aanschaf mini one 1.6i

Zoek je iets specifieks?
Gebruikersavatar
wim
MINI2 - Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 Dec 2012

aanschaf mini one 1.6i

Berichtdoor wim » Zo Dec 16, 2012 13:39

Beste mini riders, onze zoon mag leren rijden met de auto en we denken er aan om hem een mini one 1.6i 66kW van de eerste generatie te kopen (2002/2003). Maar als ik dat hier allemaal lees heb ik schrik gekregen om er ene te kopen. Versnellingsbak problemen!!! Zijn er dan geen goede meer van voor 2004? Als eerste wagen lijkt me een mini one wel leuk maar is deze ook degelijk? Hij wil liefst een zwarte of donker grijs. Op wat moet ik letten buiten het feit dat er zo weinig mogelijk km moeten op staan? Hoe test ik de versnellingsbak? Graag een beetje hulp aub en mochten er hier mini riders zijn die hun mini verkopen, dan hoor ik het graag. mvg Wim

Gebruikersavatar
krikkie
MINI Freak
Berichten: 233
Lid geworden op: 17 Jul 2012
Locatie: Holsbeek

Berichtdoor krikkie » Zo Dec 16, 2012 20:55

Koop 1 van na 2004 ;)

Gebruikersavatar
7T2
MINI Regular
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 Jun 2012
Locatie: het Pajottenland

Re: aanschaf mini one 1.6i

Berichtdoor 7T2 » Ma Dec 17, 2012 11:46

wim schreef: Versnellingsbak problemen!!! Zijn er dan geen goede meer van voor 2004?


Beste Wim,

Zelf rij ik met een Cooper van 2002 en ik heb ( tot NU toe :grin: ), geen enkel probleem wat betreft de versnellingsbak.
Wat niet is, kan natuurlijk nog komen :wink: , maar ik zou de gok wel wagen ( zeker eerst eens een testrit doen en daarbij de versnellingen zeker niet sparen ).


Mvg, 7T2

Gebruikersavatar
Anto
MINI Fan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Apr 2012
Locatie: Sint-Andries (Brugge)

Berichtdoor Anto » Ma Dec 17, 2012 13:28

heb hier ook nen cooper van 2002 ,en hout vasthouden zou ik zeggen ie schakelt nog redelijk goed

Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

Berichtdoor Bram » Ma Dec 17, 2012 19:04

waarom moet hij perse van 2002/2003 zijn? er zijn er toch ook van 2004 te vinden aan dezelfde prijs en met dezelfde km? Als dat je mogelijke miserie met de versnellingsbak spaart... Het blijft natuurlijk om een tweedehandswagen gaan, je weet nooit exact hoe er ooit mee gereden is.

Om versnellingsbak te testen: wagen in versnelling zetten en proberen hem zonder koppeling in een andere versnelling te krijgen (van 3e naar 4e bv). Als dit met beetje kracht lukt dan is er niet zacht met de versnellingen omgegaan. Natuurlijk niet beginnen wringen want dan ben je zelf de bak aan het verkrachten.
Om koppeling te testen: in 3e zetten en proberen vertrekken zonder gas te geven. Als het lukt dan heeft koppeling veruit zijn beste tijd gehad.
Of handrem optrekken en proberen te vertrekken. Als de koppeling nog goed is, zou hij eerst beetje in toeren moeten zakken. Als hij vlotjes vertrekt dan moet je de handrem vervangen :grin:

en verder letten op rare piepjes en kijken of alles vlotjes gaat, zowel koud als warm.


Terug naar “Gezocht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten