FF voorstellen ;)

Nieuw op MINI2.Be? Stel je even voor
Jinxxer
MINI2 - Newbie

FF voorstellen ;)

Berichtdoor Jinxxer » Za Mar 12, 2011 13:59

Na 3 jaar rijplezier met mijn Mini Cooper D werd het eens tijd me toch eens te verdiepen op dit forum!

Ik ben eigenaar van een Pepper White edition met tal van opties en heb sinds kort al een nieuw setje velgen gekocht ( zwarte Rota P1 18" 7.5J ET45). Nu is het enkel nog informatie vergaren over welke banden ik er kan en "mag" opzetten om door de technische controle te geraken ...

Verder komen er binnenkort nog enkele optische veranderingen aan de Dooper,
JCW zwarte grill, fellere led-lichten voor de stadslichten onderaan en eventueel een verlaging maar daar geraak ik helemaal niet aan uit ... laat je zoiets doen bij mini/bmw zelf of raden jullie goedkoper en/of beter aan bij andere tuners?

Hopelijk kunnen jullie mij al een stukje verder helpen ivm bandenadvies voor de nieuwe set velgen en eventuele prijzen van de andere opties.

Ben benieuwd naar de reacties!

Foto's volgen binnenkort ;)

Grtzzz Jinxxer

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Za Mar 12, 2011 16:47

Welkom hier!

Wat de banden betreft moet je er rekening mee houden dat de totaal omtrek niet meer dan 2% mag afwijken van de originele maat, en dat de banden/velgen niet buiten de kas mogen komen. Dat zijn de eigen regels van Goca, maar soms kennen ze die zelf niet echt goed...

De maat kan je gemakkelijk met een bandencalculator berekenen, zoals bv deze: http://www.senstuning.nl/bandenmaat.htm

Voor een 18" komt bv een 225/35/18 zo goed als overeen qua omtrek met de originele 205/45/17, een 205/40/18 is ook mogelijk.

Veel plezier hier!

Jinxxer
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Jinxxer » Za Mar 12, 2011 19:47

Hartelijk bedankt voor de link om de correcte bandenmaat te kunnen berekenen! Ik ga naar alle wsl gaan voor een band 225/35/18, een bredere band oogt meteen veel mooier vind ik persoonlijk, zolang het allemaal maar legaal en geen problemen geeft bij de autokeuring!

Grtzzz Jinxxer

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Zo Mar 13, 2011 13:51

Welcome, welcome

Terug naar “Who's Who”