Voorstelling

Nieuw op MINI2.Be? Stel je even voor
Gebruikersavatar
Freddy Moerkens
MINI2 - Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 Sep 2013

Voorstelling

Berichtdoor Freddy Moerkens » Ma Sep 09, 2013 16:37

Hallo Mini liefhebbers,

Mag ik me even voorstellen, Ik ben Freddy Moerkens uit Tremelo. Ik heb sinds enkele weken een Mini Cooper s gekocht van het bouwjaar 2007. Hij heeft al wel wat kilometers maar na een testrit was ik overtuigd dat hij nog meekon.

Ik droomde er reeds langere tijd van om een mini te kopen maar een nieuwe kwam me te duur uit. Nu ik eindelijk een mini-eigenaar ben loop ik over van geluk en ook mijn vriendin is er heel blij mee. Ze wilt plots zelfs voor haar rijbewijs gaan :D . Ik heb haar gezegd dat ik haar steun maar dat ze moet leren met mijn oude wagen (Ford Fiesta bj 2000) :twisted: :twisted:

Ik hoop hier op het forum veel bij te kunnen leren over alles wat Mini-gerelateerd is en jullie adviezen te kunnen inwinnen aangezien ik nog nieuw ben in de Mini-wereld.

Foto´s Volgen nog

Met vriendelijke groeten,
Freddy

Gebruikersavatar
bertn
MINI2 - Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 Jul 2013
Locatie: Ertvelde

Berichtdoor bertn » Ma Sep 09, 2013 17:15

Hey

Welkom op dit forum... Daar ik zelf ook nieuw ben kijk ik ook uit naar nieuwtjes van andere. You'll never walk alone eh!

grtjs

Gebruikersavatar
Freddy Moerkens
MINI2 - Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 Sep 2013

Berichtdoor Freddy Moerkens » Di Sep 10, 2013 9:25

Hi Bertn,

Bedankt! Samen staan we sterker. Waarmee rijd je zelf? 8)

Gebruikersavatar
OlivierQ
MINI Driver
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 Jun 2012
Locatie: Heestert

Berichtdoor OlivierQ » Di Sep 10, 2013 9:40

greetings..!welgekomen hier op dit forum..Beide veel leuke km's toegewenst met jullie not normal ride en hopelijk tot es op een ritje..?!

Gebruikersavatar
bertn
MINI2 - Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 Jul 2013
Locatie: Ertvelde

Berichtdoor bertn » Di Sep 10, 2013 20:58

Freddy Moerkens schreef:Hi Bertn,

Bedankt! Samen staan we sterker. Waarmee rijd je zelf? 8)


Hey

Ik rij met een Cooper D... Lang zitten twijfelen over een Cooper s, maar uiteindelijk met het verstand gekozen. Al bij al ben ik vandaag de dag zeer blij met mijn aankoop :)

Groeten
Bert

Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

Berichtdoor Bram » Di Sep 10, 2013 22:40

S, D of SD

Het is een mini, dat is het belangrijkste!

Welkom en hopelijk tot op 1 van de ritjes!

Gebruikersavatar
Freddy Moerkens
MINI2 - Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 Sep 2013

Berichtdoor Freddy Moerkens » Wo Sep 11, 2013 9:18

Het is een s. Heb met men hart gekozen, verbruikt idd wel serieus wat als ik in het drukke stadsverkeer zit maar echt een genot om mee te rijden. Houden jullie van het tunen van een Mini? Ik wil de mijne liefst zo origineel mogelijk houden (een leuke velg is natuurlijk nooit verkeerd). Grtz

Gebruikersavatar
Freddy Moerkens
MINI2 - Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 Sep 2013

Berichtdoor Freddy Moerkens » Wo Sep 11, 2013 9:19

Het is een s. Heb met men hart gekozen, verbruikt idd wel serieus wat als ik in het drukke stadsverkeer zit maar echt een genot om mee te rijden. Houden jullie van het tunen van een Mini? Ik wil de mijne liefst zo origineel mogelijk houden (een leuke velg is natuurlijk nooit verkeerd). Grtz

Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

Berichtdoor Bram » Wo Sep 11, 2013 12:58

Een mini tune je niet, die personaliseer je ;)

Je kan je eindeloos uitleven met andere soorten en kleuren onderdelen. Andere spiegelkappen, luchthappers, stickering,... Het is enorm leuk iets uniek te creeren.

Motortuning is natuurlijk iets anders. Sommigen kopen een mini voor op het circuit, dan is het logisch dat je aan de pk's begint te prullen. Sommigen wil wat meer power om gewoon op de weg te rijden, dat is eigen keuze.

Mijn motor is volledig origineel maar ondertussen spoiler, andere velgen, gespoten spiegels en sidescuttles, andere kleur luchthapper en kofferklep, strut brace vanvoor, schroefset en andere remblokken/schijven eronder,...

Je gaat zover je zelf wil!

Verbruik van jouw S moet toch goed meevallen? Wrs toch al r56 he? Litertje of 8?

Gebruikersavatar
bertn
MINI2 - Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 Jul 2013
Locatie: Ertvelde

Berichtdoor bertn » Wo Sep 11, 2013 18:48

Een mini personaliseer je idd... Hoewel ik er (voorlopig) af ga blijven. Zoals je zegt een andere velg steken daar komt nu ook niet zoveel bij kijken.

En qua motortuning ben ik nog enorm aan het twijfelen... Die diesels kunnen serieus opgetrokken worden (naar't schijnt) bijna naar een Cooper SD niveau 143pk en een hoop koppel.

Maar voorlopig eerst men twee jaar garantie, erna zien we wel.
Want volgens BMW Verstraeten valt alle zekerheid weg wanneer er ook maar iets aan die motor gebeurd.

Gebruikersavatar
bertn
MINI2 - Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 Jul 2013
Locatie: Ertvelde

Berichtdoor bertn » Wo Sep 11, 2013 18:49

Een mini personaliseer je idd... Hoewel ik er (voorlopig) af ga blijven. Zoals je zegt een andere velg steken daar komt nu ook niet zoveel bij kijken.

En qua motortuning ben ik nog enorm aan het twijfelen... Die diesels kunnen serieus opgetrokken worden (naar't schijnt) bijna naar een Cooper SD niveau 143pk en een hoop koppel.

Maar voorlopig eerst men twee jaar garantie, erna zien we wel.
Want volgens BMW Verstraeten valt alle zekerheid weg wanneer er ook maar iets aan die motor gebeurd.

Gebruikersavatar
Freddy Moerkens
MINI2 - Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 Sep 2013

Berichtdoor Freddy Moerkens » Do Sep 12, 2013 9:25

@ Bram en bertn: leuke nuance!! Ik ben inderdaad serieus aan het uitkijken naar een set nieuwe velgjes en voor de rest zien we wel. stap voor stap.

Als het verkeer druk is (met echt filerijden) verbruikt hij toch dik 8L idd. Ik vind dat persoonlijk vrij veel maar ik mag er natuulijk niet over klagen, dan had ik maar iets anders moeten kopen...

Tof om ervaringen te kunnen delen op een forum! Alvast allemaal bedankt

Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

Berichtdoor Bram » Do Sep 12, 2013 13:02

Lol, mijn overall gemiddeld verbruik staat nu terug op 10.0 :p wil niet weten wat het in een file is... Ik heb wel een r53 dus ja...

In ieder geval, voor km's in de file te doen had je natuurlijk geen S moeten kopen. Maar dat wordt toch wel ruimschoots gecompenseerd op de kleine baantjes he ;)

Gebruikersavatar
Freddy Moerkens
MINI2 - Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 Sep 2013

Berichtdoor Freddy Moerkens » Vr Sep 13, 2013 10:40

Ja ben absoluut content van het rijgedrag van da baksek. Verbruik moete we der maar bij nemen 8)


Terug naar “Who's Who”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten