Xenon lichten

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Gebruikersavatar
Davide
MINI Fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 Jun 2006
Locatie: Asse
Contact:

Xenon lichten

Berichtdoor Davide » Za Apr 05, 2008 16:11

Toevallig heb ik een setje facelift xenons kunnen kopen, maar nu ze er in zitten heb ik de indruk dat de afstelling niet echt klopt. Ik weet dat er regelvijsjes zijn achter de lamp, maar ik heb de indruk dat de linker lamp verder schijnt dan de rechter.... Is dit dus toch een afstellingsprobleem of kan het zijn dat ik een 'engelse' set gekocht heb waar het linker licht harder schijnt..... Zoja, kan ik plug and play die lampen omwisselen. :?:

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Za Apr 05, 2008 17:12

had je al xenon voordien?

Mijn 2 lampen schijnen even ver hoor.... wel is 't zo dat m'n rechterlamp breder en hoger schijnt dan de linker (om voetgangers etc beter te zien.)
Ik denk dat dit wel meer te maken heeft met de bouw van de behuizing hoor... als je enkel de lampen gaat verwisselen zal dit niets uitmaken, daar deze in beide koplampen identiek gaan zijn...

Je kan altijd eens langs de dealer passeren om de lichten af te stellen.... daar doen ze dat dmv speciale meet aparaten... misschien weten zij meer te vertellen?

Gebruikersavatar
Leecood
MINI Fan
Berichten: 197
Lid geworden op: 01 Feb 2007
Locatie: HERENTALS

Berichtdoor Leecood » Za Apr 05, 2008 19:04

Ik heb originele Xenon-lampen, en die schijnen fantastisch. Iets meer schuin rechts, maar dat moet wegens anti-verblindheid tegenliggers.

Gebruikersavatar
Davide
MINI Fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 Jun 2006
Locatie: Asse
Contact:

Berichtdoor Davide » Za Apr 05, 2008 21:50

welja, maar ik heb echt de indruk dat de linkse harder schijnt dan de rechtse..... :?
Ik heb nu het avond is nog eens geprobeerd van ze af te stellen, maar die linkse blijft harder en hoger schijnen

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Zo Apr 06, 2008 2:44

Davide schreef:welja, maar ik heb echt de indruk dat de linkse harder schijnt dan de rechtse..... :?
Ik heb nu het avond is nog eens geprobeerd van ze af te stellen, maar die linkse blijft harder en hoger schijnen

Dan zou het wel eens kunnen zijn dat je een set voor linksrijders gekocht hebt :? :oops:
Misschien toch eerst in gaan horen bij de dealer?...

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Zo Apr 06, 2008 18:30

Xefke schreef:
Davide schreef:welja, maar ik heb echt de indruk dat de linkse harder schijnt dan de rechtse..... :?
Ik heb nu het avond is nog eens geprobeerd van ze af te stellen, maar die linkse blijft harder en hoger schijnen

Dan zou het wel eens kunnen zijn dat je een set voor linksrijders gekocht hebt :? :oops:
Misschien toch eerst in gaan horen bij de dealer?...

of je hebt gewoon de units van plaats verwisseld...dus links steekt rechts en omgekeerd !!!

Gebruikersavatar
Davide
MINI Fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 Jun 2006
Locatie: Asse
Contact:

Berichtdoor Davide » Ma Apr 07, 2008 10:01

minibandit schreef:of je hebt gewoon de units van plaats verwisseld...dus links steekt rechts en omgekeerd !!!


Kun je me dit uitleggen?
De lampen kunnen onderling gewisseld worden? Je bedoelde toch niet dat ik heel de set omgewisseld heb...dat kan toch niet :?

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Ma Apr 07, 2008 15:21

minibandit schreef:
Xefke schreef:
Davide schreef:welja, maar ik heb echt de indruk dat de linkse harder schijnt dan de rechtse..... :?
Ik heb nu het avond is nog eens geprobeerd van ze af te stellen, maar die linkse blijft harder en hoger schijnen

Dan zou het wel eens kunnen zijn dat je een set voor linksrijders gekocht hebt :? :oops:
Misschien toch eerst in gaan horen bij de dealer?...

of je hebt gewoon de units van plaats verwisseld...dus links steekt rechts en omgekeerd !!!

Dit is denk ik niet mogelijk hoor Bandit, door de vorm van de units.

Maar voor alle zekerheid, zo zouden ze moeten staan... met die sproeikapje naar binnen toe.
Afbeelding
(Btw, had je voordien ook Xenons in de MINI? )

Gebruikersavatar
Davide
MINI Fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 Jun 2006
Locatie: Asse
Contact:

Berichtdoor Davide » Ma Apr 07, 2008 16:51

Ik had de gewone pre-facelift halogeentjes zitten en ze zijn vervangen door face-lift Xenons...Ik denk dat ik komend weekend eens ga proberen de lampen om te wisselen.

BTW; Ik weet nog 2 setjes van die post-facelifts te koop zijn incl. sproeiers en watertank.... dus moest iemand interesse hebben, ik stuur je dan wel de gegevens door.

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Ma Apr 07, 2008 17:54

Davide schreef:Ik had de gewone pre-facelift halogeentjes zitten en ze zijn vervangen door face-lift Xenons...Ik denk dat ik komend weekend eens ga proberen de lampen om te wisselen.

BTW; Ik weet nog 2 setjes van die post-facelifts te koop zijn incl. sproeiers en watertank.... dus moest iemand interesse hebben, ik stuur je dan wel de gegevens door.


Die lampjes verwisselen gaat denk ik niets geven hoor... zijn normaal gezien exact de zelfde lampjes...
Toen ik van m'n Facelift halogeens naar xenon ging had ik wel veel problemen (lees m'n topic maar even door) maar blijkbaar is dit bij de pre-facelift modellen geen probleem (sscooper had ook nooit probs)
Anyway...
Ik zag wel dat je je halogeens te koop stelde... mss kan je deze beter bijhouden voor moesten ze bij de autokeuring problemen maken?

Ik hoop dat 't snel opgelost kan worden.

En als je mss interesse hebt in een setje lampen van 6500 kelvin, die heb ik misschien te koop staan binnen enkele weken, eerst zien wat voor licht ze geven :grin:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Apr 07, 2008 18:00

Xefke schreef:[Dit is denk ik niet mogelijk hoor Bandit, door de vorm van de units.

Maar voor alle zekerheid, zo zouden ze moeten staan... met die sproeikapje naar binnen toe.
Afbeelding
(Btw, had je voordien ook Xenons in de MINI? )


LOL...zeg nooit dat iets onmogelijk is voor je het hebt getest !!
en zou volgens mij den eerste niet zijn ook niet :wink:

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Ma Apr 07, 2008 18:03

minibandit schreef:
Xefke schreef:[Dit is denk ik niet mogelijk hoor Bandit, door de vorm van de units.

Maar voor alle zekerheid, zo zouden ze moeten staan... met die sproeikapje naar binnen toe.
Afbeelding
(Btw, had je voordien ook Xenons in de MINI? )


LOL...zeg nooit dat iets onmogelijk is voor je het hebt getest !!
en zou volgens mij den eerste niet zijn ook niet :wink:

Kga het nu niet gaan testen hoor :grin: heb ze er al genoeg in en uit gehaald die units... toen ik naar garage VanAvondt reed voor ze te laten activeren heb ik ze daar op de parking snel geplaatst daar ik moest wachten, en die mannen verschoten hoe snel da klaar was ('t was toen al wel de 5e keer dat ik ze derin zette :twisted: :shock: :D )

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Apr 07, 2008 18:16

ja idd...drie moerkes en een stekkerke...thats all !! :)

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Ma Apr 07, 2008 18:21

Belachelijk simpel eigenlijk :roll: :grin:

Gebruikersavatar
Davide
MINI Fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 Jun 2006
Locatie: Asse
Contact:

Berichtdoor Davide » Ma Apr 07, 2008 21:47

minibandit schreef:
Xefke schreef:[Dit is denk ik niet mogelijk hoor Bandit, door de vorm van de units.

Maar voor alle zekerheid, zo zouden ze moeten staan... met die sproeikapje naar binnen toe.
Afbeelding
(Btw, had je voordien ook Xenons in de MINI? )


LOL...zeg nooit dat iets onmogelijk is voor je het hebt getest !!
en zou volgens mij den eerste niet zijn ook niet :wink:


Ik denk ook niet echt dat het mogelijk is, dan zou heel de achterkant van die unit vermijden dat je motorkap toe kan..... als je er dan niet achtergekomen bent :roll:

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Zo Jun 22, 2008 5:26

Hey,

Is je probleem al opgelost ondertussen?
Zoniet, dan denk ik dat je hier wel wat kan vinden:
http://www.mini2.com/forum/mini-cooper-s/128330-xenon-headlights.html

Even helpen:
xenon headlights

Hi have a mcs with zenon headlights fitted, in a couple of weeks i am off to europe and have been told there is a way to switch the beam, so the dip is the other way, i was told to remove a cover from behind the headlight and there should be a switch? please can you help someone

Just checked out the same thing as we are off to do the Italian Job in a weeks time. If you remove the back off the lights (plastic bit with a metal clip) and look towards the bulb you can see a metal lever - just switch it down and its done


Hoop dat je er wat aan hebt

Gebruikersavatar
Davide
MINI Fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 Jun 2006
Locatie: Asse
Contact:

Berichtdoor Davide » Ma Jun 23, 2008 12:11

Hey,
bedankt voor de info, ik zal er eens naar kijken.
K'ben ondertussen toch eens bij de dealer moeten gaan, en hij heeft op vraag ook even de lichten afgesteld. Ik heb nog altijd de indruk dat hij links harder schijnt...maar met de zomer rij ik niet zoveel met lichten rond :roll:

Ik kijk je tip dus eens op een avond na :wink:


Terug naar “Exterior”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten