Blinderen van ruiten

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Gebruikersavatar
Jurgen
MINI Driver
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 Feb 2007
Locatie: Erps-Kwerps
Contact:

Blinderen van ruiten

Berichtdoor Jurgen » Zo Okt 21, 2007 22:54

Ik ben aan het denken om mijn ruiten te blinderen? maar wat is nu het maximum voor de ruiten (zowel voor als achter) want ik wil geen verschil zien tussen voorste tint ena chterste en weet iemand ook soms een goed adresje in belgië

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Ma Okt 22, 2007 0:37

Lijkt me simpel, lees er de wegcode eens op na :?

Volgens art. 58 punt 2.2 van het technisch reglement:
- Tinten of bedekken ramen vooraan = verboden
- Tinten of bedekken ramen achteraan = toegestaan mits je een rechter buitenspiegel hebt :shock:

Begrijpe wie dit begrijpen kan #-o

Gebruikersavatar
Jurgen
MINI Driver
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 Feb 2007
Locatie: Erps-Kwerps
Contact:

Berichtdoor Jurgen » Ma Okt 22, 2007 7:06

grand_cru schreef:Lijkt me simpel, lees er de wegcode eens op na :?

Volgens art. 58 punt 2.2 van het technisch reglement:
- Tinten of bedekken ramen vooraan = verboden
- Tinten of bedekken ramen achteraan = toegestaan mits je een rechter buitenspiegel hebt :shock:

Begrijpe wie dit begrijpen kan #-o


Och ik wist niet dat vooraan het helemaal verboden was. Je ziet toch vaak auto's met geblindeerde ruiten rijden en dat zijn zeker niet allemaal tuners ofzo... Of maken ze daar geen punt van op de keuring

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Ma Okt 22, 2007 7:25

De meeste halen er hun vooste folies af voor de keuring

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Ma Okt 22, 2007 8:45

Jurgen schreef:... Of maken ze daar geen punt van op de keuring

Hangt er van af welke kierewiet je op de keuring tegen het lijf loopt ....
Twee jaar geleden met onze Duitser naar de keuring geweest met getinte ruiten (zowel
voor- als achteraan). Zonder één enkel probleem d'r door geraakt. Verleden jaar met identiek
dezelfde wagen naar identiek dezelfde keuring gegaan en onmiddelijk afgekeurd op de ruiten.
De persoon die verleden jaar de wagen controleerde "kon niet door de ramen naar binnen
kijken" Diegene die ons het jaar voordien controleerde, kon dat klaarblijkelijk wel.
Dus het ligt hem gewoon aan de toestand van de ogen van de controleur. Zelfs met de
nodige papieren van de fabrikant en de plaatser, mocht enig overleg niet baten.
We hebben dan nog enkele weken getint rondgereden, tot de fedpol ons aan de kant duwde
voor diezelfde tint-zever. Folie moest onmiddelijk ter plaatse worden verwijderd, PV werd
opgesteld en dossier is naar het gerecht gestuurd. We zijn dus in blijde verwachting van een
uitnodiging om ons naar Dendermonde te begeven, om daar proberen uit te leggen dat we niet
akkoord gaan met de toestand van de ogen van de tweede controleur. Aangezien er geen
toestel bestaat om de transparantie op te meten, hang je dus volledig af van die ene persoon.
Moraal : als je één dezer dagen liever niet in aanvaring komt met de blauw gestreepte
ambtenaren, zou ik je aanraden om geen folie op de voorste ruiten te kleven .....

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Ma Okt 22, 2007 18:50

Lees ik nu verkeerd of mag je je voorste ruiten tinten mits ze nog genoeg transparant zijn?

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Okt 22, 2007 18:54

fred schreef:Lees ik nu verkeerd of mag je je voorste ruiten tinten mits ze nog genoeg transparant zijn?


MAG NIET NOOIT OFTE NOOIT

De meeste halen de folie eraf of steken gewoon andere ramen

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Ma Okt 22, 2007 19:04

YELLOW_DINO schreef:MAG NIET NOOIT OFTE NOOIT

Dacht toch ook dat de wetgeving rond tuning elke folie verbied op de voorste ramen.
Weeral eens het bewijs hoe goed men tewerk gaat in sommige keuring-stations ...

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Ma Okt 22, 2007 20:44

is idd ten stengste verboden!!! in dat belastingslandje hier :? geen folie op de voorste ramen ( kheb de mijne er niet voor niks moeten afhalen voor de keuring :cry:

Gebruikersavatar
Jurgen
MINI Driver
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 Feb 2007
Locatie: Erps-Kwerps
Contact:

Berichtdoor Jurgen » Ma Okt 22, 2007 23:28

pff das echt echt ma echt dan kl*te seg, ja dan blindeer ik ze niet ze, ondanks ik pas in 2009 naar de keuring moet, maar toch als je ze er dan moet aftrekking vind ik het weggesmeten geld, letterlijk dan. kl*te land ja :p

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Di Okt 23, 2007 0:59

Klagers :roll:

Dat is maar één reglementje bij de andere hè. Als je 150 op de snelweg rijdt kun je ook geflitst worden, als je je gordel niet draagt loop je ook het risico om gepakt te worden en pas op dat ge uw vuilzak geen twee uur te vroeg op straat zet :?
Daar zijn reglementen nu eenmaal voor, maar wij hebben allemaal de neiging om het ene regeltje al rechtvaardiger dan het andere te vinden. Voor mij bvb. is dat tintverbod vooraan een prima regel. Dergelijke reglementen komen er meestal door kiekens die ze helemaal ondoorzichtig maken, zodat ge er (als andere weggebruiker) niks meer door ziet :evil:

Mijn mening uiteraard :wink:

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Di Okt 23, 2007 20:59

grand_cru schreef:Klagers :roll:

Dat is maar één reglementje bij de andere hè. Als je 150 op de snelweg rijdt kun je ook geflitst worden, als je je gordel niet draagt loop je ook het risico om gepakt te worden en pas op dat ge uw vuilzak geen twee uur te vroeg op straat zet :?
Daar zijn reglementen nu eenmaal voor, maar wij hebben allemaal de neiging om het ene regeltje al rechtvaardiger dan het andere te vinden. Voor mij bvb. is dat tintverbod vooraan een prima regel. Dergelijke reglementen komen er meestal door kiekens die ze helemaal ondoorzichtig maken, zodat ge er (als andere weggebruiker) niks meer door ziet :evil:

Mijn mening uiteraard :wink:


Weggebruikers hoeven de smoel van een andere weggebruiker toch niet te zien om te kunnen anticiperen op hun weggedrag?

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Di Okt 23, 2007 23:23

fred schreef:Weggebruikers hoeven de smoel van een andere weggebruiker toch niet te zien om te kunnen anticiperen op hun weggedrag?

Als 't een "smoel" is zie ik die inderdaad liever niet, maar dan kijk ik wel even de andere kant uit bij 't inhalen ... :roll:
Maar ik blijf erbij: ramen zijn er om door te kijken, daar zijn die dingen nu eenmaal voor gemaakt. Tenzij je natuurlijk wat warmte wil buitenhouden of een nummerke opvoeren op uw achterbank :twisted:

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Wo Okt 24, 2007 13:49

Zolang je er zelf kan doorkijken zie ik niet in waarom men daar zo'n moeite over maakt, ik heb alleen mijn twijfels over de transparantie in het donker ... Denk dat een tint dan wel je zicht verhinderd ... :?

Gewoon je ruiten niet tinten als je geen miserie wil ... al vind ik enkel de achterste maar half werk, tis alles of niets ...

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Wo Okt 24, 2007 16:23

moet ik tegenspreken...in het donker is het soms zelfs handig !!
zeker als er ne pipo achter u hangt met slecht afgestelde lichten of zo... :roll: :D

ksnap ook ni goe waarom ruiten tinten voor misserie zou zorgen,
en half werk...kan goed zijn maar dan wel binnen de wet 8)

Gebruikersavatar
smetje
MINI-aholic
Berichten: 803
Lid geworden op: 13 Jan 2005
Locatie: gentbrugge

Berichtdoor smetje » Wo Okt 24, 2007 17:37

met de vorige mini 2 jaar met getinte ruiten gereden en den astra daarvoor ook.
nooit last gehad mee de flikken, keuring is iets anders.. daarvoor haal je best de folie eraf.
ik tint mijn ruiten zelf dus veel moet dat niet kosten


Terug naar “Exterior”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten