Electrisch schema MINI

Zoek je iets specifieks?
varavital
MINI Nutter

Electrisch schema MINI

Berichtdoor varavital » Wo Feb 09, 2005 0:33

Zoals de titel zegt dus. Ik zou graag een electrisch schema vinden van de MCC, of eventueel al van de MC.
Het aansluitschema van het nieuwe multifunctionele sportstuur met de 2 extra knopjes voor de telefoon zou ik ook willen hebben. Ik zou die knopjes voor andere doeleinden willen gebruiken (garagepoortopener en remlicht) maar moet dan wel weten welke kabeltjes ik nodig heb en waar ze eindigen.

Iemand een idee waar ik dit kan vinden ?

snifke
MINI Fan

Berichtdoor snifke » Wo Feb 09, 2005 8:02

http://www.mini.be/be/nl/general/contact/index.jsp

Via deze link kun je eens proberen. Normaal gezien krijg je dat schema doorgestuurd of krijg je een mail waarin staat dat je dat schema kunt vragen in de garage.

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Wo Feb 09, 2005 18:44

Ik vrees dat MINI of hun dealers niet zo happig zullen zijn om de schema's te willen delen :frown:

Weet er eigenlijk iemand als er bij MINI al gebruik gemaakt wordt van multiplex bekabeling, of is het nog steeds de "gewone" bekabeling ?

snifke
MINI Fan

Berichtdoor snifke » Wo Feb 09, 2005 20:23

neen heb je en ja kun je krijgen he...

sminnen
MINI-aholic

Berichtdoor sminnen » Do Feb 10, 2005 14:08

Heb een goeie 50blz. aan schema's liggen -met dank aan de jongens van Bentley Publishing. Of die van het nieuwe MFS er al bij zitten, betwijfel ik, maar ik kan altijd ff checken... Geef jij ff door welke elektrische schema's je juist moet hebben, dan zal ik ze doorsturen per mail.

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Do Feb 10, 2005 15:20

varavital schreef:Ik vrees dat MINI of hun dealers niet zo happig zullen zijn om de schema's te willen delen :frown:

Weet er eigenlijk iemand als er bij MINI al gebruik gemaakt wordt van multiplex bekabeling, of is het nog steeds de "gewone" bekabeling ?

Canbus systeem, deeltje nog klassiek.

Zie ook ander berichtje.

W

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Do Feb 10, 2005 18:33

sminnen schreef:Heb een goeie 50blz. aan schema's liggen -met dank aan de jongens van Bentley Publishing. Of die van het nieuwe MFS er al bij zitten, betwijfel ik, maar ik kan altijd ff checken... Geef jij ff door welke elektrische schema's je juist moet hebben, dan zal ik ze doorsturen per mail.

Wel, om te beginnen het schema van het nieuwe MFS graag :D
Daarmee bedoel ik het stuur uit model 2005 waar die 2 extra knopjes voor de telefoon opstaan. Maar misschien kan ik met het schema van een ouder exemplaar ook al wel iets doen, deductie ?.
Het gedeelte onder de motorkap en in/onder het dashbord interesseert mij ook wel, extra claxontje, aansluiting gps op boordnet...

Vermits de rest volgens wvs het Canbus systeem is is het niet aan te raden daar veel aan te veranderen, tenzij je met relais begint te werken.

Moest je toch ooit het volledige schema van een MCC vastkrijgen... Ik amuseer mij nogal graag met auto/moto electriciteit.

Alvast bedankt sminnen !!

sminnen
MINI-aholic

Berichtdoor sminnen » Wo Mar 30, 2005 18:12

Je hebt een e-mail ontvangen. Let wel: 808kb, dus al je een standaard Hotmail account hebt nt te lang laten zitten :?

Greetz, Sven.

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Wo Mar 30, 2005 18:41

B dankt :cheesy:

Be Mini
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Be Mini » Do Apr 07, 2005 20:58

als het niet lukt met die mail van sminnen, geef je maar een seintje..
ik werk in de (MINI)garage, dus 8)
suc6

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Do Apr 07, 2005 21:17

Wel, ik heb de schema's van Sven eens bestudeerd, maar jammer genoeg kan ik er niet uithalen wat ik nodig heb :frown: (toch heel fel bedankt voor de schema's Sven !).
Dus, Be Mini, als je me iets wijzer kan maken over de aansluitingen van de 2 extra knopjes op het MFST voor de telefoon zoals ik in het eerste berichtje van dit topic meldde... Welke kleuren bekabeling komen van deze knopjes, naar welke fiche onder het stuur, naar welke fiche allicht in de buurt van de radio...

Moest je er eens tijd voor hebben om dat op te zoeken, je mag het me altijd laten weten :cheesy:
De rest regelen we dan wel op een of andere meeting :idea:

Be Mini
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Be Mini » Zo Apr 10, 2005 10:15

heb het voorgelegd in de werkplaats... ze zullen me asap een antwoord geven... ik hou je zeker op de hoogte

ps: sjiek idee van dat remlicht... ze zullen het wel afleren.... :cheesy:

Terug naar “Gezocht”