K.B.S

Non MINI en andere praat
Gebruikersavatar
Brainscan
MINI2 - ARTIST
Berichten: 1563
Lid geworden op: 03 Mei 2004
Locatie: Limburg

K.B.S

Berichtdoor Brainscan » Do Nov 11, 2004 14:48

Kenteken Bericht Service :!:

Stel je toch eens voor...

Je zit flink balend in een kilometers lange file waar maar geen einde
aan lijkt te komen. Opeens zie je in de rij naast je de man/vrouw
van je dromen.

Daar wil je vast een keer een avondje uit mee doen. Maar zoals altijd
(zal je net zien) gaat zijn rij vele malen sneller dan de jouwe. Dat is flink
pech hebben, want voor je het weet is hij/zij uit het zicht en zie je
hem/haar nooit meer terug.

Maar niet getreurd! Je schrijft het kenteken op, en pakt je GSM en begint
een SMS te schrijven. Je begint je bericht zoals altijd met NU KBS ZEND
en het kenteken wat je zojuist voorbij hebt zien vliegen.

Je maakt je bericht af en drukt op 'verzenden' Je voert het SMSnummer
van KBS in. Langzaam en met trillende vingers tik je 7111. Nog geen 5
minuten later heb je al een antwoord van je droomprins/prinses, want
ook hij is geregistreerd bij KBS en ontvangt jouw bericht op zijn GSM.

Afbeelding

Link: KBS

Gebruikersavatar
Racing Green
MINI Master
Berichten: 1154
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Racing Green » Do Nov 11, 2004 16:19

Die site barst van de schrijffouten. Wat lezen we er nog.. "Hoe mooi het systeem ook mag zijn, zonder gebruikers is het waardeloos. Wij zijn pas eind oktober 2004 gestart met deze dienst, wat betekent dat er minder dan 5 geregistreerden zijn."

minder dan 5 geregistreerden :cheesy: dat bazeke, zijn papa en mama, en zijn opa waarschijnlijk

Gebruikersavatar
Glasbak
MINI2 - Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 Nov 2004
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Glasbak » Do Nov 11, 2004 23:14

Racing Green schreef:Die site barst van de schrijffouten. Wat lezen we er nog.. "Hoe mooi het systeem ook mag zijn, zonder gebruikers is het waardeloos. Wij zijn pas eind oktober 2004 gestart met deze dienst, wat betekent dat er minder dan 5 geregistreerden zijn."

minder dan 5 geregistreerden :cheesy: dat bazeke, zijn papa en mama, en zijn opa waarschijnlijk


Waarschijnlijk vergeet je dat alle systemen op een nulpunt zijn begonnen, dus ook KBS. Ik denk dat ook deze site (mini.be dus) ooit eens begonnen is met 0 users. Als iedereen denkt zoals jij, zal het nooit wat worden.

Maar toch leuk om te horen dat de site opvalt bij sommigen onder jullie. En die schrijffouten? Ach.. dat is maar een kleinigheidje. Dat doet niets af aan de werking van het systeem. toch?

Gebruikersavatar
Racing Green
MINI Master
Berichten: 1154
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Racing Green » Vr Nov 12, 2004 19:15

Zelf heb ik nu en dan een crazy idee waarvan ikzelf overtuigd ben dat dat echt kan uitgebouwd worden. Ik begin er dan volop m'n tijd in te steken en mij te informeren. Het thuisbrengen van dronken bestuurders in hun eigen auto (zonder hulp van een 2de voertuig), het traceren van gestolen containers en auto's, sms-berichtgeving omtrent advertenties die jou aanbelangen, ... noem maar op. Als ik het idee aan vrienden vertel hebben die wel respect voor m'n creativiteit en idee?n, maar doorgaans kom'k er, alles in acht genomen, al snel achter dat het allemaal niet zo haalbaar was als ik wel had gedacht.

Ik met m'n crazy idee?n vind het jouwe ook crazy, dus in een bepaald opzicht heb ik er wel respect voor, maar erin geloven, helaas, dat doe ik niet. De kans dat je iemand treft die ook lid is van het systeem is zo ontzachelijk klein dat je het na een poging of vijftig wel voor bekeken houdt, en dan heb je het al lang volgehouden.

Het was pas toen ik alle voorwaarden en wetten begon te lezen op de site, dat ik ergens tussen de regels door kon opmaken dat het een Nederlands opzet is. Wat als iemand met een Belgisch mobiel nummer zich probeert te registreren ? Lukt dat zomaar ? En kan die dan naar hetzelfde nummer sms-en vanuit Belgi?, met hetzelfde resultaat ? Is de prijs van het registreren ook 0,25 euro ?

Een sms-je versturen vanuit de file wordt aangemoedigd op de site, maar er wordt tevens vermeld dat dit verboden is, en dat er een straf opstaat van 136 tot 2000 euro.

Wat als ik het meisje van m'n dromen zie (niet de man van m'n dromen die op de site staat), en ik stuur een berichtje met vermelding van dat kenteken. Het meisje is helaas geen lid bij KBS, maar verkoopt de auto een tijd later aan een vent van 50. Die meldt zich aan bij KBS, en krijgt mijn berichtje toe. Kan wel vervelend worden als we gaan daten. Ook in geval van leasing-auto's heb je een probleem, je zal maar een berichtje sturen naar dat lekkere ding, terwijl het de auto van haar man is, enzovoorts. Do you get my point..

Is dit idee nieuw, heb je het zelf bedacht of is het iets bestaand ?
Is er op andere fora al meer over geschreven, of eender waar op het net ?

Zeg mannen zegt ook is iet dan weet ik of ik hier alleen in sta, of zijn jullie al volop aan't sms-en :mrgreen:

Veel succes met je opzet hoor, meneer glasbak.

Gebruikersavatar
Blade
MINI Master
Berichten: 2085
Lid geworden op: 19 Jan 2004
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Blade » Vr Nov 12, 2004 20:47

LOL :cheesy:

Gebruikersavatar
Glasbak
MINI2 - Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 Nov 2004
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Glasbak » Vr Nov 12, 2004 20:55

Racing Green schreef:Is dit idee nieuw, heb je het zelf bedacht of is het iets bestaand ?
Is er op andere fora al meer over geschreven, of eender waar op het net ?


Ik ben blij dat je er nu in ieder geval een serieuze en uitgebreide reactie op geeft :) Hier heb ik tenminste iets aan.

Maar ik kan me volledig vinden in jouw bedenkingen. Ik begijp zelf ook wel dat het systeem zijn beperkingen heeft en dat de situaties die jij omschrijft ook niet te voorkomen zijn. Maar aan de andere kant heb ik een positievere instelling. Want de opzet van het systeem werkt gewoon. Het idee op zich is niet nieuw, althans het is wel dusdanig vernieuwend dat ik de kentekens met GSM's gekoppeld heb. Er bestaan meerdere websites die kentekens met emailadressen koppelen, maar daar zitten naar mijn mening zoveel nadelen aan dat het onhandig is om mee te werken. Het grootste voordeel met SMS is dat je het vanuit je auto kan doen en niet eerst naar huis moet en achter de computer moet gaan zitten.

Wat betreft de wettelijke beperkingen, als je heel goed tussen de regels van de wet doorleest, zal je zien dat het wel degelijk toegestaan is om te sms'en vanuit de auto, zolang je de telefoon niet in de hand hebt.

Je hebt ook gelijk dat de dienst geheel op de Nederlandse markt gericht is. Misschien zou ik dat wat duidelijker op de website moeten vermelden aangezien ik onder een .nu domein werk. Maar aangezien alles met vallen en opstaan groot moet worden, is deze reactie die ik van jou heb een goede manier om verbeteringen aan te brengen op de site. Zo was de opmerking waar jij het in je eerste post over had niet echt gelukkig gekozen van mij. Vandaar dat ik heb ook verwijderd heb :) Maar ook in dit geval zeg is... aldoende leert men... Het is alleen jammer dat ik een denkwijze zie die negatief overkomt als er (nog) niet veel gebruikers zijn. "er zijn nog geen mensen geregistreerd, dus het zal wel niets worden" denkt men. Maar als iedereen op die manier denkt, dan was ICQ niet wat het nu is, was marktplaats.nl niet voor 225 miljoen euro aan eBay verkocht en was deze mini2.be website ook een stille dood gestorven.

Alle grote dingen moeten vanaf de grond opgebouwd worden. Zo ook mijn sms dienst. In die groeiperiode is het handig om te weten dat er ook een chatbox bestaat. Daar stuur je je berichten niet gericht aan een kenteken, maar gewoon 'openbaar' aan iedereen die in de chatbox aanwezig is. Alles per SMS uiteraard.

Het is nieuw, de mensen moeten er nog aan wennen dat ze SMS'en kunnen zonder dat ze hun telefoonnummer achter moeten laten. Ze moeten er aan wennen dat ze zelf kunnen bepalen op welk tijdstip ze de SMS'en binnen krijgen. Ze moeten er aan wennen dat ze bepaade afzenders kunnen blocken. Het heeft tijd nodig. Ik hoop dat er in Nederland genoeg mensen zijn die voldoende vertrouwen in het systeem hebben om er genoeg geduld voor op te brengen zodat ik, of een ander, ook de moeite kan nemen dit systeem voor andere landen geschikt te maken.

De mensen van AutoXperience.tv hebben dat in ieder geval wel :)

Gebruikersavatar
Racing Green
MINI Master
Berichten: 1154
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Racing Green » Vr Mei 06, 2005 20:24

'k Heb nog eens ge?nformeerd hoe het verder verlopen is met k.b.s., maar voorlopig blijft reactie uit.

Gebruikersavatar
Brainscan
MINI2 - ARTIST
Berichten: 1563
Lid geworden op: 03 Mei 2004
Locatie: Limburg

Berichtdoor Brainscan » Vr Mei 06, 2005 21:28

zal niks geworden zijn denk ik..

Gebruikersavatar
Glasbak
MINI2 - Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 Nov 2004
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Glasbak » Vr Mei 06, 2005 22:23

Laten we zeggen, er zit beweging in :)

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Za Mei 07, 2005 2:13

er zou beter beweging in die files zitten :(

Gebruikersavatar
Oz-i
MINI Freak
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 Aug 2004
Locatie: Nabij Schiphol (NL)
Contact:

Berichtdoor Oz-i » Za Mei 07, 2005 18:38

Ik was begin april onderweg in Belgie en luisterde naar Donna. Daar was een dame te gast die uitgebreid een soortgelijk systeem toe gelicht heeft.

Betwijfel alleen of dit KBS was ...

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Zo Mei 08, 2005 21:17

Als iemand uw auto wil pakken heeft hij maar je kenteken door te sms'en om je naam te weten te komen ...
Veilig moet ik zeggen :?

Gebruikersavatar
smetje
MINI-aholic
Berichten: 803
Lid geworden op: 13 Jan 2005
Locatie: gentbrugge

Berichtdoor smetje » Ma Mei 09, 2005 17:35

ja veilig zou ik het ook niet noemen, ze kunnen tegenwoordig al weten waar ge zit door uw gsm te lokaliseren. dit lukt door naar een bepaald nummer te bellen...
big brother komt dichter bij en i dont like it

Gebruikersavatar
Racing Green
MINI Master
Berichten: 1154
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Racing Green » Ma Mei 09, 2005 18:08

fred schreef:Als iemand uw auto wil pakken heeft hij maar je kenteken door te sms'en om je naam te weten te komen ...
Veilig moet ik zeggen :?

Als iemand je nr.plaat doorstuurt kan die hoogstens in contact komen met jou via sms, tenminste als jij ook lid bent van k.b.s., en als je hem antwoordt. Waarom zou hij trouwens je naam willen weten, om dan weer te kunnen uitzoeken waar je woont ? Wordt wel wat omslachtig dan h??j.

smetje schreef:ja veilig zou ik het ook niet noemen, ze kunnen tegenwoordig al weten waar ge zit door uw gsm te lokaliseren. dit lukt door naar een bepaald nummer te bellen...
big brother komt dichter bij en i dont like it

De politie kan dat ja, maar priv?-personen niet hoor. Alleen als je ingeschreven bent bij weer een andere service, en dan moet diegene die je wenst te lokaliseren ook op voorhand te kennen geven dat hij daarmee instemt. Heel practisch om je kinderen te lokaliseren bijvoorbeeld, toch tot op 500 meter nauwkeurig.


Terug naar “Totally Off Topic”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten