Feeler schroefset

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Feeler schroefset

Berichtdoor cooperke s » Do Mar 18, 2010 21:08

Leden,

Ga binnenkort een schroefkit steken,nu ben ik zelf nog aan het twijfelen tss welk merk(Koni,Kw,Cobra?)

Cobra heb ik eigenlijk nog niet voor rondgekeken,Koni kan ik sowieso redelijk voordelig krijgen en voor Kw wacht ik nog effe voor een prijsje.

Zoals jullie al voelen(dus een Feeler/groupbuy) wie zoekt zen MINI nog te willen verlagen met een schroefset?

Wil wel even zeggen dat we met minstens 5 mensen moeten zijn voor de KW,voor Koni heb ik sowieso een mooie prijs.

Nadeel van de Koni is wel dat ze geen Inox zijn,toch niet bij mijn weten.Alleen daarvoor al zou ik wel een Kw setje zien zitten.De persoon bij wie ik een prijsje wil bedingen kan natuurlijk de set ook plaatsen en binnekort heeft hij een uitWEEG! toestel en heeft tevens ook een opleiding genoten van Kw zelf.

Als je interesse hebt laat dan iets weten.

Mvg,

Tom.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Mar 18, 2010 22:27

Heb je meer info over die Koni's? Website of zo?

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Do Mar 18, 2010 23:05

Welke KW zo je steken? V1 of V2 (V3 is weggesmeten geld in mijn ogen)
Als je voor een V1 gaat kan je evengoed een WEITEC steken, deze worden ook door KW gemaakt en liggen een 300 tal euro goedkoper.
Kwaliteit is zelf even goed, en ze rijden zachter. En ik dacht dat weitec ook iets onderhoudsvriendelijker was omdat de schroefdraad grover was, dus het vuil is er gemakkelijker uit te kuisen, wat bij KW soms wel eens problemen geeft als je ze niet regelmatig reinigd doordat KW fijnere draad geeft steken met vastlopen tot gevolg.

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Vr Mar 19, 2010 0:58

hoeveel kost zo"n setje dan als je het in groep koopt ... mss wel intresse

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Mar 19, 2010 8:23

Alles hangt af van de prijs.
Maar al naargelang de voorwaarden heb ik wel interesse

Gebruikersavatar
jbcola
MINI Master
Berichten: 1145
Lid geworden op: 22 Jun 2007

Berichtdoor jbcola » Vr Mar 19, 2010 10:51

Me too :wink:

Trouwens al eens gedacht aan een Bilstein B14?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Mar 19, 2010 11:13

jbcola schreef:Me too :wink:

Trouwens al eens gedacht aan een Bilstein B14?


Zijn die ni steenhard?
Hoorde Berthil daar toch al eens wat over zeggen....
Ik denk wel dat hij een andere versie heeft he....?

Gebruikersavatar
jbcola
MINI Master
Berichten: 1145
Lid geworden op: 22 Jun 2007

Berichtdoor jbcola » Vr Mar 19, 2010 11:16

Berthil heeft de B16, kosten effekes 2000+€... :?

Volgens Beek is die B14 te vergelijken met een KW v1 maar beter van kwaliteit. Wel iets duurder dacht ik...

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Mar 19, 2010 11:55

jbcola schreef:Berthil heeft de B16, kosten effekes 2000+€... :?

Volgens Beek is die B14 te vergelijken met een KW v1 maar beter van kwaliteit. Wel iets duurder dacht ik...


ahaaaa
goe!!!!

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Mar 19, 2010 11:56

Hier ook interesse .... smijt de voorwaarden/specs eens op'tafel :D

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Vr Mar 19, 2010 11:56

jbcola schreef:Berthil heeft de B16, kosten effekes 2000+€... :?

Volgens Beek is die B14 te vergelijken met een KW v1 maar beter van kwaliteit. Wel iets duurder dacht ik...


Maar ook steenhard,... heb ik lijfelijk mogen ondervinden op Silverstone,...

Nu als daar zo eens een groupsbuyke zou voor georganizeerd worden,.... alleen dat attest hé,...

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Mar 19, 2010 11:57

MY Dweiltje schreef:
jbcola schreef:Berthil heeft de B16, kosten effekes 2000+€... :?

Volgens Beek is die B14 te vergelijken met een KW v1 maar beter van kwaliteit. Wel iets duurder dacht ik...


Maar ook steenhard,... heb ik lijfelijk mogen ondervinden op Silverstone,...

Nu als daar zo eens een groupsbuyke zou voor georganizeerd worden,.... alleen dat attest hé,...


Heeft Bilstein dan geen Goca....?

Gebruikersavatar
jbcola
MINI Master
Berichten: 1145
Lid geworden op: 22 Jun 2007

Berichtdoor jbcola » Vr Mar 19, 2010 12:00

Ik dacht het wel, Berthil zijn Mini is dan ook echt wel zo geregeld om op circuit te gaan knallen he. Ik veronderstel dat ie wel zachter kan afgeveerd worden....

Bilstein is wel geen inox :?

Ben benieuwd naar de prijzen van KW 8)

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Vr Mar 19, 2010 12:04

Dangixxer schreef:
MY Dweiltje schreef:
jbcola schreef:Berthil heeft de B16, kosten effekes 2000+€... :?

Volgens Beek is die B14 te vergelijken met een KW v1 maar beter van kwaliteit. Wel iets duurder dacht ik...


Maar ook steenhard,... heb ik lijfelijk mogen ondervinden op Silverstone,...

Nu als daar zo eens een groupsbuyke zou voor georganizeerd worden,.... alleen dat attest hé,...


Heeft Bilstein dan geen Goca....?


Nie via Holland,... heb 't met Beek daar als eens overgehad naar aanleiding van een projectje dat dan gestrand is gezien mijn gebruikelijke rallypilote te regelmatig ook het onverhard op haar pad kruist,...
Dus daar was de enige optie een schroefkit,... maar omdat telkens voor een rit lager gaan te draaien en dan nadien terug hoger,... als ik dat 1x maal vergeet ligt er 't één en 't ander ergens in een wei vrees ik, dus,... lekker hoog voorlopig,....

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Mar 19, 2010 12:40

MY Dweiltje schreef:
Dangixxer schreef:
MY Dweiltje schreef:
jbcola schreef:Berthil heeft de B16, kosten effekes 2000+€... :?

Volgens Beek is die B14 te vergelijken met een KW v1 maar beter van kwaliteit. Wel iets duurder dacht ik...


Maar ook steenhard,... heb ik lijfelijk mogen ondervinden op Silverstone,...

Nu als daar zo eens een groupsbuyke zou voor georganizeerd worden,.... alleen dat attest hé,...


Heeft Bilstein dan geen Goca....?


Nie via Holland,... heb 't met Beek daar als eens overgehad naar aanleiding van een projectje dat dan gestrand is gezien mijn gebruikelijke rallypilote te regelmatig ook het onverhard op haar pad kruist,...
Dus daar was de enige optie een schroefkit,... maar omdat telkens voor een rit lager gaan te draaien en dan nadien terug hoger,... als ik dat 1x maal vergeet ligt er 't één en 't ander ergens in een wei vrees ik, dus,... lekker hoog voorlopig,....


Ik zou hem juist hoger draaien voor een rit :P

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Mar 19, 2010 13:18

Iedereen spreekt altijd over KW V1, 2 of 3
maar er is meer.....


KW street comfort – No more hard times!

Your sport suspension kit is too hard for you? Do you want a sportive,dynamic suspension with remaining comfort? With street comfort suspension KW offers you the solution, you can create that sportive look while keeping as much comfort as possible. Long trips on the highway will be a pleasure; fun can be had on county roads.

KW street comfort – The most individual sport suspension with maximum comfort

With the individual height adjustable KW street comfort coilover kit a lowering of 10-40 mm can be realised, depending on the vehicle. This way the customer has the flexibility to improve the look, with consideration of bigger wheels and tyres. At the same time the lowering has a positive effect on the driving dynamics and road contact. With discreet but effective lowering more spring travel will be left to combine a comfortable spring with harmonic damper, this way the best driving comfort is guaranteed. With this product KW offers the perfect compromise of driving dynamic and driving comfort.
Maximum driving comfort for a perfect performance and more driving pleasure
Guarantees more comfort, flexibility and sportive as regular OE sport suspensions
Comfortable adjustment
Better handling due to less body roll
With TÜV tested adjustment range for a individual lowering of 10 to 40 mm
Trapezoid thread for a easy height adjustability
High quality damper components for a long durability
Adjustable rebound damping
Complete delivery content inclusive detailed documentation for a easy use

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Vr Mar 19, 2010 13:37

Nu raakte mijne zachte kant sé,... en spits ik de oren,... maar verkrijgbaar voor de R56?

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Mar 19, 2010 14:07

mijn interesse is ook gewekt.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Mar 19, 2010 14:39

Alleen zie ik ze in hun catalogus niet staan bij "MINI"....... :(
Bizarre is wel dat voor de R50/52/53 ook geen V2 te krijgen is en daar geloof ik niks van
Dus misschien is de catalogus ni te vertrouwen :D

Gebruikersavatar
jbcola
MINI Master
Berichten: 1145
Lid geworden op: 22 Jun 2007

Berichtdoor jbcola » Vr Mar 19, 2010 17:25

Mag ik effe vragen wie er al met een V1 of V2 gereden heeft?

Alle comfort die je wilt :roll:


Terug naar “Exterior”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten