air-vent-happers

Handige weetjes. Heb je er eentje, plaats dan hier...
Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

air-vent-happers

Berichtdoor Wally » Ma Jun 05, 2006 20:06

Heb op Strahlung Pur onderstaande wagen gespot met air-vent-happers ipv air-vent-grills.
Is dit enkel voor de show of haalt dit daadwerkelijk iets uit naar frisse luchtinlaat onder de kap.
Of dient dit enkel voor de binnenventilatie ? Stel mij hier wel de vraag dat als het regent,
het motorcompartiment dan ook volledig wordt ondergeblazen met binnenvliegend water.
'k Heb wel gezien dat die lucht waarschijnlijk niet tot aan de luchtfilter geraakt, dus
snap eigenlijk het doel er niet van :?

Afbeelding

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Ma Jun 05, 2006 20:14

Volgens mij heeft dit gewoonweg geen effect. Daar kan toch geen lucht aan? Tenzij ge achteruit rijdt :grin:

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Ma Jun 05, 2006 20:14

geen idee, vind ze eigenlijk zelfs niet mooi

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Ma Jun 05, 2006 20:18

fred schreef:Volgens mij heeft dit gewoonweg geen effect. Daar kan toch geen lucht aan? Tenzij ge achteruit rijdt :grin:

Ik spreek hier niet over die lelijke uitkepingen in de motorkap, h?.
Maar wel over de twee "scoops" tussen de ruitenwissers net onder de voorruit :shock:

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Ma Jun 05, 2006 20:22

Dat compartiment is toch afgesloten van uw motorcompartiment, dus ik snap het nut niet :p

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Ma Jun 05, 2006 20:29

zeg maar zijn die wel dicht, da zwart, daar waar de grils normaal zitten eh, ik zie precies wel een inham waar lucht zou kunnen instromen..
maar al? tis moeilijk op de foto, en jij hebt het in't echt gezien h?

ja da spel in de motorkap trekt voor te beginne al op niks vind ik, en twater tja daar zal hem wel aan gedacht hebbe zekers, miss een plaat(soort van goot :cheesy: ) eronder, of anders kweekt hem er mobiel plantjes onder :cheesy:

nu ge erover bezig zijt, hoe zit het eigenlijk met die manne dien een 's' motorkap op ne one en cooper hebbe staan, waar blijve die met diene lucht die der in stroomt

ik peis ni dat er in de motorkap op je foto veel lucht instroomt zanne, enkel show denk of miss om idd warme lucht weg te laten, kan ook wel, alhoewel..., dan mag hem wel geen goot hebben eh :? :cheesy:

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Jun 05, 2006 22:16

De inkepingen in de motorkap dienen om de warme lucht naar buiten te geleiden. Bij het rijden ontstaat er door de erover gaande rijwind een vacuum dat de warme lucht in het motorcompartiment naar buiten trekt.
De Airvent happers zouden voor de lucht in het interieur moeten zorgen, tenzij ze eronder de boel ook aangepast hebben...

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Jun 06, 2006 9:45

varavital schreef:De inkepingen in de motorkap dienen om de warme lucht naar buiten te geleiden. Bij het rijden ontstaat er door de erover gaande rijwind een vacuum dat de warme lucht in het motorcompartiment naar buiten trekt.
De Airvent happers zouden voor de lucht in het interieur moeten zorgen, tenzij ze eronder de boel ook aangepast hebben...


TER INFO

Als je dus goed leest dan zegt Vital eigenlijk het volgende:De warme (hete) lucht die vanuit het motorcompartiment naar buiten word geleid door de''lelijke''inkepingen word opnieuw aangezogen door de airventhappers die frisse lucht aanzuigt voor de binnen verluchting.
Tot zover de frisse lucht dus :?

Als ze natuurlijk binnen in het blok de airventhappers hebben aangepast hebben ze wel een doel maar weeral zuigen ze de hete lucht aan die uit de motor komt.

Korte samenvatting:Die airventhappers en die inkepingen samen zijn totaal nutteloos.Gelukkig zijn ze lelijk en wil niemand ze waarschijnlijk.


Terug naar “Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten