garage)

Ik zal hen dan wel eens een PDF'ke van MINI doorsturen zodat ze weten waar de mistlampen zich bevinden

In ieder geval, hier nog een foto update, aan de 1 kant standlicht met 2 LED's en aan de andere kant 1 LED, raad welke kant dewelke is

PS: Het was wel een beetje moeilijk om die 2 LED's in het gaatje te krijgen, langst elkaar ging sowieso niet, dus 1 LED zit naar boven gericht (voor de mooie algemene gloed) en de andere naar buiten.
Check for yourself

Je idee van die leds is leuk , maar de densiteit van een led gaat snel achteruit,zeker bij witte leds,hier moet je van de industriele kwaliteit hebben ,en deze zijn zeer duur,wij maken er gebruik van voor beeldopname in de industrie ,als partikulier niet te betalen.de leds vrij te krijgen in de handel verliezen hun lichtsterkte al naar 36 branduren,ze hebben wel een voordeel ze blijven branden 

Uitgebreide foto's volgen nog.
Overdag - Schemering - 'snachts
De foto's gaan wel met 2 LED's per lamp zijn aangezien ik ze nu allebei zo heb.
En de 2 LED's versie zijn echt veel knapper!!
Ik denk dat ik al moet gaan bijbestellen met zoveel interesse
Foto's zullen pas maandag volgen, ik ben nu niet thuis.
groetjes
Overdag - Schemering - 'snachts
De foto's gaan wel met 2 LED's per lamp zijn aangezien ik ze nu allebei zo heb.
En de 2 LED's versie zijn echt veel knapper!!
Ik denk dat ik al moet gaan bijbestellen met zoveel interesse

Foto's zullen pas maandag volgen, ik ben nu niet thuis.
groetjes
Foto overdag (vandaag 13u) Ik heb de foto expres niet verkleind zodat je alles goed kunt zien.
http://users.telenet.be/-SoliD-/auto/MI ... %20037.jpg
schemering en 'snachts volgen. En het is de moeite waard, want ik heb gisterennacht al eens gekeken
http://users.telenet.be/-SoliD-/auto/MI ... %20037.jpg
schemering en 'snachts volgen. En het is de moeite waard, want ik heb gisterennacht al eens gekeken