Zelf heb ik nu en dan een crazy idee waarvan ikzelf overtuigd ben dat dat echt kan uitgebouwd worden. Ik begin er dan volop m'n tijd in te steken en mij te informeren. Het thuisbrengen van dronken bestuurders in hun eigen auto (zonder hulp van een 2de voertuig), het traceren van gestolen containers en auto's, sms-berichtgeving omtrent advertenties die jou aanbelangen, ... noem maar op. Als ik het idee aan vrienden vertel hebben die wel respect voor m'n creativiteit en idee?n, maar doorgaans kom'k er, alles in acht genomen, al snel achter dat het allemaal niet zo haalbaar was als ik wel had gedacht.
Ik met m'n crazy idee?n vind het jouwe ook crazy, dus in een bepaald opzicht heb ik er wel respect voor, maar erin geloven, helaas, dat doe ik niet. De kans dat je iemand treft die ook lid is van het systeem is zo ontzachelijk klein dat je het na een poging of vijftig wel voor bekeken houdt, en dan heb je het al lang volgehouden.
Het was pas toen ik alle voorwaarden en wetten begon te lezen op de site, dat ik ergens tussen de regels door kon opmaken dat het een Nederlands opzet is. Wat als iemand met een Belgisch mobiel nummer zich probeert te registreren ? Lukt dat zomaar ? En kan die dan naar hetzelfde nummer sms-en vanuit Belgi?, met hetzelfde resultaat ? Is de prijs van het registreren ook 0,25 euro ?
Een sms-je versturen vanuit de file wordt aangemoedigd op de site, maar er wordt tevens vermeld dat dit verboden is, en dat er een straf opstaat van 136 tot 2000 euro.
Wat als ik het meisje van m'n dromen zie (niet de man van m'n dromen die op de site staat), en ik stuur een berichtje met vermelding van dat kenteken. Het meisje is helaas geen lid bij KBS, maar verkoopt de auto een tijd later aan een vent van 50. Die meldt zich aan bij KBS, en krijgt mijn berichtje toe. Kan wel vervelend worden als we gaan daten. Ook in geval van leasing-auto's heb je een probleem, je zal maar een berichtje sturen naar dat lekkere ding, terwijl het de auto van haar man is, enzovoorts. Do you get my point..
Is dit idee nieuw, heb je het zelf bedacht of is het iets bestaand ?
Is er op andere fora al meer over geschreven, of eender waar op het net ?
Zeg mannen zegt ook is iet dan weet ik of ik hier alleen in sta, of zijn jullie al volop aan't sms-en
Veel succes met je opzet hoor, meneer glasbak.