Lange afwezigheid
Geplaatst: Di Feb 21, 2006 17:39
Beste boardmembers,
Op de ??n of andere manier voel ik mij schuldig dat ik zo lang niet 'aanwezig' ben geweest. Ik voel me als 't ware een deserteur
Dus vraag ik vergiffenis
Doordat ik van rechtenstudies naar vastgoedstudies ben overgestapt, doordat ik nog altijd niet weet of de Mini blijft, was er weinig tijd of interesse om op het forum te komen.
Bovendien ben ik volop aan het werken geweest om al mijn laatste veranderingen aan de Mini te kunnen betalen. Pictures will follow
Ik ben er nog altijd niet uit wat ik ga doen met de MC. Ik ben aan 't twijfelen tussen verschillende opties.
Het probleem is dat mijn Mini nauwelijks power heeft. Hij is wel exclusief langs de buitenkant maar niet motorisch exclusief. Ik heb bij 5 tuners om een turbokit gevraagd. Alleen Heinz kon het doen, al de rest zei dat de motor het na 10.000km zou begeven. Ergens ben ik wel trots op mijn wagen (zeker als mensen op de autostrade hun duim opsteken
en op zo'n momenten knaagt het om hem weg te doen). Vandaar dat nu optie 1 is; behoud van de MC maar een motor-swap. Quick Motors (<Daikin Mini van 365 pk met M3-motor) en Inter-tuning zijn samen een offerte aan het maken. Nadeel; het zal veel kosten ?n het is illegaal.
Optie 2; MC wegdoen en tweedehands MCS kopen en uiteraard individualiseren in de trend van de MC. Nadeel; tweedehands MCS kost rond de 19.000EUR (als je uiteraard ??n wenst van >2003 en <50.000km), extra kosten (uitlaat, velgen, chiptuning, aerodynamics) rond de 10.000EUR. Dat is dus wel 30.000EUR en dat vind ik bijzonder veel geld.
Optie 3; MC wegdoen en BMW 120d directiewagen kopen en uiteraard individualiseren. Voordeel; met Kempower kan je tot 205pk en 430Nm gaan. Nadeel; directiewagen kost rond de 21.500EUR, extra kosten (uitlaat, velgen, chiptuning, aerodynamics) rond de 4000EUR. Dat is dus 25.000EUR, een stuk goedkoper dan de MCS maar de accessoirekost is goedkoper omdat er minder mogelijkheden zijn => minder exclusief. Zal zeker niet zo opvallen als mijn MCS of MC
Optie 4; MC wegdoen, occasie Audi TT kopen en individualiseren. Voordeel; met Heinz kan je tot 265pk en 400Nm gaan, 0-100 in 5.7s. Nadeel; occasie TT kost rond de 18.000EUR, extra kosten (uitlaat, velgen, chiptuning, aerodynamics) rond de 5600EUR. Dat is dus 23.600EUR, de goedkoopste en ook mijn favoriet omdat hij mits enkele aanpassingen h??l ge?ndividualiseerd kan worden.
Tja ik weet het niet. In oktober moet ik beslissen want dan stopt mijn contract met BMW.
Maar bij deze dus, ben ik terug actief lid van het forum!
Op de ??n of andere manier voel ik mij schuldig dat ik zo lang niet 'aanwezig' ben geweest. Ik voel me als 't ware een deserteur


Doordat ik van rechtenstudies naar vastgoedstudies ben overgestapt, doordat ik nog altijd niet weet of de Mini blijft, was er weinig tijd of interesse om op het forum te komen.
Bovendien ben ik volop aan het werken geweest om al mijn laatste veranderingen aan de Mini te kunnen betalen. Pictures will follow
Ik ben er nog altijd niet uit wat ik ga doen met de MC. Ik ben aan 't twijfelen tussen verschillende opties.
Het probleem is dat mijn Mini nauwelijks power heeft. Hij is wel exclusief langs de buitenkant maar niet motorisch exclusief. Ik heb bij 5 tuners om een turbokit gevraagd. Alleen Heinz kon het doen, al de rest zei dat de motor het na 10.000km zou begeven. Ergens ben ik wel trots op mijn wagen (zeker als mensen op de autostrade hun duim opsteken

Optie 2; MC wegdoen en tweedehands MCS kopen en uiteraard individualiseren in de trend van de MC. Nadeel; tweedehands MCS kost rond de 19.000EUR (als je uiteraard ??n wenst van >2003 en <50.000km), extra kosten (uitlaat, velgen, chiptuning, aerodynamics) rond de 10.000EUR. Dat is dus wel 30.000EUR en dat vind ik bijzonder veel geld.
Optie 3; MC wegdoen en BMW 120d directiewagen kopen en uiteraard individualiseren. Voordeel; met Kempower kan je tot 205pk en 430Nm gaan. Nadeel; directiewagen kost rond de 21.500EUR, extra kosten (uitlaat, velgen, chiptuning, aerodynamics) rond de 4000EUR. Dat is dus 25.000EUR, een stuk goedkoper dan de MCS maar de accessoirekost is goedkoper omdat er minder mogelijkheden zijn => minder exclusief. Zal zeker niet zo opvallen als mijn MCS of MC
Optie 4; MC wegdoen, occasie Audi TT kopen en individualiseren. Voordeel; met Heinz kan je tot 265pk en 400Nm gaan, 0-100 in 5.7s. Nadeel; occasie TT kost rond de 18.000EUR, extra kosten (uitlaat, velgen, chiptuning, aerodynamics) rond de 5600EUR. Dat is dus 23.600EUR, de goedkoopste en ook mijn favoriet omdat hij mits enkele aanpassingen h??l ge?ndividualiseerd kan worden.
Tja ik weet het niet. In oktober moet ik beslissen want dan stopt mijn contract met BMW.
Maar bij deze dus, ben ik terug actief lid van het forum!