magic mushroom schreef:Yoeri schreef:Als ze het zien dan wordt het niet toegelaten nee.
Maar blijkbaar (volgens anderen) is dit niet zo makkelijk te zien.
het word dus wel degelijk toegelaten hoor ik ben juist zelf geweest rijd ook met supersprint en alles mag. ben er wel voor afgekeurd omdat ik geen bewijs had van de plaatsing omdat ik deze zelf heb geplaatst.
dus laat het plaatsen dan heb je de papieren en ze keuren dit goed.
heb net eindemper en connecting pipe bij dealer bestelt....
conn pipe is illegaal en wordt afgekeurd en einddemper komt met een certificaat of bewijs tuv..... en wordt wel toegelaten.... wettelijk mag een aftermarket demper niet meer decibels produceren dan een oem..... zinloos als je het mij vraagt , maar het staat in de wet... supersprint maakt deze dempers niet alleen voor belgie met zijner stricte wetgeving, en ik denk dat de decibels zeker de oem zullen overstijgen

....
conclusie de wetgeving vertoont gaten als in gatenkaas...
de header of spruitstuk past alleen als je het tussenstukje ook aankoopt (klein buisje) dat leidt naar de vervangend metalic katalysator... vraagje -->past de header en buisje dan ook op de OEM katalysator.....??
en ik wou een volledig uitlaatsysteem bestellen maar het werd mij afgeraden door de dealer zelf omdat het zou worden afgekeurd en het moeilijk is te verwijderen vooraleer je naar de keuring gaat....