walkie talkie

Zoek je iets specifieks?
Dangixxer
MINI Nutter

walkie talkie

Berichtdoor Dangixxer » Ma Aug 14, 2006 13:33

Waar moet allemaal op gelet worden als je zo'n dingen aanschaft???
Morty sprak tijdens den BBQ al over kanalen en dergelijke, maar hoe zat dat nu allemaal weer in elkaar :oops:
Ben daarnet langs de mediamarket geweest en op de verpakking wordt daar gesproken over kanalen en subkanalen,.....

Arjan
MINI Fan

Berichtdoor Arjan » Ma Aug 14, 2006 13:42

Je hebt meestal de 8 kanaals versie. Het merk is niet zo heel belangrijk. Wij gebruiken het merk Cobra en die zijn erg gebruiksvriendelijk en storingsvrij. De subkanalen kan je gebruiken door met 2 auto's onderling even te praten zonder dat de anderen kunnen meeluisteren.

Volgens mij heeft Snans nog een setje te koop:
de set van Snans

Hier de onze:
Cobra Walkie Talkies

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Ma Aug 14, 2006 13:48

Alle walkies van het merk Cobra zijn compatibel met elkaar, dat is al een geruststelling: ze hebben allemaal 8 kanalen (de 7 is het Miniacs kanaal en de 3 zijn de Nederlanders :grin: ). Elk kanaal heeft op zich nog eens subkanalen (38 stuks per kanaal), zodat je in een drukke zend omgeving makkelijk een vrije frequentie vindt. Verder heb je modellen waar je duracellekes moet insteken of met een oplader bij. Deze laatste zijn duurder vanwege het laadstation en de oplaadbare batterijen die erin zitten.
Verder geldt: de basis zend- en ontvangstkwaliteit is voor alle modellen hetzelfde, bij de duurdere modellekes zitten iets meer toeters en bellen, das alles.
Binnen de club zit iedereen op Cobra. Misschien belangrijk om op te letten bij aankoop:
- 8 kanalen
- power save functie (bespaart batterijen door toestel automatisch in stand-by te zetten)
- scan functie
- babyfoonfunctie (je weet maar nooit :grin: )
- vox functie (zender slaat automatisch aan als je erdoor praat. Werkt enkel met microfoon/koptelefoon optie)

Voil?, als je nog vragen hebt, vuur maar af :wink:

Arjan
MINI Fan

Berichtdoor Arjan » Ma Aug 14, 2006 14:17

*ROGER* :grin:

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Ma Aug 14, 2006 14:28

maar als ik het dus goed begrijp kunnen verschillende merken (topcom, cobra,...)probleemloos met elkaar communiceren als je op dezelfde frequentie staat..... :oops:
*over*

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Ma Aug 14, 2006 14:57

idd

ik heb nog een setje te koop. prijs kunnen we wel onderhandelen.

enige opmerking is, dat het setje dat ik verkoop geen subkanalen heeft.
in principe niet nodig als de rest van je gezelschap een hoofdkanaal selecteerd.

Arjan
MINI Fan

Berichtdoor Arjan » Ma Aug 14, 2006 19:11

Ik gebruik die subkanalen nooit. Gewoon kanaaltje 3 in Nederland en kanaaltje 7 in Belgi? :wink:

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Ma Aug 14, 2006 19:22

de Morty zei nochtans dat ge best eentje me subkanalen neemt want dat je anders problemen kan hebben..... :roll:

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Ma Aug 14, 2006 19:24

geen probleem !

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Ma Aug 14, 2006 19:24

Arjan schreef:Het merk is niet zo heel belangrijk.

Zou ik nog niet helemaal durven zeggen. De onze zijn van het merk "ELRO" en hebben
deze destijds overhaast gekocht zonder echt na te denken en te vergelijken. Doch moet
ik zeggen dat wij geregeld mede-rijders hebben die vragen "of wij missichien ook willen
antwoorden als zij iets zeggen" terwijl wij helemaal niks hebben gehoord. Ook het omgekeerde
gebeurd regelmatig : wij praten, maar niemand antwoord :cry: (of heeft dat een andere reden :? )
Nee, moest ik er nu nieuwe gaan halen, zou ik er ook zowiezo van het merk Cobra nemen.
En da zal waarschijnlijk niet lang meer duren vooraleer ik de ELRO's de deur uit smijt.

Ik moet wel zeggen dat deze toestelletjes onderling met mekaar zeer goed werken, maar
van zodra er een ander merk het kanaal bewandeld loopt het nu en dan fout :(

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Ma Aug 14, 2006 19:33

Wij hebben Alecto's, te koop in de blokker en de macro. Neem zeker een setje met subkanalen aangezien wij binnen MINIACS meestal nog een subkanaal gebruiken. Die zendertjes zijn tegenwoordig zo goed ingeburgerd dat iedereen er heeft, en met 8 kanalen zitten deze soms al goed volzet. Met de subkanalen erbij hebben we dus veel meer keuze en vinden we zeker een vrij kanaal.
En onze Alecto's werken perfect samen met de Cobra's.

Arjan
MINI Fan

Berichtdoor Arjan » Ma Aug 14, 2006 20:27

@ Wally: er geldt idd ??n uitzondering en dat zijn de ELRO's :?

Heb toevallig een heel goedkoop setje gekregen maar die werken echt he-le-maal niet. Ben blij dat wij meteen Cobra's hebben gekocht. :wink:

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Ma Aug 14, 2006 20:52

Arjan schreef:@ Wally: er geldt idd ??n uitzondering en dat zijn de ELRO's :?

Heb toevallig een heel goedkoop setje gekregen maar die werken echt he-le-maal niet. Ben blij dat wij meteen Cobra's hebben gekocht. :wink:

Die ELRO's waren ook nie van de goedkoopste hoor, all?e 'k weet de prijs nu niet van de andere merken.

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Di Aug 15, 2006 21:58

Ik en Wimpie007 werken met Topcom. Zijn daar zeer tevreden van, hebben ook subkanalen en zijn ook onderling bruikbaar met onderandere de cobra.

Terug naar “Gezocht”