voorstellen krikkie
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
- PeterkePan
- MINI Fan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 Jun 2011
cooperke s schreef:Ale ale,voor een 17% SC pulley hoef je HELEMAAL NIET je software aan te passen! Wie heeft je dat wijsgemaakt??
Ergens op een forum gelezen, geloof t langs een kant wel, meer druk/minder fuel dus loopt hij armer vooral bj hoge toeren.
Waarom niet dan?Om ff moeilijk te doen
Laatst gewijzigd door krikkie op Za Jul 28, 2012 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
Die verandering van druk van 15 naar 17 is zo minimaal(0,2-0,3 bar) misschien en de ecu past trouwens het mengsel zelf aan.Ook de staat van de charger zal hier de doorslag geven.Dit is geen nok die je steekt.Daar kan de ecu niet mee lachen lol.
Oh je kan wel beter een andere ic steken als je er nog geen hebt,de 17% gaat nog meer warmte opwekken dus de inlaatlucht gaat nog warmer worden,als je daar niks aan doet gaat je motor als je lekker gast minder vermogen leveren omdat die de inlaatlucht sneller zal warm maken.
Op +- 50° luchtinlaattemp gaat de ecu je mengsel serieus aanpassen en verlies je een stuk vermogen!!
.......
Oh je kan wel beter een andere ic steken als je er nog geen hebt,de 17% gaat nog meer warmte opwekken dus de inlaatlucht gaat nog warmer worden,als je daar niks aan doet gaat je motor als je lekker gast minder vermogen leveren omdat die de inlaatlucht sneller zal warm maken.
Op +- 50° luchtinlaattemp gaat de ecu je mengsel serieus aanpassen en verlies je een stuk vermogen!!
.......
Ga je dat niet vooral merken bij lage t° een grotere IC? Het klopt idd dat de t° van de inlaatlucht stijgt bij hogere druk (meer toeren SC) Heb jaren met turbo motor van een ander merk gereden en de echte pk's voelde je vooral bij -t°, volgens mij werkt alles optimaal als: je een IC, pully, catback, airbox, injectors en chiptuning hebt en alles na een dyno is afgesteld, elke motor is anders , weet niet hoever de ecu van een mini zichzelf corrigeert
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
Tuurlijk klopt het dat de temperatuur stijgt met een kleinere pulley,je laat de sc meer toeren draaien,je gaat meer druk maken dus er wordt meer lucht in het mengsel gepropt etc etc.
Dit creert allemaal veel meer warmte en met de standaard TMIC die op de MINI zit ga je al snel veel warme lucht in de motor duwen.De druk en warmte sensoren die op de motor zitten gaan dit detecteren en de ecu voert een retard in.Dat is een FEIT.Ik zeg dat het zo is omdat ik het weet
.Niet twijfelen lol.
Warmte is een killer! Als je dit niet aanpakt dan ben je de pineut.Ik weet natuurlijk niet wat van plan bent maar als je het een beetje serieus wil aanpakken dan ga je nog meer geld moeten uitgeven.En laat de software maar tot het laatste
.Die dient ervoor(zoals je zelf aangeeft) de boel optimaal te laten draaien met al de veranderingen die je hebt doorgevoerd.
Waar wil je eigenlijk naar toe met de MINI op motorisch vlak? Als je niet gaat werken met een andere aggresieve nokkenas is de software niet NODIG.Je kan het wel optimaliseren met software maar is geen must.Je kan natuurlijk wel enkele pk ' tjes winnen natuurlijk.Maar verwacht je niet aan spectaculaire nummertjes en laat je vooral niks wijsmaken
T hangt er allemaal vanaf wat je wil uitgeven en hoever je wil gaan.
Wil je het simpel houden blijf dan bij een kleiner pulleyke en een andere ic.
Volgende stappen begint het geld te kosten noem ik dat.
Oh en een pulley en een ic kan je makkelijk zelf doen.Je kan me altijd een bezoekje brengen

Dit creert allemaal veel meer warmte en met de standaard TMIC die op de MINI zit ga je al snel veel warme lucht in de motor duwen.De druk en warmte sensoren die op de motor zitten gaan dit detecteren en de ecu voert een retard in.Dat is een FEIT.Ik zeg dat het zo is omdat ik het weet

Warmte is een killer! Als je dit niet aanpakt dan ben je de pineut.Ik weet natuurlijk niet wat van plan bent maar als je het een beetje serieus wil aanpakken dan ga je nog meer geld moeten uitgeven.En laat de software maar tot het laatste

Waar wil je eigenlijk naar toe met de MINI op motorisch vlak? Als je niet gaat werken met een andere aggresieve nokkenas is de software niet NODIG.Je kan het wel optimaliseren met software maar is geen must.Je kan natuurlijk wel enkele pk ' tjes winnen natuurlijk.Maar verwacht je niet aan spectaculaire nummertjes en laat je vooral niks wijsmaken

T hangt er allemaal vanaf wat je wil uitgeven en hoever je wil gaan.
Wil je het simpel houden blijf dan bij een kleiner pulleyke en een andere ic.
Volgende stappen begint het geld te kosten noem ik dat.
Oh en een pulley en een ic kan je makkelijk zelf doen.Je kan me altijd een bezoekje brengen











- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
Ferm dat je dat zelf doet, daar begin ik niet mee, deed zo'n dingen wel als ik men porsche 924S nog had.
Bedoel ermee dat een grotere IC vooral nut heeft bij lagere teperaturen (nog meer koelen) en bij hogere buitentemperatuur is dat minder, of ben ik mis? Ze gebruiken toch ook NOS om de IC te koelen, of waterinjectie zoals bij Subaru.
Momenteel ben ik tevreden met t vermogen en wil ik even afwachten hoe betrouwbaar dat hij is,
De Nurburgring of zolder staat wel op t programma, is ondertussen weeral bijna een jaar geleden, dan kan ik de limieten eens opzoeken.
Bedoel ermee dat een grotere IC vooral nut heeft bij lagere teperaturen (nog meer koelen) en bij hogere buitentemperatuur is dat minder, of ben ik mis? Ze gebruiken toch ook NOS om de IC te koelen, of waterinjectie zoals bij Subaru.
Momenteel ben ik tevreden met t vermogen en wil ik even afwachten hoe betrouwbaar dat hij is,
De Nurburgring of zolder staat wel op t programma, is ondertussen weeral bijna een jaar geleden, dan kan ik de limieten eens opzoeken.
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
krikkie schreef:Ferm dat je dat zelf doet, daar begin ik niet mee, deed zo'n dingen wel als ik men porsche 924S nog had.
Bedoel ermee dat een grotere IC vooral nut heeft bij lagere teperaturen (nog meer koelen) en bij hogere buitentemperatuur is dat minder, of ben ik mis? Ze gebruiken toch ook NOS om de IC te koelen, of waterinjectie zoals bij Subaru.
Momenteel ben ik tevreden met t vermogen en wil ik even afwachten hoe betrouwbaar dat hij is,
De Nurburgring of zolder staat wel op t programma, is ondertussen weeral bijna een jaar geleden, dan kan ik de limieten eens opzoeken.
Wel ja en nee,een upgraded IC zal altijd beter kunnnen koelen.Maar naamate de buitentemperatuur hoger word zal dat steeds minder worden natuurlijk maar WEL nog zeer nuttig om te hebben.
Nos heeft the eigenschap om te koelen maar ook een serieuze powerboost he,ik ben er persoonlijk niet zo van op de hoogte.Waterinjectie heb ik zelf ook,gebruik nu water om het mengsel te koelen,maar men kan ook een mix of 100 % methanol doen.Dan krijg je EN koeling EN een powerboost.Als je methanol gaat gebruiken moet je WEL software aanpassen.Ook weeral door de GROTE verandering in mengsel zoals bij het verandering van een scherpe nokkenas.
U vraagt wij draaien,
Tankje achteraan links

Injectie

Gauge

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast