D2R & D2S OEM xenons lampen
D2R & D2S OEM xenons lampen
naar aanleiding van deze topic
http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=3393
zoek ik nog 9 andere gasten die hun originele xenons willen upgraden met de 8000k versie...
heb het net afgeschuimd en ben bij iem terecht gekomen en hij bied ze aan aan 95 euro per paar indien we met 10 zijn....( de prijs in de garage is het dubbel...)
dus als er kandidaten zijn let me know....
http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=3393
zoek ik nog 9 andere gasten die hun originele xenons willen upgraden met de 8000k versie...
heb het net afgeschuimd en ben bij iem terecht gekomen en hij bied ze aan aan 95 euro per paar indien we met 10 zijn....( de prijs in de garage is het dubbel...)
dus als er kandidaten zijn let me know....
katjan schreef:Onze nieuwe MINI gaat ook xenon's hebben, ga even uitzoeken hoeveel kelvin deze gaan hebben, maar lichtblauw moeten ze zijn![]()
Ga deze week de garage nog opbellen voor info. Indien het inderdaad maar 4000 (of iets meer is), dan doen we mee.
Wij posten het hier wel.
de oem xenos zijn van alle mini's 4200k...
de stand van zaken...
1. Margi
2. Boeki
3. Scooper??
4. Katjan??
5. HID??
6. ??
7. ??
8. ??
9. ??
10. ??
we zijn al halfweg.....

katjan schreef:Onze nieuwe MINI gaat ook xenon's hebben, ga even uitzoeken hoeveel kelvin deze gaan hebben, maar lichtblauw moeten ze zijn![]()
Ga deze week de garage nog opbellen voor info. Indien het inderdaad maar 4000 (of iets meer is), dan doen we mee.
Wij posten het hier wel.
Even mijn cursus sensitometrie terug opgediept

Kleurtemperatuur van de OEM xenons is idd. rond de 4.100-4.200 K, dat is de gemiddelde waarde van een TL. TL is wel een slecht voorbeeld wegens continu verschil in kleurtemperatuur.
8.000 K zal bij mijn weten echt TE blauw zijn en erg onrealistisch voor dagelijks gebruik, terwijl 6.000 K ideaal is en het dichtst de kleurtemperatuur van daglicht (5.200 K) benadert.
Maar alles hangt natuurlijk af van welke xenonlampen er in de handel verkrijgbaar zijn en welke coating of gasmengsel ze bevatten

grand_cru schreef:katjan schreef:Onze nieuwe MINI gaat ook xenon's hebben, ga even uitzoeken hoeveel kelvin deze gaan hebben, maar lichtblauw moeten ze zijn![]()
Wij posten het hier wel.
Even mijn cursus sensitometrie terug opgediept![]()
Kleurtemperatuur van de OEM xenons is idd. rond de 4.100-4.200 K, dat is de gemiddelde waarde van een TL. TL is wel een slecht voorbeeld wegens continu verschil in kleurtemperatuur.
8.000 K zal bij mijn weten echt TE blauw zijn en erg onrealistisch voor dagelijks gebruik, terwijl 6.000 K ideaal is en het dichtst de kleurtemperatuur van daglicht (5.200 K) benadert.
Maar alles hangt natuurlijk af van welke xenonlampen er in de handel verkrijgbaar zijn en welke coating of gasmengsel ze bevatten
had inderdaad ook al vernomen dat 8000 K behoorlijk blauw zou zijn.
Heb zelfs al hid xenon kits gezien op het net tot 12.000 K, en das dan echt wel paars.
Maar aangezien er voor die conversie kits lampjes van 6000 K zijn, dan zullen die er wel zijn voor de originele xenons zeker, en ja dan zou ik ook voor die 6000 K opteren
margi schreef:ik denk dat scooper alle setjjes liggen heeft 4200k,6000k,8000k
en kdenk dat hij nu rijd met 8000k
tis sscooper eh ipv scooper

margi schreef:de oem xenos zijn van alle mini's 4200k...
de stand van zaken...
1. Margi
2. Boeki
3. Scooper??
4. Katjan??
5. HID??
6. ??
7. ??
8. ??
9. ??
10. ??
we zijn al halfweg.....
wie zijn de volgende 5 ?????!!!!!!
doe die vraagtekens bij katjan maar weg hoor, wij doen mee !
Maar Margi, maak het voor de verkoper niet uit dat er twee verschillende zullen moeten worden besteld (voor 2004 en na) ?
katjan schreef:margi schreef:de oem xenos zijn van alle mini's 4200k...
de stand van zaken...
1. Margi
2. Boeki
3. Scooper??
4. Katjan
5. HID??
6. ??
7. ??
8. ??
9. ??
10. ??
we zijn al halfweg.....
wie zijn de volgende 5 ?????!!!!!!
doe die vraagtekens bij katjan maar weg hoor, wij doen mee !
Maar Margi, maak het voor de verkoper niet uit dat er twee verschillende zullen moeten worden besteld (voor 2004 en na) ?
het maakt aal nie uit het blijft 95 euro voor een set al is het de pre facelift (D2R) of de facelift (D2S)..... nog steeds 5 gasten gezocht....!!!!
- minibandit
- MINI Nutter
minibandit schreef:sscooper schreef:alè komaan dave!! de looks zijn toch ook belangrijk...
heb je dan al ander mistlampjes (kleur) gevonden ook scooper...![]()
nee jammer genoeg nog ni....