extra betalen voor, douane..., bij internat.verzendingen

Non MINI en andere praat
Dave C
MINI Master

extra betalen voor, douane..., bij internat.verzendingen

Berichtdoor Dave C » Wo Dec 20, 2006 3:07

heyla :)

sommigen onder jullie hebben het miss al gelezen, dat ik bij de shipping van de valve caps, vanuit de USA, mijn goederen langs de heren douane gepasseerd waren..., en ik extra moest bijbetalen :?

nu vraag ik me af...

heb je dat altijd voor, vanuit de states, of is het gewoon pech, of geluk hebben als het niet zo is

en nog eentje...

is de kans minder groot als ik bv. vanuit hong kong, of japan bestel, of kan het dan nog :?

ik zou namelijk wat parts voor m'n rc hobby willen bestellen, ik kan ze zowel in de states als in hong kong bestellen

grtz DC 8)

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Wo Dec 20, 2006 8:46

Is net hetzelfde Dave.

Alle invoer van buiten de EU, die niet als "gift" verstuurd wordt en een bepaald gewicht of verpakking overschrijdt, worden taksen op geheven.

Allee dat hangt ervan af wat het is en voor welk bedrag hoor.
Ik heb al dingen ontvangen dat douane gedeclareerd is en geen heffing op was.

Maar zoals die AFE's, die seatbeltpads en nog een paar dingen zijn allemaal taksen opgeheven.
Soms weinig, maar soms veel. (40 euro per AFE filter)
Het hangt dus vnl. af van de aard van het goed, maar evenzeer van de grootte en de gedeclareerde waarde (ivm verzekering).

Wat wel kan is dat als goederen verstuurd worden met bvb. UPS, de taksen al mee verrekend zijn.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Wo Dec 20, 2006 12:22

Morty schreef:Wat wel kan is dat als goederen verstuurd worden met bvb. UPS, de taksen al mee verrekend zijn.

Of de transporteur in elk geval de papierwinkel, berekening en inning voor zijn rekening neemt. Zo heb ik het toch al meegemaakt.
Ik denk verder dat er voor import een bepaalde maximumwaarde is om goederen taxvrij in te voeren: iets van max. € 125 zonder declareren (is bij de luchthavendouane toch zo).

Oz-i
MINI Freak

Berichtdoor Oz-i » Do Dec 21, 2006 11:32

Voor Nederland is het idd gerelateerd aan de waarde. Daarboven moet je invoerrechten betalen. Denk dat het bij jullie niet anders is. De grens zou op € 45 liggen. Daarboven moet op zendingen van buiten Europa invoerrechten betaald worden.

Ervaring leert dat het gewoon pech is. Douane kijkt kennelijk naar afzender en doet steekproeven. Van sommige afzenders weten ze gewoon wat er ongeveer in het pakket kan zitten en wat dus de kans op "succes" is.

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Do Dec 21, 2006 16:10

grand_cru schreef: iets van max. € 125 zonder declareren (is bij de luchthavendouane toch zo).
In België telt deze limiet jammer genoeg niet voor postorderbestellingen.
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Vr Dec 22, 2006 17:50

Ik heb vroeger al eens een bestelling van 2500€ laten overkomen uit de US and A ( :p) en hier is het onmogelijk om de douane te omzeilen, de omvang en de waarde van het pakket is veel te groot om als geschenk te worden beschouwd. En hier heb ik dus ook abnormaal veel taxen op moeten betalen.
Maar ik verwachtte dit en heb toen een regeling getroffen met het bedrijf dat ze het meegeleverde factuur (verplicht, ander schat de douane zelf) hebben verlaagd tot 1800€. En zo heb ik veel kunnen achterhouden (en nog steeds winst gemaakt :p)

En ik heb nog al eens iets besteld van een 120€ uit de USA en hier was niks van douanepapieren bijgeleverd. Verder niet bij nagedacht, maar het is wel raar ja :)

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Wo Jan 03, 2007 0:05

vraag dat als ze het opsturen, dat ze het uit de originele verpakking halen,
en dat ze het verzenden als tweedehandsstukken :wink:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Do Jan 04, 2007 0:33

thx for the tips gasten :wink:

ik had nu een pakje uit de UK en had er "urgent post" bij op de bestellingslijst gezet als optie, 4€ extra wel :?

het stond wel zeer duidelijk en groot op m'n pak :D , de label was bijna groter als het pak :D
en iedereen aanwezig in het postkantoor kende menne naam "urgent to mr..." :oops: :grin:

en ik kwam er nu wel goed vanaf, geen extra kost :grin:

@blade, ja wel een goede tip hoor (wist ik niet), maar dan toch wel een beetje zien waar je bestelt, toch liefst een bekende shop, al is het maar het betrouwbaarheisgevoel dat je meer hebt :)

grtz DC 8)

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Do Jan 04, 2007 0:47

UK is dan ook europa he dave, dan betaal je niks aan de douane

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Do Jan 04, 2007 1:08

ah ja dasjust :oops:
ge ziet..., ik was al helemaal van de landkaart omdak niks moest betalen :grin:

grtz DC 8)

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Do Jan 04, 2007 10:13

Dave C schreef:ik had nu een pakje uit de UK en had er "urgent post" bij op de bestellingslijst gezet als optie, 4€ extra wel :?

het stond wel zeer duidelijk en groot op m'n pak :D , de label was bijna groter als het pak :D

da zal dan al zeker géén "S" blokske zijn... :P :cry:

Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Vr Mar 02, 2007 17:38

Had een paar weken terug een aFe'je besteld voor mijn Cooper. Vandaag is taxipost langsgeweest, maar was niemand thuis. Heb het ding dus nog niet, maar wel al de taxen :shock:

Dik 65 euro :? Bijna de helft van de aankoopprijs (165$ + verzending) erbij!!!
vertrekkende van aankoopprijs + verzending
* eerst 3.5 % invoerrechten
* daarbij 25 euro inklaringskost (taxipost rekent dat aan omdat zij voor u de douaneformaliteiten verrichten :roll: )
* dan nog eens 21% BTW op het geheel...

Ok die invoerrechten en BTW had ik verwacht, maar dat komt neer op een 25% extra. Nu is 't bijna het dubbele ](*,) #-o Hebt dan eens goedkope verzendingskosten...

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Vr Mar 02, 2007 18:49

ook niet echt slim om dat niet te regelen met dat bedrijf hé.
Ik heb samen net met iemand voor $700 producten gekocht in USA en factuurbedrag op de doos laten veranderen, uiteindelijk was het gewoon 20€ douanekosten, maar geen 21% BTW of inklaringskost (nochtans ook met taxipost aan huis geleverd).

Die bedrijven kennen meestal de trucs wel, maar ge moet het natuurlijk vragen hé

Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Vr Mar 02, 2007 19:02

heb ik gedaan... maar zebben het precies doorgehad :? aangerekende waarde komt ook niet precies overeen met het betaalde bedrag, maar 't komt verdomd dicht in de buurt...

edit: Net afgehaald... Plakte gewoon een factuur met de volle waarde op de doos... Kleine verschil zal dus gewoon aan dollarkoers van 't moment gelegen hebben. En zo kan je idd nie verwachten dat de taxen meevallen :roll:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Do Mar 15, 2007 15:26

tis weer zover, het apeland laat weer van zich horen....

een pak (online-bestelling) van hong-kong, was op één dag na bestelling reeds aangeland in Belgie
ligt nu ondertussen al 2 weken in Belgie... :?

douane, miseri, problemen, brieven, e-mails, telefoons (als ze oppakken, of als ze nederlands willen verstaan(want dan doen ze of ze u niet horen... Hallo hallo roepen ze dan en leggen neer..., of ze pakken op en leggen alvorens je de eerste letter kon zeggen neer (klik-klak....tuuuuut)

reden: factuur ontbreekt
oplossing:...........

ze vragen een factuur, maar heb het online besteld en NIET via paypal betaald maar door middel van de gewone visa-kaartnr.
dus ik heb geen betalingsbewijs in feite, overzicht van de visa kan ik ook niet tonen want heb de parts op 1 maart besteld (dus overzicht visa is pas voor april dat ik dat aankrijg)

man man man...., miserie hier in dat apeland
geen factuur geen pak zeggen ze, en omdat ik niets kan voorleggen is het pakje in beslag genomen :?

grtz DC :cry:

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Do Mar 15, 2007 16:32

normaal schatten ze de waarde dan toch?

Terug naar “Totally Off Topic”