Coyote: legale radarverklikker, ook voor mobiele flitsers

Non MINI en andere praat
Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Coyote: legale radarverklikker, ook voor mobiele flitsers

Berichtdoor piewietje » Vr Apr 23, 2010 20:52

Was al lang op zoek naar iets dat realtimemelding van mobiele radars biedt op een legale manier. Misschien is dit het wel: http://www.coyotesystems.be

Heb mij dit ding aangeschaft, en zo op het eerste zicht voldoet het aan mijn verwachtingen.....

Nog mensen hier met ervaring met dit ding?

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Vr Apr 23, 2010 22:16

Wel hou ons maar op de hoogte, ziet er veelbelovend uit.

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Vr Apr 23, 2010 22:54

deze meld enkel waar de vaste palen staan en de plaatsen waar ze eventueel mobiel kunnen staan , dit toestel werkt via gps/gprs dus is zoals garmin enzo dat het een signaal geeft als je in de buurt van een flitspaal komt ..

:wink: dus kan geen mobiele flitsers dedecteren of voelen want dat is trouens 100% illegaal de toestellen die dit wel kunnen..

heb er vroeger ook zo 1tje gehad .. was wel handig ma zit in demeest gps toestellen nu ook ingebouwd .. :P

Gebruikersavatar
Suz works
MINI-aholic
Berichten: 711
Lid geworden op: 28 Dec 2007
Locatie: Herentals

Berichtdoor Suz works » Vr Apr 23, 2010 23:01

R heeft coyote in gebruik sinds enkele maanden.... :grin:

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Berichtdoor piewietje » Za Apr 24, 2010 8:39

sscooper schreef: :wink: dus kan geen mobiele flitsers dedecteren of voelen want dat is trouens 100% illegaal de toestellen die dit wel kunnen..


Het melden van mobiele flitsers gebeurt door de gebruikers van het systeem.
Via GPRS wordt zo'n melding (en dus de GPS locatie) doorgegeven aan alle andere gebruikers. Vandaar ook de abonnementskost.
100% waterdicht is het dus niet (jij kan altijd de eerste zijn die er passeert :grin: ).
Maar het toestel geeft op gewestwegen en snelwegen het aantal "verkenners" weer, maw het aantal gebruikers die het laatste halfuur op dezelfde GPS positie als de jouwe zijn gepasseerd, evenals de afstand tot de dichtsbijzijnde "verkenner". Had er gisteren 14 op de E314.
Perfect legaal dus.

Of dit systeem efficient werkt, zal de toekomst mij uitwijzen.

Indien dit zo is, zal ik de kost van dit toestel er snel uithebben.
Denk nu gerust dat ik hier voortdurend als een halve gek zit rond te koersen, maar dit is niet zo :shock: .
Gewoon veel kilometers, en niet altijd angstvallig op mijn snelheidsmeter turend, heb ik er snel enkele van 50 Euro bijeen gesprokkeld. Mijn "Record" staat op 121 km/h (na correctie) op de autosnelweg. Cruise control helpt wel. Anderzijds, in mijn regio staan er evenveel mobiele flitsers als onkruid in mn tuin (en op de meest ondenkbare uren en plaatsen dan nog)... Om helemaal "off-topic" te gaan: het flitsbeleid heeft m.i. nog maar zelden met verkeersveiligheid te maken.

Verder heb ik nog van niemand 1 goede rationele (!) reden gehoord om een S te kopen. Laat staan een 75 pk. Laat staan een Mini (in die bepaalde duurdere kleur of met dat soort velgskes :roll: ). Bij wijze van spreken voldoet een 2pk rationeel gezien voor iedereen. We kopen omdat we er een bepaald gevoel (!) bij hebben.

Gebruikersavatar
Tha MiNi
MINI Fan
Berichten: 182
Lid geworden op: 15 Mei 2007
Locatie: Harelbeke

Berichtdoor Tha MiNi » Za Apr 24, 2010 20:00

Ik heb zo'n Coyote en hetgeen Piewietje zegt klopt.

Sinds ik het toestel heb (week of 3) heb ik nog geen mobiele flitsers tegengekomen.

Maar op iedere snelweg (E17, E403, Etc.) zit er minimum 5 gebruikers, je moet dan wel vertrouwen op de goede wil van ander gebruikers , die melden als er ergens een flitser staat
(Er zijn al ondertussen een 30.000 Coyote's in omloop.)

Coyote ondersteund ook trajectcontrole's !

Ik heb ook de applicatie Wikango staan op de iPhone , werkt op dezelfde manier en verwittigt ook op dezelfde locaties, is gratis.... een must voor iPhone bezitters :)

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Za Apr 24, 2010 22:43

Hebben jullie versie twee al, deze is met een kleurenscherm, versi 1 heeft dit blijkbaar niet?

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Berichtdoor piewietje » Zo Apr 25, 2010 10:18

Klopt. v1 heeft geen kleurenscherm. v2 ging rond Pasen op de markt komen, maar is er nog niet.

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Berichtdoor piewietje » Zo Apr 25, 2010 10:24

Tha MiNi schreef:Ik heb ook de applicatie Wikango staan op de iPhone , werkt op dezelfde manier en verwittigt ook op dezelfde locaties, is gratis.... een must voor iPhone bezitters :)

En hoeveel actieve gebruikers vind je gemiddeld terug op Wikango?

Heb de HTC HD2, de zogezegde ulltieme Windows Phone :shock: Synchronisatie met Outlook is voor mij cruciaal. Had gehoord dat dat bij de IPhone al eens durft mislopen. Maar Windows Mobile voelt aan als een Mini geassembleerd in het Rusland van de jaren '50.
En op internet roept men dat er mits wat zoekwerk vele gratis applicaties te vinden zijn voor de HD2, maar ik vind er enkel maar die niet draaien... Pffffffffffff :cry:

Gebruikersavatar
Tha MiNi
MINI Fan
Berichten: 182
Lid geworden op: 15 Mei 2007
Locatie: Harelbeke

Berichtdoor Tha MiNi » Ma Apr 26, 2010 8:43

piewietje schreef:
Tha MiNi schreef:Ik heb ook de applicatie Wikango staan op de iPhone , werkt op dezelfde manier en verwittigt ook op dezelfde locaties, is gratis.... een must voor iPhone bezitters :)

En hoeveel actieve gebruikers vind je gemiddeld terug op Wikango?

Heb de HTC HD2, de zogezegde ulltieme Windows Phone :shock: Synchronisatie met Outlook is voor mij cruciaal. Had gehoord dat dat bij de IPhone al eens durft mislopen. Maar Windows Mobile voelt aan als een Mini geassembleerd in het Rusland van de jaren '50.
En op internet roept men dat er mits wat zoekwerk vele gratis applicaties te vinden zijn voor de HD2, maar ik vind er enkel maar die niet draaien... Pffffffffffff :cry:


Op Wikango toont hij ook het aantal "verkenners", die draaien bijna rond hetzelfde getal, dat doet mij vermoeden dat Coyote en Wikango dezelfde database gebruiken ....
er zouden ongeveer een 1.000.000 gebruikers op die Wikango zitten.

Gebruikersavatar
Boris
MINI Driver
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 Dec 2006

Berichtdoor Boris » Ma Apr 26, 2010 10:49

Kan dit aan iedereen aanbevelen. Heb er onlangs ook eentje gekocht en het werkt zeer goed. In Parijs had ik eens 83 verkenners! In België moet het wel nog wat beter.

Grt

Boris

Gebruikersavatar
piewietje
MINI Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 Nov 2005
Locatie: Scherpenheuvel

Berichtdoor piewietje » Ma Apr 26, 2010 11:50

Boris schreef:Kan dit aan iedereen aanbevelen. Heb er onlangs ook eentje gekocht en het werkt zeer goed. In Parijs had ik eens 83 verkenners! In België moet het wel nog wat beter.


Heb je al dikwijls melding van mobiele radarposten "op tijd" gekregen? :o

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Ma Apr 26, 2010 19:03

Goeie vraag Piewietje.

Gebruikersavatar
Boris
MINI Driver
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 Dec 2006

Berichtdoor Boris » Ma Apr 26, 2010 19:26

Ja zeker. Als je de coyote gekocht hebt moet je je registreren op hun site. Daar kan je de instellingen aanpassen hoe je wil. Bv afstand voor waarschuwing, licht of geluidssignaal enz...

Grt

Boris


Terug naar “Totally Off Topic”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten