sscooper schreef: 
dus kan geen mobiele flitsers dedecteren of voelen want dat is trouens 100% illegaal de toestellen die dit wel kunnen..
Het melden van mobiele flitsers gebeurt door de gebruikers van het systeem.
Via GPRS wordt zo'n melding (en dus de GPS locatie) doorgegeven aan alle andere gebruikers. Vandaar ook de abonnementskost.
100% waterdicht is het dus niet (jij kan altijd de eerste zijn die er passeert

).
Maar het toestel geeft op gewestwegen en snelwegen het aantal "verkenners" weer, maw het aantal gebruikers die het laatste halfuur op dezelfde GPS positie als de jouwe zijn gepasseerd, evenals de afstand tot de dichtsbijzijnde "verkenner". Had er gisteren 14 op de E314.
Perfect legaal dus.
Of dit systeem efficient werkt, zal de toekomst mij uitwijzen.
Indien dit zo is, zal ik de kost van dit toestel er snel uithebben.
Denk nu gerust dat ik hier voortdurend als een halve gek zit rond te koersen, maar dit is niet zo

.
Gewoon veel kilometers, en niet altijd angstvallig op mijn snelheidsmeter turend, heb ik er snel enkele van 50 Euro bijeen gesprokkeld. Mijn "Record" staat op 121 km/h (na correctie) op de autosnelweg. Cruise control helpt wel. Anderzijds, in mijn regio staan er evenveel mobiele flitsers als onkruid in mn tuin (en op de meest ondenkbare uren en plaatsen dan nog)... Om helemaal "off-topic" te gaan: het flitsbeleid heeft m.i. nog maar zelden met verkeersveiligheid te maken.
Verder heb ik nog van niemand 1 goede rationele (!) reden gehoord om een S te kopen. Laat staan een 75 pk. Laat staan een Mini (in die bepaalde duurdere kleur of met dat soort velgskes

). Bij wijze van spreken voldoet een 2pk rationeel gezien voor iedereen. We kopen omdat we er een bepaald gevoel (!) bij hebben.