Pagina 1 van 1
n?60 zal zich ook even voorstellen...
Geplaatst: Wo Feb 18, 2004 3:19
door Koen
Hallo,
Mijn interesse gaat naar de nieuwe Mini, hoop binnenkort een bestelling te kunnen plaatsen maar heb klein probleempje...
Doe jaarlijks een 30.000km en nu twijfel ik over een One of een One D aan te schaffen...
Hou van een benzine motor zijn temperament maar hou ook van het koppel van een D motor. En... wil me niet weer blauw betalen aan benzine!
Dus wat doe je op zo'n ogenblik?
inloggen bij de Mini rijders zelf!
Ik hoop hier zeker wat meer op te doen...
Tot binnenkort dus

Geplaatst: Wo Feb 18, 2004 7:14
door Blade
Welkom koen, moeilijke beslissing, khad dezelfde en heb voor de One benzine gekozen . . .
Geplaatst: Wo Feb 18, 2004 7:19
door Koen
Tjah Blade,
Dat is het dus he...
De One kan zonder probleem tot een 125pk gechipt worden maar dan heb ik echts schrik voor het verbruik...
Het hoge gewicht van de wagen speelt me parten...
Hoe zit dat bij jou? Als je h??l sportief rijdt, wat verbruikt de wagen dan?
Ik ken cijfers van 12-15l bij een cooper en een standaard S op circuit zit zo ff tussen de 24 en 32l...
Geplaatst: Wo Feb 18, 2004 10:01
door quicksilver
dat chippen maakt de MINI alleen maar
zuiniger !
je hebt namelijk een betere verbranding.
(bv mijn MINI verbruikt op de 100km ongeveer 1 liter minder

)
Geplaatst: Wo Feb 18, 2004 14:37
door Blade
ik kan over het verbruik nog niets zeggen Koen ik moet nog 5 weken wachten op mijn Mini . . .
Geplaatst: Wo Feb 18, 2004 16:28
door quicksilver
10 tot 11 liter op 100km, maar dan moet ik heel stevig doorrijden.
Normaal 8,5l op 100km ongeveer......
Geplaatst: Wo Feb 18, 2004 17:37
door Morty
Welkom Koen (member n? 60)
Geplaatst: Wo Feb 18, 2004 19:46
door Ronald
Welkom op MINI2.be
Je zit wel met een moeilijke keuze vind ik.
Ik rij zelf met een Cooper en doe daar toch ook zo'n 25.000 km per jaar mee. Nu een Diesel zegt me niet veel, maar dat zijn natuurlijk vooroordelen.
Het koppel is wel beter, maar ik denk zelf dat het FUN-gehalte minder is, ook al is het een gechipte One D. Let wel op ik spreek hier niet uit ervaring, maar geef mij maar een motor da ge wat in toeren kunt jagen en een sportief geluid heeft.
Ik weet nu niet van buiten wat het prijsverschil is tussen een One en een One D, maar daar zult ge toch al wel ettelijke benzinetanken van vol kunnen doen h?.
OK een diesel is mss wel meer waard in herverkoopwaarde, maar eens je met de MINI rijdt, denk je er toch niet aan om em weg te doen.
Ik hoop dat je eruit geraakt en snel een bestelling zult maken
Greetz
Ronald
Geplaatst: Do Sep 09, 2004 11:25
door wvs
Ronald schreef:Welkom op MINI2.be
Je zit wel met een moeilijke keuze vind ik.(.......) OK een diesel is mss wel meer waard in herverkoopwaarde, maar eens je met de MINI rijdt, denk je er toch niet aan om em weg te doen.
(...)
Greetz
Ronald
Een uitspraak van Ronald in februari '04

Geplaatst: Do Sep 09, 2004 11:26
door wvs
Ronald schreef:Welkom op MINI2.be
Je zit wel met een moeilijke keuze vind ik.(.......) OK een diesel is mss wel meer waard in herverkoopwaarde, maar eens je met de MINI rijdt, denk je er toch niet aan om em weg te doen.
(...)
Greetz
Ronald
Een uitspraak van Ronald in februari '04

Geplaatst: Do Sep 09, 2004 12:12
door Ronald

Inderdaad, maar er is wel iets moois op komst h?
En ik heb er heel lang over aan het nadenken geweest, maar het kriebelde te hard

Geplaatst: Do Sep 09, 2004 13:27
door Blade
LOL . . . Busted

Geplaatst: Vr Sep 10, 2004 8:22
door joe
Ik heb nu mijn eerste 6000 km gebold met mijn dieseltje, en ondanks het lage vermogen, heb je toch geen gemis hoor...
Door het weggedrag, de super 6-bak die lekker schakelt en het algemeen "gevoel in de cockpit" voelt hij (zij) heel leuk aan.
rijdt super, verbruik ongeveer 5;5 tot 6 liter, als ik stevig doortrap misschien 7 maar dan moet je er wel mee sleuren...
Niet twijfelen, als je 30.000 km per jaar doet, en je houdt je auto een aantal jaren, dan kan je met het verschil in brandstofprijs een heleboel weken op vakantie gaan zunne (wat ik binnenkort ook ga doen
