classic mini

Zoek je iets specifieks?
wannes
MINI-aholic

classic mini

Berichtdoor wannes » Zo Apr 23, 2006 17:05

het is hier misschien niet zo direkt de juiste plaats om zoiets te vragen , maar ik waag het er toch op. Mijn schoonbroertje heeft een classic mini van 1988 gekocht , en op het eerste zicht leek dat tamelijk in orde...maar zoals te verwachten zat er onder de mooi opgespoten koets een hele hoop roest...nu zijn we begonnen met hem helemaal te strippen om hem deftig terug op te maken en te spuiten. Maar als leek kom je dan al gauw voor allerhande problemen te staan. Heeft er een van jullie ervaring met classic mini's , en zo ja kan je me dan enkele tips geven waar op te letten en waar best wisselstukken kopen en garageboeken enz...eventueel iemand die nog stukken te koop aanbied enz...alvast bedankt

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Zo Apr 23, 2006 17:34

Als ik me niet vergis heeft Patrick (cooper hier op 't forum) daar wel wat kennis van. Correct me if I'm wrong.

Gadget
MINI Fan

Berichtdoor Gadget » Zo Apr 23, 2006 17:40

das nu wel jammer :?

ik heb een week of 2 geleden al mijn classic mini gerief weg'gesmeten' als het ware...

had nog motorkappen, deuren, volledige motors, 2 interieuren, versnelllingsbak,... :( Had die met plezier aan u gegeven...

nuja, waar je moet op letten: op alles :P
en het feit is ook dat een classic meetsal wel IETS van probleem heeft en zal blijven hebben. Das zo een auto waar je kan aan blijven sleutelen.

http://minisevenclub.nl/forum/index.php hier kan je ook wel veel terugvinden

cooper
MINI-aholic

Berichtdoor cooper » Zo Apr 23, 2006 22:31

Ja Wally een klein beetje weten we daar wel van.
De zwakke punten zijn: het achterste subframe, de A-paneeltjes juist voor de deuren dus, de carosserienaad onder de koplampen en de onderkant van de deuren. Vooraan onder de vloermatten durven ze ook al wel eens bijkomende verluchting creeren.Ook het paneel onder de voorruit is bij sommigen nogal "krokant". De ophangingsarmen v/h achterwiel geven ook vlug speling als de vetnippels hun levennoodzakelijke jus niet op tijd hebben gekregen.Dit kan je testen door het achterwiel los v/d grond te krikken en met twee handen naar u toe te trekken en dan weer terug te duwen. En nu we dan toch van het carosseriegedeelte zijn afgeweken de fuseepennen vooraan ook eens (laten) checken op speling. Dit komt ook vroegtijdig door te weing vet.
Voor de rest zijn het geweldige autootjes maar volgens mij zijn ze allemaal vrouwelijk. Ze vragen namelijk nogal veel onderhoud :) :D

Toch nog veel succes met de aankoop.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Apr 23, 2006 22:37

LOL cooper, vrouwelijke mini'kes :P

wannes
MINI-aholic

Berichtdoor wannes » Zo Apr 23, 2006 23:58

ik zal morgen eens aan HAAR wieltjes trekken...hopelijk is ze zindelijk en plast ze me niet onder :wink: alvast bedankt voor de reacties. Ik ga me zo snel mogelijk een handboek aanschaffen.

Racing Green
MINI Master

Berichtdoor Racing Green » Ma Apr 24, 2006 11:46

wannes
MINI-aholic

Berichtdoor wannes » Za Jun 17, 2006 13:08

we hebben een probleem ....de mini staat bij de carrosserie om te lakken , en ze gaan er ook het sportpack van de laatste versie op monteren...nu is dat niet zo simpel en ze vragen of er geen malle voor bestaat waarmee je dan de gaten kan voormarkeren...alsook het gat voor de pinker... Weet er iemand raad??? Je kan me ook bellen op 0475772535 dank u

Racing Green
MINI Master

Berichtdoor Racing Green » Do Jun 22, 2006 14:21

Er bestaat zeker een mal voor die sportspack, op (alweer) het forum van www.minisevenclub.nl mailen ze die gratis naar mekaar door, is ook voor een paar euro te vinden op ebay. Je moet trouwens ook een stuk wegslijpen om de sportspack te doen passen. Voor de zijpinkers gewoon goed meten op een mini met pinkers.

Terug naar “Gezocht”