menu in snelheidsmeter

Handige weetjes. Heb je er eentje, plaats dan hier...
Gebruikersavatar
Tsjoert
MINI Driver
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 Jan 2006
Locatie: Gent

menu in snelheidsmeter

Berichtdoor Tsjoert » Wo Mei 17, 2006 21:02

Als je met de motor uit de reset knop in de snelheidsmeter ingedrukt houdt, en vervolgens het contact aanlegt (stand 1) kom je in een menutje terecht. Door herhaaldelijk op reset te drukken cycle je door verschillende modes. Iemand een idee wat die dingen allemaal beteken?

Enige wat ik er over vind op mini2.com is een thread over het resetten an het Adaptive Learning gedeelte van de ECU (link) Dat zit er bij mij precies niet in, maar nu ben ik wel nieuwsgierig hoe alle info in dat menutje geinterpreteerd kan worden.

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Wo Mei 17, 2006 21:11

Je kunt er (in combinatie met je contactsleutel) je onderhoudsinterval mee resetten, of je ECU resetten en nog meer van die functies.

Een tip: AFBLIJVEN
Laat maar aan de mecaniciens over, die pluggen eenvoudiger in via de diagnose stekker.

Gebruikersavatar
Tsjoert
MINI Driver
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 Jan 2006
Locatie: Gent

Berichtdoor Tsjoert » Wo Mei 17, 2006 21:33

Mja, er in klooien was ik nu niet direct van plan :wink: Maar ik ben wel nogal nieuwsgierig van aard :D

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Wo Mei 17, 2006 21:34

Tsjoert schreef:Mja, er in klooien was ik nu niet direct van plan :wink: Maar ik ben wel nogal nieuwsgierig van aard :D


Doe maar hoor, zorg gewoon dat je hem morgen niet naar de dealer moet duwen, LOL

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Wo Mei 17, 2006 21:42

die dingen zijn veilig hoor, ik heb het al meermaals gebruikt, de software reset functie heb ik zelfs al 2 keer gebruikt zonder problemen.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Wo Mei 17, 2006 21:56

Yoeri schreef:die dingen zijn veilig hoor, ik heb het al meermaals gebruikt, de software reset functie heb ik zelfs al 2 keer gebruikt zonder problemen.


wat was het probleem dan... :shock:
zal wel reden voor software reset geweest zijn denk ik :grin:

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Wo Mei 17, 2006 22:01

ECU terug laten aanpassen aan rijstijl, meestal bij de seizoenswisseling winter/zomer omdat ik dan een andere rijstijl heb ;)

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Do Mei 18, 2006 10:20

Ik wist zelfs niet dat die functie aanwezig was.Zo leer ik nog wat bij,maar ik blijf er wel af want ik ken mijn gepruts daar komt ''duwen'' van.

Gebruikersavatar
PuijkeN
MINI Driver
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 Dec 2005
Locatie: Assenede
Contact:

Berichtdoor PuijkeN » Do Mei 18, 2006 12:32

Heb zelf ook al paar keren in het menu gezeten.... op mini2.com staat wel een guide wat en hoe je er mee kan doen... blijft allemaal show hoor... denk niet dat je de echte opties kan veranderen!

Zo heb ik bv al gehad: digi speedometer, digi rpm, watertemperatuur, batterijvoltage, benzine in liters, benzine links in liters, benzine rechts in liters, ...

En ook de resetfunctie gebruik ik ieder half jaar eens... (of bij plaatsen van een luchtfilter ofzo).

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Do Mei 18, 2006 14:56

heb ook al is in dat menu'ke gezeten, kan je absoluut niks verkeerd mee doen hoor, dus duwen kan je pas als je tank leeg is :grin:

vind het wel jammer dat je de functies, niet gewoon simpelweg kan oproepen tijdens het rijden, en kan switchen door middel van druktoets, rpm, km/u, voltage... en ga maar door

zo hadden we een echt meer dan volwaardige boordcomputer gehad

is miss wel mogelijk :?: als dealer dit progameerd, kan iemand dit miss bevestigen, ontkennen...

zou in elk geval leuke uitbreiding zijn 8)

had idd ook op het .com forum de guide al eens bekeken

grtz DC

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Do Mei 18, 2006 16:16

Ik heb eens langst de computer van BMW gestaan (progman) en alle mogelijke programmeerbare opties bekeken, ik kan u zeggen dat voor de mijne (bj 2002 wel) bitter weinig was. Misschien dat de nieuwe modellen meer opties hebben, maar op een uitgebreidere boordcomputer zult ge niet moeten gaan rekenen denk ik.

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Do Mei 18, 2006 16:40

Dave C schreef:heb ook al is in dat menu'ke gezeten, kan je absoluut niks verkeerd mee doen hoor, dus duwen kan je pas als je tank leeg is :grin:

vind het wel jammer dat je de functies, niet gewoon simpelweg kan oproepen tijdens het rijden, en kan switchen door middel van druktoets, rpm, km/u, voltage... en ga maar door

zo hadden we een echt meer dan volwaardige boordcomputer gehad

is miss wel mogelijk :?: als dealer dit progameerd, kan iemand dit miss bevestigen, ontkennen...

zou in elk geval leuke uitbreiding zijn 8)

daar ben ik ook wel voor te vinden !
had idd ook op het .com forum de guide al eens bekeken

grtz DC

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Mei 18, 2006 17:00

snans schreef:
Dave C schreef:heb ook al is in dat menu'ke gezeten, kan je absoluut niks verkeerd mee doen hoor, dus duwen kan je pas als je tank leeg is :grin:

vind het wel jammer dat je de functies, niet gewoon simpelweg kan oproepen tijdens het rijden, en kan switchen door middel van druktoets, rpm, km/u, voltage... en ga maar door

zo hadden we een echt meer dan volwaardige boordcomputer gehad

is miss wel mogelijk :?: als dealer dit progameerd, kan iemand dit miss bevestigen, ontkennen...

zou in elk geval leuke uitbreiding zijn 8)

daar ben ik ook wel voor te vinden !
had idd ook op het .com forum de guide al eens bekeken

grtz DC


:?: :?: :?: :P toetskes vastgelopen Benny... :shock: :P 8)

ge hebt uwe reply in de quote geplaatst denk ik... :?

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Do Mei 18, 2006 17:12

zalig :grin:

da hebde dus met nen touchpad op nen laptop
als je ni oplet, en uwe (dikke)vingers bewegen over den touchpad, verspringt uwe cursor :grin:

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Do Mei 18, 2006 20:09

snans schreef:zalig :grin:

da hebde dus met nen touchpad op nen laptop
als je ni oplet, en uwe (dikke)vingers bewegen over den touchpad, verspringt uwe cursor :grin:


Ben dien touchpad al zodanig gewoon dat ik mijn travelmouse niet meer uithaal. Oefening baart kunst Benny :-({|=

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Do Mei 18, 2006 21:46

zie je mij dan in elke post fouten typen dat je daaraan twijfeld ?

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Do Mei 18, 2006 22:04

snans schreef:zie je mij dan in elke post fouten typen dat je daaraan twijfeld ?


Ja benny ... hahaha, deze doe je toch met opzet h?? TwijfelT is met T, en daarvoor hebde geen touchpad nodig :grin:

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Do Mei 18, 2006 22:14

:grin: kak, wat nen moment om over mijn d-t's te struikelen :grin:


Terug naar “Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten