Pagina 1 van 1
xenon ombouw
Geplaatst: Do Jan 08, 2009 11:33
door PuijkeN
Een vriend van mij kan voor zijn One een set Xenon lichten kopen. Hij heeft momenteel GEEN Xenon lichten. Hij kan dus alles kopen wat nodig zou zijn, ik vermoed zelf het tweede reservoir, wat darmpjes en de volledig koplamp unit?
Zijn er dingen die ontbreken of dingen waarmee speciaal rekening moet gehouden worden bij zo'n ombouw? Iemand die meer informatie heeft mag dit hier altijd posten!
Bedankt!
grtz
Geplaatst: Do Jan 08, 2009 12:35
door Dangixxer
waar is specialist Xefke....?

Geplaatst: Do Jan 08, 2009 20:34
door Xefke

Zal m'n ervaringen hier eens op de tafel smijten se
Bij volledige inbouw van de BMW/MINI lichtblokken op een facelift MINI dan kan het zijn dat je na het simpelweg aansluiten last krijgt van het "stroboscoop-effect" (maw flikkeren van de lampen)
Dit kan opgelost geraken dmv een softwareaanpassing van de MINI, maar bij sommige garages lijkte dat niet te lukken...
Om alles echt tot in de puntjes in orde te krijgen zou je naast de sproeiers en het reservoir ook nog de bekabeling en de hoogteregeling moeten (laten) plaatsen.
Die kabelboom komt op een 350 euro, maar de werkuren bij BMW om deze te plaatsen komt op ongeveer 900 euro... overdreven dus eigelijk.... en het gaat zonder al die zever ook gemakkelijk
Met de aftermarket kits heb ik geen ervaring...
Geplaatst: Vr Jan 09, 2009 13:33
door PuijkeN
Wel het zit eigenlijk als volgt, er is een Mini die nu Xenon heeft. En dit moet eigenlijk gewisseld worden met een Mini die geen Xenon heeft. Is dit dan wat te doen?

Geplaatst: Za Jan 10, 2009 0:20
door Xefke
Pre of Post Facelift? Met de pre facelift modellen is er blijkbaar nooit een probleem met gewoon aan te sluiten.
Voor post facelift (modellen vanaf 2005 ofzo) is een software update nodig...
Geplaatst: Zo Jan 11, 2009 1:09
door sscooper
xenon expert 2 bevestigt deze uitleg van xefke volkomen ... ik als kelvin waardes tester kan u de beste kleur aanbevelen

Geplaatst: Zo Jan 11, 2009 13:02
door Xefke
6000Kelvin uiteraard

Geplaatst: Zo Jan 11, 2009 13:35
door sscooper
hmm neem toch maar 8000 kelvin ...haha mooi diep blauw !

de 6000 kelvin en 8000 kelvin liggen redelijk dicht bijeen vind ik .. maar als je van blauw tint houd moet je voor 8000 kelvin gaan ...

Geplaatst: Zo Jan 11, 2009 14:15
door Dangixxer
kom kom jongens
rustig aan
zo kan iedereen zelf zijn keuze maken

Geplaatst: Zo Jan 11, 2009 14:18
door sscooper
anders 12 000 kelvin das wel lekker uniek !!

Geplaatst: Zo Jan 11, 2009 22:39
door PuijkeN
Het is tweemaal een model 2002, wel een Cooper S en een One..
Dus het zou niet echt een probleem moeten zijn dan. De standaard lampjes zitten er trouwens nog in, dus ik weet niet of deze vervangen worden bij de overbouw!

Geplaatst: Zo Jan 18, 2009 19:10
door PuijkeN
Gisteren een dagje omgebouwd... de volledige koplampunits verwisseld. Het tweede reservoir uit de S gehaald en de waterdarmpjes meegenomen.
Daarna even getest op de One. Aangesloten op de origingele kabels, de lamp werkte, ook de verstraler deed het goed. Geen automatische hoogteregeling, wel kon de lamp blijkbaar bijgesteld worden via de handmatige hoogteregeling. Via het knopje in de auto dus. Iemand enig idee waar de automatische hoogteregeling dan geregeld wordt? Zit er nog ergens een module in de auto?
Ook voor de sproeiers op de lampen een beetje in de war. Op welke manier gaan deze open? We hebben het getest zonder reservoir en pompje aangesloten, enkel de lichtunits aangesloten en toen gingen de sproeiers niet open wanneer met de ruitensproeiers gesproeid werd. Gebeurd dit via het pompje op het reservoir? Of bewegen de sproeiers toch electrisch uit de lampen en krijgt dit geen signaal ?
En is er een mogelijkheid om af te tappen van de huidige ruitensproeiers? Aangezien de kabel die op het pompje aangesloten zit in de auto verdwijnt, en het dus wel moeilijk wordt om de hele auto af te breken hiervoor. De relais is wel vervangen, maar helaas gingen de sproeiers niet open.
Nog iemand met tips ?

Geplaatst: Zo Jan 18, 2009 20:43
door PEPI
Wat ik weet is dat ze niet élke keer mee opengaan bij het sproeien van de ruiten... De lampen worden maar één keer op de drie ofzo mee gesproeid.

Geplaatst: Ma Jan 19, 2009 9:44
door sscooper
de module van de hoogteregeling zit bij de R56 achteraan onder de wagen net voor het linkerachterwiel ...
de ruitensproeiers werken als volgt ... deze gaat open door de druk van het water .... en deze gaan werken op een zinvolle tijdstip ... wordt eigenlijk gewoon rekening mee gehouden hoeveel km je hebt gereden sinds de laatste koplampreiniging ... en daar houd het systeem rekening mee ... dus ni perce om de 3 keer zoals je zei Pepi ...
ik heb al eens getest ik ik denk als je veel zou sproeien om de 20 km ongeveer ....
veel succes nog met de xenon .. en euhm
