Laptop aankopen, waar opletten ?

Non MINI en andere praat
Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Laptop aankopen, waar opletten ?

Berichtdoor eriks » Ma Dec 11, 2006 20:56

Ben zinnens kortelinks een laptop aan te kopen, de huidige heeft al enige tijd rare kuren :? Iemand tips ?

Gebruikersavatar
gilles
MINI Freak
Berichten: 324
Lid geworden op: 05 Okt 2005
Locatie: geraardsbergen

Berichtdoor gilles » Ma Dec 11, 2006 21:02

tis tezien waar ge hem voor wilt gebruiken .. enkel om te surfen, mailen, word docs enzo of voor het zwaardere foto en videobewerking of games :grin:

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Ma Dec 11, 2006 21:14

Uiteraard de gewone dingens, maar ook fotobewerking is een gewenst iets.
Laatst gewijzigd door eriks op Ma Dec 11, 2006 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Ma Dec 11, 2006 21:16

Ge kunt tegenwoordig niet zwaar genoeg meer kopen,
binnen de kortste keren is zelfs het zwaarste weer passé.
Ne laptop is plezant, maar toch ook oh zo beperkt.

En ik veronderstel wel dat Erik die nie alleen zal gebruiken
om nen brief te typen, maar dat het zwaardere grafische
werk toch een hoofdrol zal spelen, gezien zijn verborgen
webmaster-talent hier ook zal worden op gebruikt.

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Ma Dec 11, 2006 21:41

Zwaar genoeg maar toch betaalbaar blijven :D
Heb al gemerkt dat er laptops zijn met een blinkend scherm, heeft een mooi beeld, maar heb je hiermee geen last van weerkaatsing ? Iemand ervaring hiermee ?

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Ma Dec 11, 2006 21:44

Dat zijn de zogenaamde "plasma" schermen: stukken scherper en beter van kwaliteit dan een LCD scherm maar enkel nuttig als je veel video bekijkt. Voor tekstverwerking en andere Office dingen is dat overbodig :wink:

Gebruikersavatar
gilles
MINI Freak
Berichten: 324
Lid geworden op: 05 Okt 2005
Locatie: geraardsbergen

Berichtdoor gilles » Ma Dec 11, 2006 21:59

een laptop daalt inderdaad rap in waarde en ook prestaties.. ik heb bv een 17' acer laptop P4 HT 3.4Ghz 1gig ddr ram 120gig 3.5"(7200rpm)hardeschijf 128mb geforce...
deze draait overal goed in mee en kan je redelijk nog wat upgraden
maar de meeste hebben kleiner formaat ram latjes een kleine 2.5" hd , dan zit ge al rapper sloot hé ..
tis gewoon in de eerste plaats, hoe groot is u portomonee en wat zijn uw toekomstplannen? .. als da vast staat dan kunde beginnen shoppen ..
8)

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Ma Dec 11, 2006 22:14

tis idd wat je ermee wil...

ik had vroeger een desktop, die ik altijd maar upgrade, dan dit en dan dat...
kwam mister voodoo met een nieuwe kaart..., dan zat ie er de dag nadien in..

mijn hobby's waren toen bill's windows'en instaleren en de nieuwste patches dowen, dit omwille van de toch wel sterke term " plug and PRAY" :D

ik lachte met de PS gamers...., maar ik zat meer kaarten te switchen als ik game'de
op mijn desktop stond het deksel nooit op, het geraakte er niet op...

nu heb ik een HP laptop (de beste, minst zorgeloze PC die ik ooit bezat) al 4 jaren oud, en nog nooit of te nooit miseri mee gehad, en hij doet alles wat ik ermee wens :wink:

ook heb ik een ps erbij gekocht :oops: :oops: :oops:

ik kan je m'n persoonlijk advies geven...

-bepaal je budget
-weet wat je ermee wil doen
-koop een laptop van een merk
-vergelijk wat je krijgt bij elk merk, in jou bepaald budget
-en koop het merk die de beste voorwaarden bied, uirusting/prijs

grtz DC 8)

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Ma Dec 11, 2006 22:51

Dave C schreef:nu heb ik een HP laptop (de beste, minst zorgeloze PC die ik ooit bezat) al 4 jaren oud, en nog nooit of te nooit miseri mee gehad, en hij doet alles wat ik ermee wens :wink:

Werk ook al jaren met HP laptops, zowel professioneel als thuis, en dit tot mijn grote tevredenheid. Nooit geen miserie mee gehad en geen gepruts met allerlei kaarten en andere (externe) rommel. Voor de inruilwaarde moet je het niet doen of laten, want dan koop je beter een cursusblok met een doos balpennen, das altijd goedkoper :wink:
Een stevige laptop van een merk en met INTEL processor. Probeer de AMD en andere budget-processors te mijden. Ze zijn niet echt slecht maar zijn altijd een alternatief en krijgen in uw laptop veel te snel warm ook. Ik hoor er toch veel over klagen :?

Gebruikersavatar
wazowski
Site Admin
Berichten: 2905
Lid geworden op: 20 Jan 2004
Locatie: Nijlen
Contact:

Berichtdoor wazowski » Ma Dec 11, 2006 23:13

grand_cru schreef:Probeer de AMD en andere budget-processors te mijden.

Hier moet ik even op reageren, deze uitspraak gaat voor me te ver ;)
Ik weet niet over welke andere budget-cpu's je het hebt, er zijn maar 2 grote aanbieders van CPU's.
En AMD zomaar afschilderen als low budget is ook een beetje kort door de bocht.
Inderdaad, AMD heeft reeksen gehad die te warm werden, Intel heeft ook reeksen gehad die te warm werden. Intel en AMD zijn gewoon 2 concurrerende bedrijven die dezelfde markt bespelen. En de ene keer staat Intel wat voor in technologie, het andere moment leidt AMD. En beide merken hebben high-end reeksen en low-budget reeksen.

Mijn tip voor Eriks : Begin 07 verschijnt Windows Vista voor consumenten. De aero interface van dat OS vreet geheugen. Beste CPU reeks momenteel is de core 2 duo reeks van Intel. Zorg zeker voor 1GB geheugen.
Lenovo (IBM) staat bekend voor z'n degelijkheid, maar op estetisch gebied stellen ze niet veel voor.
Ook heel stevig en prachtig qua looks zijn de Sony Vaio's.
Beide merken hebben echter ook wel een hoger prijskaartje.
Asus zou ook nog heel goed meevallen qua degelijkheid.
Daaronder heb je de merken als HP, Dell, Acer. Deze merken hebben kwalitatief betere reeksen en mindere reeksen, maar een garantieuitbreiding kan hier eventueel wel voor wat meer zekerheid zorgen.

just my 2 cents
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Ma Dec 11, 2006 23:29

wazowski schreef:Hier moet ik even op reageren, deze uitspraak gaat voor me te ver ;)
Ik weet niet over welke andere budget-cpu's je het hebt, er zijn maar 2 grote aanbieders van CPU's.
En AMD zomaar afschilderen als low budget is ook een beetje kort door de bocht.
Inderdaad, AMD heeft reeksen gehad die te warm werden, Intel heeft ook reeksen gehad die te warm werden. Intel en AMD zijn gewoon 2 concurrerende bedrijven die dezelfde markt bespelen. En de ene keer staat Intel wat voor in technologie, het andere moment leidt AMD. En beide merken hebben high-end reeksen en low-budget reeksen.

Ja Bart, dat snap ik wel en Intel heeft zoals alle merken ook zijn budgetreeks en andere Celerons. Maar Intel is marktleider, en ik laat dan nog in 't midden als dat om technische reden of voor de prestaties of louter marketing is (ik lees niet de ganse dag computerboekskes).
Wat drink jij het liefst: Coca Cola of Pepsi. Denk dat ik het antwoord al weet, snap je?
Waarom Intel, HP, Plextor, ... . Idem.

Gebruikersavatar
wazowski
Site Admin
Berichten: 2905
Lid geworden op: 20 Jan 2004
Locatie: Nijlen
Contact:

Berichtdoor wazowski » Ma Dec 11, 2006 23:48

grand_cru schreef:Wat drink jij het liefst: Coca Cola of Pepsi. Denk dat ik het antwoord al weet, snap je?
Waarom Intel, HP, Plextor, ... . Idem.

Wel voor mij is dat Pepsi :)
Feit is dat AMD heel lang achter de feiten aangehold heeft. Ten tijde van de pentium I bv, was er van AMD bijna geen sprake. Maar wat we vandaag zien is dat Intel nog wel marktleider is, maar de laatste jaren toch een heel stuk marktaandeel heeft moeten prijsgeven aan AMD.
Het beste bewijs dat AMD niet slecht is is het gebruik van hun CPU's in merkcomputers. Zelfs Dell, de trouwe bondgenoot van Intel heeft sinds enkele weken een laptop in z'n assortiment met een AMD CPU, waardoor AMD nu verkrijgbaar is in alle soorten coputers van Dell, zowel laptops, desktops als servers. Ook alle andere premium brands hebben AMD CPU's in hun gamma.
Ik wil hier helemaal niemands voorkeur wijzigen, ieder moet nog steeds kopen waar hij zich het best bij voelt, in m'n vorige post stel ik ook dat Intel momenteel de beste CPU reeks heeft, maar ik vind het fout dat je AMD zonder argumentering afbreekt.
En het is niet omdat ik zou kiezen voor Coca Cola, dat Pepsi kwalitatief niet in orde zou zijn.
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Dec 12, 2006 0:02

amaai Erik...na zonen uitleg weet ge het wel zekers...(of net niet meer) :grin:
volgens mij gaat het ne Fanta worden...met xtra bubbels...in een literfles... :lol:

en ik die dacht dat hier alleen MINI freaks zaten... :roll: :oops:

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Di Dec 12, 2006 0:10

minibandit schreef:en ik die dacht dat hier alleen MINI freaks zaten... :roll: :oops:

Nee hoor, is enkel "het doorprikken" van marketingpraat, en het was toch mijn bedoeling om dat duidelijk te maken. Blijkbaar niet duidelijk genoeg en wat de CPU betreft krijgt Wazowski van mij het laatste woord :wink:

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Di Dec 12, 2006 0:16

ik zit hier met een probleem :?

in mijn HP laptop zit een AMD Athlon 1.6 Ghtz...
en ik drink Coca Cola...

wat nu :grin:
grtz DC 8)

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Di Dec 12, 2006 0:20

Ai, das geen goed nieuws #-o

Ik zou zeggen, schaf U vlug een Atari of Commodore-64 aan en drink vanaf nu Orangina. Zal vermoedelijk wel vanzelf over gaan dan :grin:

En nu terug den Eriks helpen a.u.b. anders heeft hij tegen nieuwjaar nog geen laptop, dus ON TOPIC nu. Dankuwel

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Dec 12, 2006 0:38

:shock: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding ja wadde :-k

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Di Dec 12, 2006 0:47

[-X jij ook hè bandiet! :wink: :hug:

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Di Dec 12, 2006 10:06

Hm, toch hier wel het een en ander bijgeleerd en voor groot stuk mijn eigen mening kunnen vormen. Ivm AMD kan ik uit ervaring meespreken dat onze vaste PC bij warm weer vast loopt en hij maakt bij het opstarten enorm veel lawaai. Nu kan het zijn zoals Bart meldde dat dit een mindere goeie reeks was.
Moet dus zeker rekening houden met de komende Windowns Vista. Heb ergens gelezen wanneer je nu een PC met XP aankoopt, Windowns gratis de upgrade aanbiedt naar Vista. Ik denk aan het merk Asus, zit dus goed volgens Bart, 100 GB en zeker 1 GB geheugen, twee kaartlezers is ook nodig (eentje voor de garmin en eentje voor het fototoestel SD kaart), uiteraard een dvd schrijver. Zover ben ik dus al. Nu nog scherm grootte en verder interne hardware, zoals video kaart. Wat denken jullie over een externe harde schijf, gebruiken als opslag van foto's, mp3 bestanden enz... misschien heb ik dan met 80 GB voldoende in de laptop zelf.

Gebruikersavatar
Oz-i
MINI Freak
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 Aug 2004
Locatie: Nabij Schiphol (NL)
Contact:

Berichtdoor Oz-i » Di Dec 12, 2006 10:32

Ik mis Apple in de hele discussie. Is dat geen optie? Collega van mij heeft prive een Apple en draait daar Windows en Mac OS op (vraag me niet hoe, want die technische kennis is te beperkt :wink: ).


Terug naar “Totally Off Topic”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten