krljacobs schreef:Ow, spijtig. Zoveel pk's krijg ik nooit verzekerd aan een deftige prijs.

Voor een MiTo mocht ik al, afhankelijk van de verzekeraar, tussen de 2300 a 2700 euro betalen voor een full omnium met ocharme 85pk. lol
Ben je onder de 26 jaar?
zo, ja ga dan eens horen bij de verzekeringsmaatschappij "De Federale" daar zal je al bijna aan de helft van de prijs kunnen verzekeren voor een omnium
Kort even toelichten:
De meeste verzekeringsmaatschappijen (Ethias, Mercator,....) zijn nu eenmaal verzekeringsmaatschappijen met een vaste premie. (dwz dat ze werken met standaardcontracten en dat iedereen dezelfde voorwaarde heeft) Bovendien heb jij bij dergelijke maatschappijen dat als er andere verzekeringsnemers bij zo'n maatschappij veel accidenten veroorzaken dat dit NIETS aan jou premie doet. De tweede soort van verzekeringsmaatschappijen zijn onderlinge verzekeringsmaatschappijen (De Federale) deze komen nog zelden voor! Maar zijn voor de consument eigenlijk wel beter! Waarom?Omdat men hierbij werkt met een gemeenschappelijk risico van een groep mensen.. Je premie kan (THEORETISCH!) wijzigen, moesten er bij die maatschappij meer en meer accidenten gebeuren. Dat wat dus niet kan gebeuren bij de eerste maatschappij.. Maar dit gebeurt zelden of niet.. Waarom? Ze hebben namelijk iets strengere regels bij de acceptatie van een nieuwe verzekeringsnemers. (zoals bv onder de 26j niet boven de 90pk en dergelijke!).. Bovendien streven onderlinge verzekeringsmaatschappijen niet naar winst, maar naar de belangen van de consument.. Indien er jaarlijks toch winst zou zijn, wordt dit dmv een restorno jaarlijks uitgekeerd aan hun verzekeringsnemers.. (jaarlijks +/-130 euro terug, toch wel iets leuks! Dit zal je onmogelijk bij verzekeringsmaatschappijen met ene vaste premie krijgen).
Nog een voorbeeldje:
Bij maatschappij X zou ik op mijn 20j voor een 66kw 90pk ook tussen de 2000a2500 moeten betalen. (zonder kleine omnium of volledige omnium!)
Bij De Federale betaal ik NU 1230 euro voor een kleine omnium en jaarlijks zal ik nog zo'n restorno terugkrijgen van +/-130 euro, dan betaal ik uiteindelijk maar 1100 euro..
Enigste voorwaarde bij De Federale was wel dat ik geen zwaardere auto kon/mocht nemen op MIJN EIGEN NAAM boven de 66kw (90pk).
Het spreekt natuurlijk voor zich dat dit niet alleen goedkoper is bij deze maatschappij voor jongere bestuurders maar ook voor oudere bestuurders.
Als er nog vragen zijn of opmerkingen mag je deze gerust in pm sturen.
ps: toch handig waar je studies goed voor kunnen zijn he!