Nûrburgring failliet verklaard

Non MINI en andere praat
Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Nûrburgring failliet verklaard

Berichtdoor varavital » Di Jul 17, 2012 17:40

:shock: Zouden we die niet opkopen? Is er niet nog genoeg over in de clubkas :wink:

Over en schluß: Nürburgring is failliet verklaard

Het rommelt al een tijdje rond de Nürburgring. Door grootheidswaan en slecht bestuur werd het fameuze circuit al richting de rand van de afgrond gemanoevreerd, in februari mocht het bestuur zijn koffers pakken, en vandaag bereikt ons het nieuws dat de Ring failliet is.

Het al dan niet overleven van het circuit was afhankelijk van de bereidheid van de EU-commissie om financieel bij te springen, maar naar het schijnt heeft Europa hier niet zoveel trek in. Hiermee wordt de spreekwoordelijke stoel onder de huidige eigenaar, die al met zijn nek in een strop hing, weggetrokken.

De Nürburgring GmbH, die in handen is van de lokale deelstaat Rheinland-Pfalz, heeft een krediet van 330 miljoen euro uitstaan (bij de eigen Investitions- und Strukturbank (ISB)) , en had van Brussel 13 miljoen euro steun nodig. Nu dit geld niet komt is de lokale politieke coalitie (de sociaal-democratische SPD en die Grünen) eigenaar af, en zal een curator over het lot van de Ring gaan beslissen. Een reden voor het uitblijven van steun zou kunnen zijn dat er momenteel een Europees onderzoek loopt naar het geven van 524 mln euro aan oneigenlijke steun voor het circuit.

Volgens ramingen is het circuit en het complex er omheen momenteel 126 miljoen euro waard, wat een flinke strop zou betekenen voor de belastingbetalers in de deelstaat, de geraamde kosten bedragen 287 miljoen euro (!). Voor de mensen die van de Nürburgring gebruik maken zal er waarschijnlijk niet veel veranderen. Het lijkt ons in ieder geval sterk dat het complex dicht wordt gegooid totdat er een koper is gevonden.


Gebruikersavatar
jamaisneutral
MINI Fan
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 Jun 2012
Locatie: Heestert
Contact:

Berichtdoor jamaisneutral » Wo Jul 18, 2012 8:14

Als iedere race-liefhebber nu es een steentje bijdraagt, moet lukken toch?! :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Jul 18, 2012 9:24

Wat zouden we ermee doen......moestuin van maken?

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Do Jul 19, 2012 11:28

Ik weet niet wat jij op een circuit ga doen, maar ik in ieder geval geen tomaten planten :wink:

De uitbating ervan laat ik wel aan anderen over, lijkt me een enorme bezigheid :?

Gebruikersavatar
jamaisneutral
MINI Fan
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 Jun 2012
Locatie: Heestert
Contact:

Berichtdoor jamaisneutral » Do Jul 19, 2012 11:43

Stafke schreef:Ik weet niet wat jij op een circuit ga doen, maar ik in ieder geval geen tomaten planten :wink:

De uitbating ervan laat ik wel aan anderen over, lijkt me een enorme bezigheid :?


Kunnen altijd ergens in de bermen wel een moestuin aanleggen. Dan hebben we altijd groenten bij de hand als we na een zware test-dag nen bbq willen doen! :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Jul 19, 2012 11:52

Stafke schreef:Ik weet niet wat jij op een circuit ga doen, maar ik in ieder geval geen tomaten planten :wink:

De uitbating ervan laat ik wel aan anderen over, lijkt me een enorme bezigheid :?


Vertel het mij......
Ik hoor het graag :grin:

Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

Berichtdoor Bram » Do Jul 19, 2012 21:33

Een tolweg waar je alles nog eens moet betalen wat je beschadigt die failliet gaat... dat moet je mij toch eens uitleggen :D

Serieus nu, als je ziet wat voor gebouwen ze daar hebben neergezet en die voor 85% van de bezoekers irrelevant zijn dan is 'grootheidswaanzin' nog licht uitgedrukt imo. Het had iets Belgisch kunnen zijn :grin:

Ben er twee weekends geleden voor de eerste keer geweest. Droomde er al lang van, nu eindelijk van gekomen en het was verdomme het wachten en de moeite waard!

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Jul 20, 2012 13:12

Dangixxer schreef:
Stafke schreef:Ik weet niet wat jij op een circuit ga doen, maar ik in ieder geval geen tomaten planten :wink:

De uitbating ervan laat ik wel aan anderen over, lijkt me een enorme bezigheid :?


Vertel het mij......
Ik hoor het graag :grin:


Wat ik op een circuit ga doen ?
Dat interesseert je niet .... :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Jul 20, 2012 15:54

Stafke schreef:
Dangixxer schreef:
Stafke schreef:Ik weet niet wat jij op een circuit ga doen, maar ik in ieder geval geen tomaten planten :wink:

De uitbating ervan laat ik wel aan anderen over, lijkt me een enorme bezigheid :?


Vertel het mij......
Ik hoor het graag :grin:


Wat ik op een circuit ga doen ?
Dat interesseert je niet .... :wink:


Ik oordeel niet op wie wat kan Staffe! :wink:
Ik weet zelf maar al te goe wa ne prutser dak ben op een circuit (auto, moto, kart, vlo,.... :D ), dus wie ben ik..................................
Maar ik hoor altijd graag al die "toogverhalen" ..... Hoe hard en hoe goed ze "HET" allemaal kunnen. En ipv erover te spreken zouden ze het beter eens doen!
Want eens er iets gezegd wordt over een circuit wordt het meestal heel stil aan die kant
Dit is een, volgens vele, ontertechte veralgemening maar toch maak ik ze maar! :grin:
Wie zich hierdoor aangesproken voelt......is als in de uitdrukking: wie het schoentje past......
Allé hup

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Za Jul 21, 2012 11:10

Mijn "toogverhaal" is ook niet zo spannend in ieder geval.
Het enige wat ik doe op een circuit is me amuseren en de mini naar mijn kunnen door de bocht worstelen :wink:
zo goed of zo slecht mogelijk, maar dat is de fun en de adrenaline kik voor mij
8)
Laatst gewijzigd door Stafke op Za Jul 21, 2012 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Za Jul 21, 2012 11:22

Allee dan voor de Freek .. mijn Ring toogverhaal :)

Goh ik ben ooit met de MINI op de Ring geweest, denk ergens 2004 of misschien ietsje later en nog nooit zoveel schrik gehad in de MINI :roll: :P

Als ge zo constant in uwe achterspiegel van die "racebeesten" zie afkomen en die u op de meest ongelooflijke plekken willen voorbijsteken.
Ik heb nooit een 'goede lijn' kunnen rijden toen met al die Porsche's, Evo's etc ... of misschien waren het net allemaal Britse waaghalsen die dag.

Chance dat MINI nog wat deftig op de baan ligt en 'eenvoudig en secuur' stuurt.. want anders had dat niet goedgekomen.
Ging normaal 3 of 4 tourkes doen.... heb er maar 2 gedaan, niet voor mij die dag.
Liever dan de Ring met Sabine.. dat was pas fun en dan steekt ge die 'waaghalzen' allemaal zelf eens voorbij :)

Zo een tourke op MU is dan toch wel gezelliger :P
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Zo Jul 22, 2012 9:39

Gents!

Dit zijn geen toogverhalen :grin:
Want het is net in alle bescheidenheid vertellen over de ervaring.....
Toch bedankt voor de bijdrage :grin:

De echte toogverhalen blijven wel aan de toog hoor :D

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Zo Jul 22, 2012 11:50

hahahaha I know, maar buiten dat heb ik nog niet veel op circuit gereden :)
Andere toogverhalen genoeg :p
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT


Terug naar “Totally Off Topic”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten