4-2-1 collector

Om MINI stuff allerhande aan te bieden
Gadget
MINI Fan

4-2-1 collector

Berichtdoor Gadget » Wo Jun 14, 2006 23:04

Ik heb hier nog een collector liggen van Supersprint, samen met kat-vervanger.

http://www.supersprint.com/prodotti/830601.jpg
http://www.supersprint.com/prodotti/830612.jpg

Past denk ik op zowel one, cooper als S. (de partnumbers zijn hetzelfde voor alledrie de types dus dat zou allemaal moeten passen).

De reden dat ik dat wegdoe is omdat ik het simpelweg niet nodig heb gehad :D (had hier een lading buizen/dempers/... en heb dit dus over.)

nu ik eraan denk, volgens mij heb ik de middenbuis
http://www.supersprint.com/prodotti/830413.jpg
ook nog over :idea: Maar dat zou ik eens moeten checken. Bij intresse kijk ik dat wel even na.

prijs.. doe een aanvaardbaar bod he ;) (ter informatie/richtlijn: nieuwprijs is een dikke 700?.)

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Do Jun 15, 2006 12:04

En dit alles gaat door de keuring???????

Of moet ik mijn origineel systeempje bijhouden????

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Do Jun 15, 2006 13:11

Als ze het zien dan wordt het niet toegelaten nee.
Maar blijkbaar (volgens anderen) is dit niet zo makkelijk te zien.

magic mushroom
MINI Regular

Berichtdoor magic mushroom » Do Jun 15, 2006 16:00

Yoeri schreef:Als ze het zien dan wordt het niet toegelaten nee.

het word dus wel degelijk toegelaten hoor ik ben juist zelf geweest rijd ook met supersprint en alles mag. ben er wel voor afgekeurd omdat ik geen bewijs had van de plaatsing omdat ik deze zelf heb geplaatst.
dus laat het plaatsen dan heb je de papieren en ze keuren dit goed.

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Do Jun 15, 2006 18:00

Raar, supersprint zegt zelf dat ze hier geen certificaat van hebben.

En van een uitlaat moet je dan wel een attest hebben :? begrijpen wie begrijpen kan.

Gadget
MINI Fan

Berichtdoor Gadget » Do Jun 15, 2006 20:09

ik durf mij niet uit te spreken over de keuring...

Kan u dat dus niet zeggen/beloven :oops:
ge kunt erdoor zijn, maar voor hetzelfde geld zijde afgekeurd.

Kheb juist gekeken en die lange buis heb ik dus niet meer liggen. T'is te zeggen, er is 10cm afgeslepen om mijn huidige uitlaat te doen passen. Dus tamelijk waardeloos als buis nu :p

Mini
MINI Fan

Berichtdoor Mini » Ma Jul 03, 2006 0:01

magic mushroom schreef:
Yoeri schreef:Als ze het zien dan wordt het niet toegelaten nee.

het word dus wel degelijk toegelaten hoor ik ben juist zelf geweest rijd ook met supersprint en alles mag. ben er wel voor afgekeurd omdat ik geen bewijs had van de plaatsing omdat ik deze zelf heb geplaatst.
dus laat het plaatsen dan heb je de papieren en ze keuren dit goed.

heb net eindemper en connecting pipe bij dealer bestelt....

conn pipe is illegaal en wordt afgekeurd en einddemper komt met een certificaat of bewijs tuv..... en wordt wel toegelaten.... wettelijk mag een aftermarket demper niet meer decibels produceren dan een oem..... zinloos als je het mij vraagt , maar het staat in de wet... supersprint maakt deze dempers niet alleen voor belgie met zijner stricte wetgeving, en ik denk dat de decibels zeker de oem zullen overstijgen :twisted: ....

conclusie de wetgeving vertoont gaten als in gatenkaas...

de header of spruitstuk past alleen als je het tussenstukje ook aankoopt (klein buisje) dat leidt naar de vervangend metalic katalysator... vraagje -->past de header en buisje dan ook op de OEM katalysator.....??

en ik wou een volledig uitlaatsysteem bestellen maar het werd mij afgeraden door de dealer zelf omdat het zou worden afgekeurd en het moeilijk is te verwijderen vooraleer je naar de keuring gaat....

alain cooper
MINI Fan

Berichtdoor alain cooper » Ma Jul 03, 2006 12:31

heeeeuuuuu
afgekeurd omdat je de uitlaat zelf hebt geplaatst,moet je dan voor een uitlaat ook al een plaatsing atttset hebben,nooit van gehoord :shock:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Jul 03, 2006 17:28

alain cooper schreef:heeeeuuuuu
afgekeurd omdat je de uitlaat zelf hebt geplaatst,moet je dan voor een uitlaat ook al een plaatsing atttset hebben,nooit van gehoord :shock:

dacht het wel... :shock: :?
of toch zeker het papierke van E-keuring... :grin:

alain cooper
MINI Fan

Berichtdoor alain cooper » Ma Jul 03, 2006 21:11

maar youri zegt dat hij afgekeurd is omdat hij het zelf heeft geplaatst.

Gadget
MINI Fan

Berichtdoor Gadget » Ma Jul 03, 2006 21:17

als je een attest van de demper hebt is het al veel.

9/10 kijken ze niet naar de header. (zit goed 'verstopt' hoor bij onze mini'tjes :D ).

Mini
MINI Fan

Berichtdoor Mini » Ma Jul 03, 2006 23:39

Gadget schreef:als je een attest van de demper hebt is het al veel.

9/10 kijken ze niet naar de header. (zit goed 'verstopt' hoor bij onze mini'tjes :D ).

hmm... heb jij de jouwe al eens voor gereden met de ganse uitlaat erop gemonteerd ?

ik wil je 100% geloven maar toch....

is er misschien iemand anders hier in belgie die een aftermarket header geplaatst heeft op zijn mini en ermee door de keuring is geraakt ? zoja waar ... :wink:

Gadget
MINI Fan

Berichtdoor Gadget » Wo Jul 05, 2006 16:15

Mini schreef:
Gadget schreef:als je een attest van de demper hebt is het al veel.

hmm... heb jij de jouwe al eens voor gereden met de ganse uitlaat erop gemonteerd ?

ik wil je 100% geloven maar toch....

is er misschien iemand anders hier in belgie die een aftermarket header geplaatst heeft op zijn mini en ermee door de keuring is geraakt ? zoja waar ... :wink:

nee, het is niet mijn bedoeling te beweren dat je er vlekkeloos door gaat geraken. Want zoals ik al zei kan ik dat dus niet beloven.

Maar feit is wel dat je die niet zo makkelijk ziet zitten op het eerste zicht. Je ziet 'm wel, maar dan direct zien dat het aftermarket is is een andere zaak. Maar voor hetzelfde geld is de inspecteur goed aan het opletten en ziet hij die wel zitten natuurlijk.

Dan kan je nog proberen met een certificaat van de einddemper. Maar in het slechtse geval is dat dus afnemen en terug laten keuren.

gilles
MINI Freak

Berichtdoor gilles » Wo Jul 05, 2006 20:20

en past dit nu op een originele uitlaat? of moet je dat tussenstukje ook kopen?

Gadget
MINI Fan

Berichtdoor Gadget » Do Jul 06, 2006 12:12

goeie vraag...

ik veronderstel dat dat past als je die kat vervanger erbij hebt. (dat stukje buis zeg maar).

Want je kan standaard ook gewoon de kat vervangen door dat buisje en dan past het toch ook he. Dus nu hangt er gewoon vanvoor een bocht aan, maar dat veranderd niet aan 'het passen' van de kat vervanger.

Nu we kunnen het ook wel regelen als het niet past dat ik gewoon de collector terugneem. kga daar dan ook ni moeilijk over doen :wink:

Mini
MINI Fan

Berichtdoor Mini » Vr Jul 07, 2006 15:44

Gadget schreef:goeie vraag...

ik veronderstel dat dat past als je die kat vervanger erbij hebt. (dat stukje buis zeg maar).

Want je kan standaard ook gewoon de kat vervangen door dat buisje en dan past het toch ook he. Dus nu hangt er gewoon vanvoor een bocht aan, maar dat veranderd niet aan 'het passen' van de kat vervanger.

Nu we kunnen het ook wel regelen als het niet past dat ik gewoon de collector terugneem. kga daar dan ook ni moeilijk over doen :wink:

neen , ik ben er net achter gekomen dat de originele cat aan het originele spruitsuk is vastgelast en dat je dat dus niet kunt losschroeven :oops:

too bad maar als je een nieuw spruistuk aankoopt dan moet het er ??n zijn met een vervangende cat (metalic of niet) of het stukje buis.....

Terug naar “Te Koop”