Velgen ET-waarde probleem

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Velgen ET-waarde probleem

Berichtdoor Dave C » Do Mar 14, 2013 15:02

hoi and welcome back voor diegene die mij nog kennen 8)
Ohw da's echt lang geleden ee :D

zit met enkele vragen ivm velgen, ET-waarde dan meer bepaald
ik begrijp het ET verhaal wel, das niet het probleem...
heb namelijk mijn oog laten vallen op een 17x7,5 j ET 35 velgensetje

heb altijd en enkel met een 17x7j ET38 gereden, maar omdat deze velgen een halve inch breder zijn (dus 6,35mm meer naar veerpoot en ook 6,35mm verder naar buiten, vraag k mij af of dat wel mogelijk is???
niet te vergeten dat ik dan al van ET38 naar 35 ga...
heeft iemand ervaring met deze (setup) en zou bij deze dus jullie ervaringen willen weten :)
zitten mn wielen dan nog binnen (de kas) zoals ze zeggen, of ist op't randje, of komen ze eruit :shock: ???

heb ook een schroefkit van kw zitten, denk niet dat er aan de binnenkant (veerpoot afstand) een probleem zal zijn

zou op deze velg een 195/45/17 willen leggen, iets smaller maar netjes en niet overdreven ge'tyre'stretched :D

deze bandenmaat zou ook voor de keuring geen probleem zijn, heb het banden'tool'je van de GOCA even erbij gehaald :grin:
maar hoe zit het met de velgen ET voor de keuring???
hoe meten die mannen dat daar? gaan die boven (aan de zwart plastic boven de wielkast) zien of dat het wiel daarbuiten komt of hoe?
of kijken ze naar de orginele ET waarden op eventueel te groot verschil?

hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken :)

thx alvast :)
grtz
Dave

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Mar 21, 2013 13:06

Hej Dave,

Ik denk dat de mannen van de GOCA dit allemaal een beetje subjectief interpreteren....
En je meer geluk moet hebben dan dat je op voorhand zeker bent dat je geen problemen gaat krijgen.
Aan de afmetingen te horen denk ik niet dat je zo breed gaat komen dat er iemand moeilijk gaat over doen.
Maar ik heb het nergens echt gevonden ..... en het blijft dus een veronderstelling.

Ik zou er persoonlijk gewoon voor gaan :grin:


Terug naar “Exterior”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten