Wat bij welk onderhoud?

Handige weetjes. Heb je er eentje, plaats dan hier...
Gebruikersavatar
Saint'04
MINI-aholic
Berichten: 705
Lid geworden op: 06 Sep 2004
Locatie: Genk
Contact:

Wat bij welk onderhoud?

Berichtdoor Saint'04 » Zo Mei 21, 2006 0:21

Wist niet goed in welk topic dit te plaatsen maar zou wat tips willen dus vandaar de keuze voor Tips & Trucs :grin:

Weet er hier eigenlijk iemand wat bij welk onderhoud wordt gedaan? Dus bij de Olieservice, Inspectie 1, Inspectie 2,....

En om de hoeveel km wordt er standaard van Mini uit de luchtfilter vervangen? Er is mij verteld dat dit pas op 60 000km zou gebeuren maar heb dus vandaag bij Heinz te horen gekregen dat je bij eender welk model of wagen je best de filter al vervangt na 20 ? 30 000km.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Re: Wat bij welk onderhoud?

Berichtdoor varavital » Zo Mei 21, 2006 0:45

Saint'04 schreef:maar heb dus vandaag bij Heinz te horen gekregen dat je bij eender welk model of wagen je best de filter al vervangt na 20 ? 30 000km.


Daar hebben ze eigenlijk wel gelijk in. De luchtfilter vervang je best vroeger dan aangeduid.
De rest van het onderhoud staat wel uitgelegd in de handleiding van de MINI.

Gebruikersavatar
Saint'04
MINI-aholic
Berichten: 705
Lid geworden op: 06 Sep 2004
Locatie: Genk
Contact:

Berichtdoor Saint'04 » Zo Mei 21, 2006 0:52

Dat is het net, heb die handleiding bekeken en bij het boekje van het onderhoud zou dit moeten staan, maar blijkbaar scheuren ze die blaadjes eruit om de controle te doen.
Kijk maar eens in je boekje daar zijn scheurrandjes voorzien om het eruit te halen.
Dus bij gevolg weet ik het niet.

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Zo Mei 21, 2006 7:54

Anders moet je het es vragen aan iemand die nog geen onderhoud heeft gehad naar het verloop van de inspectie.

Gebruikersavatar
cooper
MINI-aholic
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 Mar 2006
Locatie: Nijlen (Belgie)

Berichtdoor cooper » Zo Mei 21, 2006 9:21

Ik heb er net mijn onderhoudsboekje is bijgenomen. Alles wat ik hier vindt bij Olieservice :Een nadere omschrijving van de werkzaamheden
is bij elke MINI dealer verkrijgbaar.
Inspectie 1 : Omvat de olieservice Een nadere omschrijving van
de werkzaamheden ... enz.
Inspectie 2 :Net hetzelfde. Dus veel wijzer wordt je hier ook niet
van.

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Zo Mei 21, 2006 16:15

YELLOW_DINO schreef:Anders moet je het es vragen aan iemand die nog geen onderhoud heeft gehad naar het verloop van de inspectie.

Awel, ik heb nog geen onderhoud gehad en wou dus deze voormiddag mijn onderhoudsboekje uit
het handschoenkastje halen. Pech, 'k krijg dat ding langs geen kanten meer open. Deksel hangt
wat los en de hendel om te openen functioneert niet meer (is als het ware afgebroken).
Sorry, kan u dus niet helpen. Hoop dat de FedPol mij nu nie tegenhoud en naar mijn papieren vraagt.... :?

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Zo Mei 21, 2006 22:02

Ik heb mijn luchtfilter eruit gehaald op 30000 km en was er effe niet goed van , wat een vuiligheid , dat kan gewoonweg niet meer goed werken zo een vuiligheid, laat staan na 60000 km. !

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Zo Mei 21, 2006 22:05

Wally schreef:
YELLOW_DINO schreef:Anders moet je het es vragen aan iemand die nog geen onderhoud heeft gehad naar het verloop van de inspectie.

Awel, ik heb nog geen onderhoud gehad en wou dus deze voormiddag mijn onderhoudsboekje uit
het handschoenkastje halen. Pech, 'k krijg dat ding langs geen kanten meer open. Deksel hangt
wat los en de hendel om te openen functioneert niet meer (is als het ware afgebroken).
Sorry, kan u dus niet helpen. Hoop dat de FedPol mij nu nie tegenhoud en naar mijn papieren vraagt.... :?


der zal iets tussen zitten.. (ofzo) heb da probleem ook al gehad (jaja nen kwaliteits cabrio) ... ne keer goe snokken en das open. (behandel met zachtheid NA garantieperiode)
--> ni te doen soms..

morgen binnen voor nieuw ramen btw :?

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Zo Mei 21, 2006 22:14

snans schreef:der zal iets tussen zitten.. (ofzo) heb da probleem ook al gehad (jaja nen kwaliteits cabrio) ... ne keer goe snokken en das open. (behandel met zachtheid NA garantieperiode)
--> ni te doen soms..

Heb met alle mogelijke krachten geprobeerd het open te krijgen, van zacht naar hard naar
zeer hard .... doch geen beweging in te krjgen. Lijkt wel of de hendel is afgebroken, dus
zal ik het slot moeten breken denk ik.

snans schreef:morgen binnen voor nieuw ramen btw

Onze MCC gaat morgenavond ook binnen voor de nieuwe zijraampjes. Zal dan eens naar
dat "kwaliteits"kastje laten kijken. Wa gaat da weer kosten ?


Terug naar “Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten