De Rode Raket

Nieuw op MINI2.Be? Stel je even voor
YorkPower
MINI-aholic

De Rode Raket

Berichtdoor YorkPower » Do Jul 01, 2010 21:56

Hallo iedereen,

Sommige onder ons kennen mij misschien al een klein beetje.
Ik ben Yorick, 19 jaar, wonende in Meise.
Tot nog toe reed ik in een Volkswagen POLO 1.4 60pk uit 1996. Vorige week ben ik ermee naar de keuring geweest en daar kwam men tot de conclusie dat de schokdemper was leeggelopen, het motorcompartiment olie verliest en dat er nogal wat roest aan de wagen was. De wagen stond op naam van mijn ouders en zij hadden nog weinig zin om deze te laten herstellen. Er moest dus een nieuwe wagen komen. Als het aan hen lag was dit een nieuwe Polo geworden. Als dat zo was geweest zat ik hier nu niet mezelf voor te stellen dus het is anders uitgedraaid. Eerst en vooral waren wij allesbehalve content van de service van sommige VW garages. (Binnenkomen met een probleem, dat melden en zij doen enkel een groot onderhoud en vragen daar een serieuze smak geld voor zonder het probleem op te lossen..). Ten 2de ben ik de hoofdgebruiker van de wagen dus had ik ook wel een beetje inspraak. Vermits we al een aantal BMW's op onderhoud hebben en ons papa liever BMW heeft dan VW gingen we afgelopen zaterdag alleen eens kijken bij 2 MINI garages en 1 VW garage.
"Alleen kijken wat ze kunnen doen voor ons". We zijn uit de 1ste MINI garage buitengekomen met het papier dat we volgende week (overmorgen dus) de wagen kunnen ophalen, zonder ook maar in de VW garage te zijn geraakt. Het moest sowieso een One D worden (minder kracht dan de Cooper D en dus ook goedkoper qua verzekering). Er konden echter geen One D's meer besteld worden van het huidige type(door de facelift). We zouden tot eind september moeten wachten voor het gefacelifte exemplaar. Daarom besloten we een nieuwe One D te kopen dat de garage nog had staan. Het is dus geworden:

MINI One D Hatch

Chili Red
Stof Cosmos Carbon Black
Ginger pakket (Automatische Airco, PDC, Witte pinklichten)
Alu velgen Bridge Spoke 16"
Achterspoiler
Zonnewerend glas
Centrale armsteun
Extra Decoratie Silver
Decoratieve lijsten Piano Black
Aerodynamic package

Ziezo. Graag zou ik er nog het Lederen sportstuurwiel Redwood Red installeren. Alleen kan ik er niet zo goed aan uit hoeveel me dit zou kosten. Het stuur kost 340 euro maar bij het zwarte sportstuur of het gewone lederen sportstuur staat er nog een verplichte airbagmodule bij van 220 euro. Moet je deze ook betalen om van een plastic stuur over te gaan naar het sportstuur Redwood? Want bij dat stuurwiel wordt er niets vermeld van die airbagmodule. Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

YorkPower

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Vr Jul 02, 2010 11:40

Welcome, welcome!
Een mooie MINI heb je daar snel staan en beslist aan goede voorwaarden en het bespaart je het lange wachten,...!
Vele veilige MINIFUN kilometers gewenst!

olrac
MINI2 - Newbie

Berichtdoor olrac » Vr Jul 02, 2010 15:47

Welcome !!!!

Lijkt me een knap minitje dat je daar gaat staan hebben. :grin:

YorkPower
MINI-aholic

Berichtdoor YorkPower » Vr Jul 02, 2010 23:37

Ho jongens help,

1 het is verschrikkelijk warm,
2 ik ben geslaagd op al men vakken in 1ste jaar universiteit,
en ten 3de, hetgene me het meest van men nachtrust berooft, morgen om 15u mag ik de MINI gaan ophalen!!!!:o

Okay ik ga nog een beetje dromen...:p

Panidacolada
MINI-aholic

Berichtdoor Panidacolada » Za Jul 03, 2010 9:30

Hey hey!! Heel goed dat je eindelijk je Mini mag gaan halen en met dit mooi weer!!
Geniet ervan!! Of je nu een One hebt of nen Cooper of gelijk welk model... Je rijdt met ne Mini end at is het belangrijkste!!
Hopelijk zien we hem bij de volgende rit??? :grin:

YorkPower
MINI-aholic

Berichtdoor YorkPower » Zo Jul 04, 2010 0:49

Heel graag!

Maar de eerst volgende zal al zeker niet gaan(vakantie;-))
Daarna zien we nog!:D

Terug naar “Who's Who”