3 cm verlagen
3 cm verlagen
Hay!
Na wat lezen en zoeken op het forum toch maar eens een account gemaakt om duidelijk te scheppen ivm met het verlagen van mijn mini!
Ik wou hem graag +- 3cm dichter bij de aarde brengen want hij staat nu echt te hoog met 17'ers eronder
Hebben jullie favoriete schroefsets en wat zijn de prijzen hier ongeveer van? Met en zonder montage-attest, plaatsing enz.
Ik hoor hier namen als KW en Eibach, A-merken veronderstel ik? Naar zoiets zou ik graag gaan want ik wil niet met een hobbelpaard rondrijden
So, shoot!
Na wat lezen en zoeken op het forum toch maar eens een account gemaakt om duidelijk te scheppen ivm met het verlagen van mijn mini!
Ik wou hem graag +- 3cm dichter bij de aarde brengen want hij staat nu echt te hoog met 17'ers eronder
Hebben jullie favoriete schroefsets en wat zijn de prijzen hier ongeveer van? Met en zonder montage-attest, plaatsing enz.
Ik hoor hier namen als KW en Eibach, A-merken veronderstel ik? Naar zoiets zou ik graag gaan want ik wil niet met een hobbelpaard rondrijden
So, shoot!
Hallo,
Welkom op 't forum! Stel je snel even voor op 't 'Who is who' gedeelte van 't forum. Dan weten we tegen wie we aan't zagen en zeveren zijn
In verband met je vraag. Je kan voor 3 centimeter te verlagen gaan voor veren op de standaard dempers.
Deze gaan je MINI zo rond de 3 cm verlagen dus voor jou ideaal.
Het merk van veren is zoals bij alles een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ikzelf rij nu al enkele jaren rond op een setje Eibach veren. Deze geven - geloof het of niet - een comfortabeler gevoel dan de originele veren. (Hoewel ik hier zeer tevreden van ben, zou ik in de nabije toekomst toch overgaan tot een schroefsetje. Mede omdat mijn MINI'ke na +- 7 jaar wel eens een setje nieuwe dempers verdient
KW is een ander bekend en goed merk, maar dit wordt eerder genomen wanneer er een schroefset gekozen wordt. (ook weeral met persoonlijke voorkeur te maken)
Ik hoor je al denken, vaste veren, schroefset... wtf?
Met vaste veren op de originele dempers verlaag je ongeveer 3 cm zoals eerder gezegd.
Het voordeel hiervan is dat ze relatief goedkoop zijn. (voor een setje eibach veren betaal je rond de 300 euro)
Het nadeel is dat je geen enkele invloed hebt op de verlaging. Maw, als hij 3 cm zakt maar je wil hem nog 1 cm lager, dan heb je pech
Schroefsetjes daarentegen bestaan uit de veer + dempers. Deze verlagen zoiets van een 2,5 a 3 cm tot 5 a 7 cm afhankelijk van het merk en de uitvoering.
Voordeel bij de schroefsetjes is dat je hem zo hoog of laag kan zetten als je zelf wil. (Dit wordt geregeld met een schroefdraad op de dempers, vandaar de naam)
Het nadeel dan weer is dat ze prijzig zijn. Een setje KW Variant 1 komt op zo'n 1100 euro.
De variant 1 slaagt dan weer op de uitrusting.
V1: in hoogte verstelbaar
V2: in hoogte verstelbaar + afstelbaarheid van de uitgaande demping
V3: n hoogte verstelbaar + afstelbaarheid van de ingaande en uitgaande demping
Uiteraard betaal je voor een V2 en V3 nog meer dan voor een V1.
Hopelijk heb je met deze uitleg al een beeld.
Btw: welk model MINI heb je? (ik veronderstel een MINI One D als ik je forumnaam zie, maar welk bouwjaar?)
Welkom op 't forum! Stel je snel even voor op 't 'Who is who' gedeelte van 't forum. Dan weten we tegen wie we aan't zagen en zeveren zijn
In verband met je vraag. Je kan voor 3 centimeter te verlagen gaan voor veren op de standaard dempers.
Deze gaan je MINI zo rond de 3 cm verlagen dus voor jou ideaal.
Het merk van veren is zoals bij alles een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ikzelf rij nu al enkele jaren rond op een setje Eibach veren. Deze geven - geloof het of niet - een comfortabeler gevoel dan de originele veren. (Hoewel ik hier zeer tevreden van ben, zou ik in de nabije toekomst toch overgaan tot een schroefsetje. Mede omdat mijn MINI'ke na +- 7 jaar wel eens een setje nieuwe dempers verdient
KW is een ander bekend en goed merk, maar dit wordt eerder genomen wanneer er een schroefset gekozen wordt. (ook weeral met persoonlijke voorkeur te maken)
Ik hoor je al denken, vaste veren, schroefset... wtf?
Met vaste veren op de originele dempers verlaag je ongeveer 3 cm zoals eerder gezegd.
Het voordeel hiervan is dat ze relatief goedkoop zijn. (voor een setje eibach veren betaal je rond de 300 euro)
Het nadeel is dat je geen enkele invloed hebt op de verlaging. Maw, als hij 3 cm zakt maar je wil hem nog 1 cm lager, dan heb je pech
Schroefsetjes daarentegen bestaan uit de veer + dempers. Deze verlagen zoiets van een 2,5 a 3 cm tot 5 a 7 cm afhankelijk van het merk en de uitvoering.
Voordeel bij de schroefsetjes is dat je hem zo hoog of laag kan zetten als je zelf wil. (Dit wordt geregeld met een schroefdraad op de dempers, vandaar de naam)
Het nadeel dan weer is dat ze prijzig zijn. Een setje KW Variant 1 komt op zo'n 1100 euro.
De variant 1 slaagt dan weer op de uitrusting.
V1: in hoogte verstelbaar
V2: in hoogte verstelbaar + afstelbaarheid van de uitgaande demping
V3: n hoogte verstelbaar + afstelbaarheid van de ingaande en uitgaande demping
Uiteraard betaal je voor een V2 en V3 nog meer dan voor een V1.
Hopelijk heb je met deze uitleg al een beeld.
Btw: welk model MINI heb je? (ik veronderstel een MINI One D als ik je forumnaam zie, maar welk bouwjaar?)
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Hier heb ik wat aan!
Zo'n schroefset vindt ik sowieso te duur want de mini is van 2003 dacht ik.
Ik wil dan voor de veren gaan die ik op mijn originele dempers kan steken. Kan ik hiermee dan nog door de keuring gaan als ik GOCA-gekeurde veren koop en het laat monteren ivm met montage attest? Want de vrije hoogte moet 11cm blijven he?
Alvast bedankt voor u snelle reactie en dat voorstellen ga ik nog zeker doen!
Zo'n schroefset vindt ik sowieso te duur want de mini is van 2003 dacht ik.
Ik wil dan voor de veren gaan die ik op mijn originele dempers kan steken. Kan ik hiermee dan nog door de keuring gaan als ik GOCA-gekeurde veren koop en het laat monteren ivm met montage attest? Want de vrije hoogte moet 11cm blijven he?
Alvast bedankt voor u snelle reactie en dat voorstellen ga ik nog zeker doen!
de mijne is zowel voor- als achteraan 3cm verlaagd.
Eigenlijk zelfde setup als jij zoekt denk ik. 17" en heb er KW veren ondergestoken. (dus ook geen schroefset)
Heuveltjes lukt nog wel hoor
En qua comfort is het zoals iemand ook al zei in ander topic, daar boet je helemaal niet mee in omdat mini standaard al strak afgeveerd is. Blijft dus hetzelfde na montage van de KW veren.
Eigenlijk zelfde setup als jij zoekt denk ik. 17" en heb er KW veren ondergestoken. (dus ook geen schroefset)
Heuveltjes lukt nog wel hoor
En qua comfort is het zoals iemand ook al zei in ander topic, daar boet je helemaal niet mee in omdat mini standaard al strak afgeveerd is. Blijft dus hetzelfde na montage van de KW veren.
Let wel op. D@vit spreekt over het r56 model, terwij jij nog een r50 model hebt.
Met 3 cm heb je wel nog speling genoeg. Vluchtheuvels neem ik praktisch altijd aan normale snelheden zonder problemen.
Je blijft met de vrije hoogte zeker nog boven die 11 cm hoor.
Geometrie attest wil idd zeggen dat de wagen onder andere goed uitgelijnd is.
Wel opletten. Het uitlijnen doen ze niet op de keuring. Ze checken alleen maar. De werkelijke uitlijning zal je moeten laten doen in een garage ( dit best laten doen enkele weken na de plaatsing van de veren. Dan zijn ze al een beetje gezet)
Met 3 cm heb je wel nog speling genoeg. Vluchtheuvels neem ik praktisch altijd aan normale snelheden zonder problemen.
Je blijft met de vrije hoogte zeker nog boven die 11 cm hoor.
Geometrie attest wil idd zeggen dat de wagen onder andere goed uitgelijnd is.
Wel opletten. Het uitlijnen doen ze niet op de keuring. Ze checken alleen maar. De werkelijke uitlijning zal je moeten laten doen in een garage ( dit best laten doen enkele weken na de plaatsing van de veren. Dan zijn ze al een beetje gezet)
MiniOneD schreef:Ik betaal liever iets meer om dan kwaliteit te hebben... €350 incl montage vind ik nog een degelijke prijs! Heeft iemand toevallig een duidelijke foto van een R50 die 3cm verlaagd is?
enjoy ===> http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=4088&postdays=0&postorder=asc&start=1080
Dangixxer schreef:MiniOneD schreef:Wanneer ik gewoon verlagingsveren steek, en ze zelf erop zet(als dit mogelijk is.) geraak ik dan ook door de keuring? (of zien ze dat?)
Sommige slagen erin om zo gekeurd te geraken...
Anderen niet...
Als je ze zelf plaats heb je natuurlijk wel geen plaatsingsattest = afgekeurd
Maar als ik ze bv zwart spuit, zien ze dan dat er andere gestoken zijn?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten