Aan alles gaat een leerproces vooraf. (meestal met vallen en yep, opstaan,......)
Het Frans systeem heeft ook zijn nadelen maar ergens ben ik er voor te vinden.
Wie van onze jonge gasten kan, en zijn auto en zijn motorrijbewijs halen,..... hmmmm dan moeten ze al meerdere deftige vakantiejobkes vinden of,.....
We krijgen dus inderdaad een aantal, en geen kritiek hierop mensen, dertigers, veertigers,.... die zowat in een adempauze komen van hun leven, kids zijn wat groter, huis zo goed als afbetaald,.... financiëel komt er ruimte en ja, ze kopen een motor,.... met alle respect ge haalt ze er elke zondag zo tussen uit, en ja deze mensen zijn aan't leren en daar is niks mee,... Alleen merk je zéér dikwijls dat ze niet gewapend zijn tegen.... zichzelf en het kleinste voorval,.... Nogmaals genen kritiek en iedereen moet leren,....
Ik ben tegen verplichten en vele regeltjes, maar deze mensen zouden ze, we moeten sensibilizeren dat er organisaties zijn waar je op relatief korte tijd (1 dag, 2 dagen) héél veel kan leren van jezelf, je fysieke paraatheid en je motor en tegen vrij democratische prijzen zeker als je gebruik maakt van het systeem zoals, bijv. opleidingscheques,....
Wel voor de auto kan dat ook,... ben nog niet zolang geleden een dagcursus voertuigbeheersing gaan volgen en vond dat ik zelf niet slecht rondbolde (45000km per jaar + dan de motorkm,... al meer dan 20j, dan hebt ge toch al even rondgesjeesd,...) maar ben daar toch een paar keer rood geworden,...
Als je uiteindelijk ziet wat de kostis van zo'n dag i.v.m. de kostprijs van een autorijbewijs,.... wel, ik zou het bijna verplichten,..... (ookal ben ik tegen het opleggen van,....) Bedrijven kunnen dit soort cursussen fiscaal aantrekkelijk inbrengen, wel hier moet toch iets kunnen naar de jongeren toe,...
Maar ja ik ben geen politieker en zou ook nie echt populair zijn denk ik,....
Is makkelijk over praten,.... maar,..... Mijn kids mogen allen op de motor als ze dat willen en het financiëel aankunnen maar ik neem ze toch eerst even naar't circuit en hoop dan ergens dat ze eens een klein oef momentje hebben,....... Staan ze terstond een stuk vaster met de voeten op de begane grond.
Hé is er een mini cursus, is ook 20 jaar geleden dat ik er nog mee gereden heb!!????

Denk dat ik de Dooper ns mee naar FR neem om zo eens even des ochtends een toerke te doen, LOL,.....

maar hoe moet ik dat uitleggen aan de eigenares,..... Schat, ik ga een dagske op't circuit rijden hé,... "en , neem de gij uwen helm nie mee",...." hmmm, neen uw autosleutels zijn genoeg,... "

kans is groot dat ze zelf rijd,... lol,....
In 2006 trouwens een hele klets Classic Mini's tegen gekomen in Folembray,... was mooi zicht, Een heel hotel vol met Mini's die 'sochtends vertrokken en evenveel IT bikes die aankwamen, om 's anderendaags te rijden,.... was een erg leuke combinatie