Een vriend van mij kan voor zijn One een set Xenon lichten kopen. Hij heeft momenteel GEEN Xenon lichten. Hij kan dus alles kopen wat nodig zou zijn, ik vermoed zelf het tweede reservoir, wat darmpjes en de volledig koplamp unit?
Zijn er dingen die ontbreken of dingen waarmee speciaal rekening moet gehouden worden bij zo'n ombouw? Iemand die meer informatie heeft mag dit hier altijd posten!
Bedankt!
grtz
xenon ombouw
Zal m'n ervaringen hier eens op de tafel smijten se
Bij volledige inbouw van de BMW/MINI lichtblokken op een facelift MINI dan kan het zijn dat je na het simpelweg aansluiten last krijgt van het "stroboscoop-effect" (maw flikkeren van de lampen)
Dit kan opgelost geraken dmv een softwareaanpassing van de MINI, maar bij sommige garages lijkte dat niet te lukken...
Om alles echt tot in de puntjes in orde te krijgen zou je naast de sproeiers en het reservoir ook nog de bekabeling en de hoogteregeling moeten (laten) plaatsen.
Die kabelboom komt op een 350 euro, maar de werkuren bij BMW om deze te plaatsen komt op ongeveer 900 euro... overdreven dus eigelijk.... en het gaat zonder al die zever ook gemakkelijk
Met de aftermarket kits heb ik geen ervaring...
Bij volledige inbouw van de BMW/MINI lichtblokken op een facelift MINI dan kan het zijn dat je na het simpelweg aansluiten last krijgt van het "stroboscoop-effect" (maw flikkeren van de lampen)
Dit kan opgelost geraken dmv een softwareaanpassing van de MINI, maar bij sommige garages lijkte dat niet te lukken...
Om alles echt tot in de puntjes in orde te krijgen zou je naast de sproeiers en het reservoir ook nog de bekabeling en de hoogteregeling moeten (laten) plaatsen.
Die kabelboom komt op een 350 euro, maar de werkuren bij BMW om deze te plaatsen komt op ongeveer 900 euro... overdreven dus eigelijk.... en het gaat zonder al die zever ook gemakkelijk
Met de aftermarket kits heb ik geen ervaring...
Gisteren een dagje omgebouwd... de volledige koplampunits verwisseld. Het tweede reservoir uit de S gehaald en de waterdarmpjes meegenomen.
Daarna even getest op de One. Aangesloten op de origingele kabels, de lamp werkte, ook de verstraler deed het goed. Geen automatische hoogteregeling, wel kon de lamp blijkbaar bijgesteld worden via de handmatige hoogteregeling. Via het knopje in de auto dus. Iemand enig idee waar de automatische hoogteregeling dan geregeld wordt? Zit er nog ergens een module in de auto?
Ook voor de sproeiers op de lampen een beetje in de war. Op welke manier gaan deze open? We hebben het getest zonder reservoir en pompje aangesloten, enkel de lichtunits aangesloten en toen gingen de sproeiers niet open wanneer met de ruitensproeiers gesproeid werd. Gebeurd dit via het pompje op het reservoir? Of bewegen de sproeiers toch electrisch uit de lampen en krijgt dit geen signaal ?
En is er een mogelijkheid om af te tappen van de huidige ruitensproeiers? Aangezien de kabel die op het pompje aangesloten zit in de auto verdwijnt, en het dus wel moeilijk wordt om de hele auto af te breken hiervoor. De relais is wel vervangen, maar helaas gingen de sproeiers niet open.
Nog iemand met tips ?
Daarna even getest op de One. Aangesloten op de origingele kabels, de lamp werkte, ook de verstraler deed het goed. Geen automatische hoogteregeling, wel kon de lamp blijkbaar bijgesteld worden via de handmatige hoogteregeling. Via het knopje in de auto dus. Iemand enig idee waar de automatische hoogteregeling dan geregeld wordt? Zit er nog ergens een module in de auto?
Ook voor de sproeiers op de lampen een beetje in de war. Op welke manier gaan deze open? We hebben het getest zonder reservoir en pompje aangesloten, enkel de lichtunits aangesloten en toen gingen de sproeiers niet open wanneer met de ruitensproeiers gesproeid werd. Gebeurd dit via het pompje op het reservoir? Of bewegen de sproeiers toch electrisch uit de lampen en krijgt dit geen signaal ?
En is er een mogelijkheid om af te tappen van de huidige ruitensproeiers? Aangezien de kabel die op het pompje aangesloten zit in de auto verdwijnt, en het dus wel moeilijk wordt om de hele auto af te breken hiervoor. De relais is wel vervangen, maar helaas gingen de sproeiers niet open.
Nog iemand met tips ?
de module van de hoogteregeling zit bij de R56 achteraan onder de wagen net voor het linkerachterwiel ...
de ruitensproeiers werken als volgt ... deze gaat open door de druk van het water .... en deze gaan werken op een zinvolle tijdstip ... wordt eigenlijk gewoon rekening mee gehouden hoeveel km je hebt gereden sinds de laatste koplampreiniging ... en daar houd het systeem rekening mee ... dus ni perce om de 3 keer zoals je zei Pepi ...
ik heb al eens getest ik ik denk als je veel zou sproeien om de 20 km ongeveer ....
veel succes nog met de xenon .. en euhm
de ruitensproeiers werken als volgt ... deze gaat open door de druk van het water .... en deze gaan werken op een zinvolle tijdstip ... wordt eigenlijk gewoon rekening mee gehouden hoeveel km je hebt gereden sinds de laatste koplampreiniging ... en daar houd het systeem rekening mee ... dus ni perce om de 3 keer zoals je zei Pepi ...
ik heb al eens getest ik ik denk als je veel zou sproeien om de 20 km ongeveer ....
veel succes nog met de xenon .. en euhm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten