Wat kiezen

Non MINI en andere praat
Gebruikersavatar
Wimpie007
MINI-aholic
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 Feb 2006
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Wimpie007 » Zo Dec 16, 2007 19:49

Heb mijn nieuw toestel van dit weekend.
Ben vandaag een paar sfeerbeelden gaan schieten.
Moet wel nog veel leren.
Hier een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Zo Dec 16, 2007 20:28

Net gelezen dat er twee nieuwe Foto freaks bijgekomen zijn :D Proficiat Dany en Wim met de aankoop. Ben benieuwd om jullie body eens te voelen :P (fototoestel é) Zal een groot verschil zijn tegenover jullie vorig fototoestel ! Laat de pics maar komen. Zie dat de Wim al bezig is met oefenen.

@ Jan, ons Nathalie is ook Nikon shooter :wink:

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Zo Dec 16, 2007 20:36

eriks schreef:@ Jan, ons Nathalie is ook Nikon shooter :wink:

Zie je wel, Nikonians genoeg hier :grin:

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Do Feb 07, 2008 18:07

Nu iedereen hier al zijn DSLR-exemplaar heeft aangeschaft, zal het bij sommigen waarschijnlijk
ook al beginnen te kriebelen om supplementaire objectieven bij aan te schaffen .... allée bij althans .... :D

Zo ben ik nu reeds in het bezit van de 18-200mm VR van Nikon, maar voor sommige doeleinden
schiet ik net die paar mm's te kort om dicht genoeg bij het onderwerp te geraken.
Daarom was ik op zoek gegaan naa een tweede tele-zoom en kwam op volgende voorkeuren uit.
Heb deze vraag ook al op het BD-forum geplaatst, maar 't wordt hoe langer hoe moeilijker om te kiezen :?
Iemand hier ervaring met onderstaande objectieven :
Nikkor AF-D 80-400mm F 4.5-5.6 VR77 77mm
Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS DG Nikon


En een ander objectief waar mijn interesse nogal sterk naartoe neigt, is het Macro objectief.
Ook hier weer dezelfde kwestie, wat moet ne mens kiezen ?
Hier iemand ervaring mee ...
Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR Hier interesseert me vooral de VR
Sigma 150mm F 2.8 EX DG HSM Nikon Hier interesseert me vooral het feit dat ik net iets meer neusharen
van de spin of wenkbrauwen van de vlieg zal kunnen benaderen ... denk ik ...

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Do Feb 07, 2008 19:35

Nikkor blijft toch Nikkor !! Alléz, da's toch mijn gedacht :grin:

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Vr Feb 08, 2008 8:26

Bij mij kriebelt het al lang :D naar een Macro lens. Een tijdje geleden ff zitten kijken en de beide lenzen die je opnoemt waren bij mij toen ook de voorkeur. Als ik de centjes toen had zou ik gegaan zijn voor de Sigma en als ik me goed herinner was de Sigma ietsje goedkoper. Heb er persoonlijk dus geen ervaring mee, maar na vele uren surfen op forums komt de Sigma er ook goed uit, al is Nikkor blijkbaar van betere kwaliteit.
Nu wil ik eerst de 18-138 aankopen en de macro is voor laters.

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Vr Feb 08, 2008 9:22

mijn volgende aankoop ligt vast. Ik ga voor nen 70-200 f2.8 USM :grin: en indien mogelijk nen IS

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Vr Feb 08, 2008 10:07

eriks schreef:Heb er persoonlijk dus geen ervaring mee, maar na vele uren surfen op forums komt de Sigma er ook goed uit, al is Nikkor blijkbaar van betere kwaliteit.
Nu wil ik eerst de 18-138 aankopen en de macro is voor laters.

Wel ja, de Sigma is goedkoper en heeft een paar mm's meer, maar ik weet niet of ik die OS ga missen ...
De Nikkor daarentegen heeft wel de VR, wat enorm makkelijk is om uit de vrije hand te fotograferen.

En euh, ik wist niet dat er een 18-138 bestond van Nikkor :grin: (weet het, moet 135 zijn)
Waarom hier niet onmiddelijk naar de 18-200VR gaan ? Ik ben alvast tevreden over die lens.

Morty schreef:mijn volgende aankoop ligt vast. Ik ga voor nen 70-200 f2.8 USM :grin: en indien mogelijk nen IS

Mooie keuze 8) Mooie prijs ook :D En die IS kost dan nog es 1/3 meer ....

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Vr Feb 08, 2008 18:26

Erik, als ik u een goede raad mag geven, Nikkor heeft een nieuwe lens, namelijk de 16-85 met VR, is een betere keuze dan de 18-135 zonder VR en van mindere kwaliteit. Neem daar nog een 70-300 of of 80-200 bij en je bent gesteld.

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Vr Feb 08, 2008 18:28

Morty schreef:mijn volgende aankoop ligt vast. Ik ga voor nen 70-200 f2.8 USM :grin: en indien mogelijk nen IS

Ik denk aan een 70 - 200 f 4.0 IS, maar zal nog eens moeten verjaren denk ik. :grin:

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Vr Feb 08, 2008 20:51

Wally goe gezien van u :)
Heb nu deze twee lenzen : 18-55 en 70-300 ik zit dus met een opening tussen de beide lenzen. Daarom de 18-135. Is dezelfde lens van Nathalie en uit de positieve ervaring mijn voorkeur.
Lens 200 heb ik dus niet nodig.
Dany, is een goed idee want een VR is handig, kost wel een pak meer, en is in feite van toepassing wanneer je langere sluitingstijd nodig hebt. Een statief heb ik nog liggen, dus bij langere sluitingstijd kan ik deze dan gebruiken en een goede houding bij het nemen van een foto doet ook veel :wink: 8) Alléé mijn mening é, ben nu ook niet de kenner. Dus ...

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Vr Feb 08, 2008 21:37

Dat is nu net het voordeel van VR, je kan langere sluitertijden gebruiken uit de hand en zodanig wordt je lens dus ook lichtsterker, ook een betaalbaar alternatief is misschien de 18-55 VR en een 55-200VR, ga ook eens kijken op de site van fotokonijnenberg, staan de prijzen bij.

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Vr Feb 08, 2008 23:36

Danyboy schreef:ga ook eens kijken op de site van fotokonijnenberg, staan de prijzen bij.

Ben ook al weken bezig met deze site te bewonderen. Ben twee weken geleden ook in de winkel in Turhout geweest.
Hoe langer en meer ik op de site kijk, hoe moeilijker het wordt een keuze te maken en hoe meer het
begint te kriebelen om meerdere lenzen aan te schaffen ... :? :grin:
Vandaar ook de moeilijle keuze uit wat eerst te kiezen : de Macro voor de fun en uitdaging
of de Tele-zoom voor wekelijks gebruik op de voetbal-wedstrijden .... :-k Voorkeur gaat nu uit
naar de Macro, daar deze ook perfect kan worden gebruikt op de foto-shoot binnen enkele weken .... :wink:

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Za Feb 09, 2008 8:39

Ik ga vandaag in ieder geval mijn opzetflits en omnibounce halen, ook de zonnekap als deze binnen is . Een lens zal voor volgend jaar gaan zijn.

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Za Feb 09, 2008 11:14

Bij mij primeert de lichtgevoeligheid op de beeldstabilisatie!
In 't duister draai ik liever enkele stops open dan te moeten betrouwen op de VR/IS. Maar tis wel iets handigs en de 3de generatie IS blijkt erg efficiënt en kost bijna niks meer.

Zoals Wally ook al zei: een lichtgevoelige (macro) prime aankopen in plaats van een zoom is een heel goed idee. Goedkoper en veel scherper glaswerk, maar wij willen persé wat kunnen schuiven aan die ring hè :wink:

En de zooms? Weinig ervaring met Nikkor 's maar bij Canon staat de 70-200 L f: 2,8 op kop van mijn zoomlijstje, zoals Morty ook al zei: volgens budget met of zonder IS :grin:
Voor de sport- en andere spottingfoto's denk ik aan de Sigma 50-500 "bigma", maar dan wel op een monopod vanwege zijn nogal hoog gewicht.
Wie minder budget heeft en een lichtsterke, scherpe standaardzoom zoekt (ook voor Nikon): Tamron 17-50 f: 2,8. Goedkoop gebouwd stuk plastiek maar gigantisch scherp, ook met diafragma gans open, en geen vervorming op 17mm (die je op de 17-85 IS wel gigantisch veel hebt).

Gebruikersavatar
wazowski
Site Admin
Berichten: 2905
Lid geworden op: 20 Jan 2004
Locatie: Nijlen
Contact:

Berichtdoor wazowski » Do Mar 19, 2009 17:27

Ben sinds vandaag ook lid van het DSLR clubje.
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Do Mar 19, 2009 18:59

En wat is het geworden Bart?

Gebruikersavatar
wazowski
Site Admin
Berichten: 2905
Lid geworden op: 20 Jan 2004
Locatie: Nijlen
Contact:

Berichtdoor wazowski » Do Mar 19, 2009 19:19

40D :)
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Do Mar 19, 2009 19:39

Proficiat !! :) Véél succes ermee ! :wink:

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Do Mar 19, 2009 20:12

Proficiat Bart, nu maar veel oefenen, de rest komt wel. Welke lens heb je erbij, ik heb sinds een paar weken de 70-200 f4 L IS erbij, samen met mijn 17-85 IS die ik bij mijn toestel had.


Terug naar “Totally Off Topic”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten