aanschaf mini one 1.6i
aanschaf mini one 1.6i
Beste mini riders, onze zoon mag leren rijden met de auto en we denken er aan om hem een mini one 1.6i 66kW van de eerste generatie te kopen (2002/2003). Maar als ik dat hier allemaal lees heb ik schrik gekregen om er ene te kopen. Versnellingsbak problemen!!! Zijn er dan geen goede meer van voor 2004? Als eerste wagen lijkt me een mini one wel leuk maar is deze ook degelijk? Hij wil liefst een zwarte of donker grijs. Op wat moet ik letten buiten het feit dat er zo weinig mogelijk km moeten op staan? Hoe test ik de versnellingsbak? Graag een beetje hulp aub en mochten er hier mini riders zijn die hun mini verkopen, dan hoor ik het graag. mvg Wim
Re: aanschaf mini one 1.6i
wim schreef: Versnellingsbak problemen!!! Zijn er dan geen goede meer van voor 2004?
Beste Wim,
Zelf rij ik met een Cooper van 2002 en ik heb ( tot NU toe

Wat niet is, kan natuurlijk nog komen

Mvg, 7T2
waarom moet hij perse van 2002/2003 zijn? er zijn er toch ook van 2004 te vinden aan dezelfde prijs en met dezelfde km? Als dat je mogelijke miserie met de versnellingsbak spaart... Het blijft natuurlijk om een tweedehandswagen gaan, je weet nooit exact hoe er ooit mee gereden is.
Om versnellingsbak te testen: wagen in versnelling zetten en proberen hem zonder koppeling in een andere versnelling te krijgen (van 3e naar 4e bv). Als dit met beetje kracht lukt dan is er niet zacht met de versnellingen omgegaan. Natuurlijk niet beginnen wringen want dan ben je zelf de bak aan het verkrachten.
Om koppeling te testen: in 3e zetten en proberen vertrekken zonder gas te geven. Als het lukt dan heeft koppeling veruit zijn beste tijd gehad.
Of handrem optrekken en proberen te vertrekken. Als de koppeling nog goed is, zou hij eerst beetje in toeren moeten zakken. Als hij vlotjes vertrekt dan moet je de handrem vervangen
en verder letten op rare piepjes en kijken of alles vlotjes gaat, zowel koud als warm.
Om versnellingsbak te testen: wagen in versnelling zetten en proberen hem zonder koppeling in een andere versnelling te krijgen (van 3e naar 4e bv). Als dit met beetje kracht lukt dan is er niet zacht met de versnellingen omgegaan. Natuurlijk niet beginnen wringen want dan ben je zelf de bak aan het verkrachten.
Om koppeling te testen: in 3e zetten en proberen vertrekken zonder gas te geven. Als het lukt dan heeft koppeling veruit zijn beste tijd gehad.
Of handrem optrekken en proberen te vertrekken. Als de koppeling nog goed is, zou hij eerst beetje in toeren moeten zakken. Als hij vlotjes vertrekt dan moet je de handrem vervangen

en verder letten op rare piepjes en kijken of alles vlotjes gaat, zowel koud als warm.