info gevraagd over mini one 1.4i

Handige weetjes. Heb je er eentje, plaats dan hier...
Gebruikersavatar
R1JOKE
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 Okt 2009
Locatie: wevelgem

info gevraagd over mini one 1.4i

Berichtdoor R1JOKE » Vr Okt 30, 2009 16:34

Hallo,
Ik ben Joke en zou graag mijn man overhalen om voor mij een mini one aan te schaffen :D . 5 op de site staat vanaf 16600 euro)
Momenteel rijden we met een peugeot 307 en die is toch al enkele jaren oud (7 om juist te zijn). We doen ongeveer 10.000 km per jaar en hoofdzakelijk rij ik met deze wagen. Mijn man rijdt steeds met de moto. Als mijn man met de peugeot rijdt, is het meestal voor de boodschappen of voor het containerpark, en dan is het opkuiswerk voor mij :?
Ik zou graag een wagentje voor mij hebben en eerlijk gezegd ik snap niet hoe de prijzen op 2dehands en/of kapaza zo hoog zijn. Met een opleg van ongeveer 2000 euro heb je een nieuwe mini, uiteraard zonder opties, maar deze hoeve (in het begin :) ) niet echt.
Kan hier iemand een reden en/of voordeel/nadeel voor geven ?
Mijn man wil ook een "distributieketting" :?: was da voor iets. Iemand hier meer uitleg over.
Een peugeot 207cc ziet mijn man misschien nog zitten. Een mini vindt hij te gevaarlijk voor mij.
Iemand raad of aanbevelingen ?
Met de vriendelijkste groetjes...
JOKE

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Vr Okt 30, 2009 17:33

MINI te gevaarlijk :roll: , ik voel mij veiliger in een MINI dan in een 207. Trouwens, de MINI is ongeveer even groot als de 207, al zou je dat niet zeggen.
En ja, de occasieprijzen liggen hoog. In aanschaf kost een MINI ook meer dan een peugeot, maar je ziet dat hij ook zijn waarde veel beter houdt. Als je een peugeot na een paar jaar moet verkopen, dan zal die heel wat meer in prijs gezakt zijn.
Eerlijk gezegd, een One zou ik niet nemen, ik zou eerder opteren voor een Cooper, daar ga je meer plezier aan beleven.
Beste om je man te overtuigen, ga eens samen een testrit met een MINI maken bij een of andere dealer, misschien is de knoop dan heel vlug doorgehakt.
Ik rij ook al heel mijn leven met de moto, elke dag nog, maar ik zou mijn MINI toch niet kunnen missen. Qua plezier komt die verdraaid dicht in de buurt :) .

Gebruikersavatar
R1JOKE
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 Okt 2009
Locatie: wevelgem

Berichtdoor R1JOKE » Vr Okt 30, 2009 18:21

Bedankt varavittal,
Mijn man meekrijgen voor een testrit,...mmmm. Hem kennende doet hij eerst wat onderzoekswerk, weg van het "terrein", zodat hij zich niet kan laten overhalen door mij of door een verkoper.
Wat bedoel je nu juist met "geen one nemen, maar een cooper"? Buiten het prijsverschil zie ik geen verschil, of zitten daar meerdere opties op of zo?
20.000 euro voor een tweede wagentje, dat zal mij niet lukken hoor. Ik zou al hééél tevreden zijn met een one.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Okt 30, 2009 19:09

cooper heeft meer vermogen dan one :wink:

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Vr Okt 30, 2009 19:32

Yep, Cooper rijdt vlotter dan een One en er zitten ineens ook al meer opties op die je bij een One dan apart er moet bijnemen. Wij zijn ook van een 307 naar een MINI gegaan (ondertussen al onze 2e) en ik zou zeker niet meer terug willen.
Ik weet niet van waar je bent, maar morgennamiddag tussen 13 en 14u vertrekt onze jaarlijkse Herfstrit bij MINI dealer Romein in Aalst, daar kan je wel een 25 prachtige MINI's komen bewonderen :wink: .

Gebruikersavatar
BlackBoxGirl
MINI Fan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 Sep 2008

Berichtdoor BlackBoxGirl » Za Okt 31, 2009 9:22

Beste Joke,

Een MINI scoort 5 sterren op de EURONCAP testen, heeft standaard 6 airbags, crashsensoren en weegt steeds meer dan 1000 kg! Ik rij elke dag 120 km autostrade en voel me in geen enkele andere wagen veiliger dan in mijn MINI. Heb vroeger ook met Peugeot gereden, en zou niet meer terug willen.
De MINI One heeft standaard geen airco, enkel stalen wielen, zwarte grill en stalen uitlaatpijpje. Bij een One kan je nog kiezen tussen een 75 en 95 pk. Het bedrag dat jij noemt is dus de " duurste " van de 2. Je hebt ook een One Diesel, deze is nog goedkoper standaard.
De Cooper/D heeft standaard al een lichtmetalen wiel, wel airco, wel een chromé grill, chromé koffergreep en uitlaatstukje.

als je graag nog meer info wilt of prijzen stuur me dan even pm!

Groetjes en veel succes in het overhalen van je wederhelf!

BBG

Gebruikersavatar
R1JOKE
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 Okt 2009
Locatie: wevelgem

Berichtdoor R1JOKE » Za Okt 31, 2009 20:17

@blackboxgirl,
Als ik kijk naar de site van mini zie ik daar enkel de mini one staan met 75/95 pk. Jij spreekt van een mini one diesel die ook zou bestaan ????
Met een standaarduitvoering van een mini one zou ik al heel tevreden zijn.
Ik surf nog even verder.....
Bedankt aan allen voor de antwoorden!

Gebruikersavatar
R1JOKE
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 Okt 2009
Locatie: wevelgem

Berichtdoor R1JOKE » Ma Nov 02, 2009 18:28

Ik kan nog geen links plaatsen, maar op kapaza staat een mini van 2006 voor slecht 6500 euro te HAALETERT , Oost-Vlaanderen.
Iemans soms info hierover ?
THX

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Di Nov 03, 2009 8:14

R1JOKE schreef:Ik kan nog geen links plaatsen, maar op kapaza staat een mini van 2006 voor slecht 6500 euro te HAALETERT , Oost-Vlaanderen.
Iemans soms info hierover ?
THX


Dat kan NIET!
das bedrog eerste klas
Zou mij daar in geen honderd jaar aan wagen
Ik weet recentelijk van iemand anders die ook een tweedehandse gekocht heeft dat er in de MINI-sectie regelmatig onvoorstelbare advertenties kwamen, maar dan bleek de MNII in de UK te staan en dergelijke.....

Gebruikersavatar
fantasierijke_egel
MINI Regular
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 Jun 2009
Locatie: Brugge

Berichtdoor fantasierijke_egel » Di Nov 03, 2009 13:46

Hallo,

Ik kocht mijn 2e hands MINI cooper aan de prijs van 12500 euro.
65000 KM en 1 jaar garantie bij een Land Rover dealer in Brugge.
Heeft alle opties die ik maar kan denken (buiten een gps dan :p )
Witte spiegels/dak
panoramisch elektrisch dak
lederen interieur
armsteun :D
Radio Boost
Airco
Telefoon/bluetooth bediening aan het sportstuur
Schoon velgen
...

Wat je vooral niet mag doen is overhaast een MINI kopen.
Ik heb zo wat een jaar gezocht alvorens ik een deftige mini prijs/kwaliteit vond. Het is dan ook mijn eerste wagen en ik wou op zeker spelen. Ook ik kwam de "koopjes" op kapaza tegen=> zeker niet inlopen!
Vriendelijke groet,
Thomas

Gebruikersavatar
BlackBoxGirl
MINI Fan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 Sep 2008

Berichtdoor BlackBoxGirl » Di Nov 03, 2009 14:52

Hey Joke,

Ja hoor, sinds september bestaat er terug een One D! Dit is een MINI met dezelfde motor als de Cooper D, maar dan met teruggeschroefd vermogen, dus van 110 pk naar 90 pk. Deze begint op een lagere basisprijs, maar dit vind je normaal allemaal op de website terug hoor.

grtz

Gebruikersavatar
R1JOKE
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 Okt 2009
Locatie: wevelgem

Berichtdoor R1JOKE » Zo Nov 08, 2009 11:55

Mijn man is gisteren naar Kortrijk MONSEREZ geweest om een mini te gaan bezichtigen. Hij heeft zich met z'n lederen pak (want hij was met de moto) in een MINI gezet. Hij vond het wel fun, maar moest toch de zetel volledig naar achter en beneden plaatsen. Het gaf hem wel een go-cart gevoel met een klein stuurtje. Hij was wel best tevreden, voor een criticus :grin:
Er stonden er 7 in de show room, maar allen waren diesels. eE was veel volk en mijn man is niet tot bij een verkoper geraakt. Die verkoper deed trouwens geen moeite, hij nam liever de echte 'kortrijkzanen" ( deze die doen alsof alsof ze veel geld hebben, maar ganse dagen chocoboterhammetjes eten) mee naar zijn bureel. Dus een verkeken kans om eens een offerte te bemachtigen.
Als mijn man tijd heeft, gaat hij binnen een paar weken naar ROESELARE. De winter staat voor de deur, maar het gaat de goede kant uit......
Op naar de lente. We moeten een MINI hebben tegen 13 mei 2010 , want dan doet ons dochtertje haar eerste communie en dit moet met een MINI gebeuren.

Gebruikersavatar
Tha MiNi
MINI Fan
Berichten: 182
Lid geworden op: 15 Mei 2007
Locatie: Harelbeke

Berichtdoor Tha MiNi » Zo Nov 08, 2009 12:50

R1JOKE schreef:Mijn man is gisteren naar Kortrijk MONSEREZ geweest om een mini te gaan bezichtigen. Hij heeft zich met z'n lederen pak (want hij was met de moto) in een MINI gezet. Hij vond het wel fun, maar moest toch de zetel volledig naar achter en beneden plaatsen. Het gaf hem wel een go-cart gevoel met een klein stuurtje. Hij was wel best tevreden, voor een criticus :grin:
Er stonden er 7 in de show room, maar allen waren diesels. eE was veel volk en mijn man is niet tot bij een verkoper geraakt. Die verkoper deed trouwens geen moeite, hij nam liever de echte 'kortrijkzanen" ( deze die doen alsof alsof ze veel geld hebben, maar ganse dagen chocoboterhammetjes eten) mee naar zijn bureel. Dus een verkeken kans om eens een offerte te bemachtigen.
Als mijn man tijd heeft, gaat hij binnen een paar weken naar ROESELARE. De winter staat voor de deur, maar het gaat de goede kant uit......
Op naar de lente. We moeten een MINI hebben tegen 13 mei 2010 , want dan doet ons dochtertje haar eerste communie en dit moet met een MINI gebeuren.

Dag Joke,

Ik woon een 5 minuutjes van Monserez Kortrijk en ik rij met een COOPER S

als je man (en jij natuurlijk ook :p) eens graag een testritje willen meedoen , laat gerust iets weten !

Gebruikersavatar
R1JOKE
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 Okt 2009
Locatie: wevelgem

Berichtdoor R1JOKE » Zo Nov 08, 2009 15:07

THX, dit staat genoteerd. Moorsele - Harelbeke is niet ver.
Regelmatig gaat mijn ventje naar Wielsbeke voor zijn japanse koi's. Ik glip dan zeker eens mee, want uiteindelijks is de MINI voor MIJ :D
Joke

Tha MiNi schreef:
R1JOKE schreef:Mijn man is gisteren naar Kortrijk MONSEREZ geweest om een mini te gaan bezichtigen. Hij heeft zich met z'n lederen pak (want hij was met de moto) in een MINI gezet. Hij vond het wel fun, maar moest toch de zetel volledig naar achter en beneden plaatsen. Het gaf hem wel een go-cart gevoel met een klein stuurtje. Hij was wel best tevreden, voor een criticus :grin:
Er stonden er 7 in de show room, maar allen waren diesels. eE was veel volk en mijn man is niet tot bij een verkoper geraakt. Die verkoper deed trouwens geen moeite, hij nam liever de echte 'kortrijkzanen" ( deze die doen alsof alsof ze veel geld hebben, maar ganse dagen chocoboterhammetjes eten) mee naar zijn bureel. Dus een verkeken kans om eens een offerte te bemachtigen.
Als mijn man tijd heeft, gaat hij binnen een paar weken naar ROESELARE. De winter staat voor de deur, maar het gaat de goede kant uit......
Op naar de lente. We moeten een MINI hebben tegen 13 mei 2010 , want dan doet ons dochtertje haar eerste communie en dit moet met een MINI gebeuren.

Dag Joke,

Ik woon een 5 minuutjes van Monserez Kortrijk en ik rij met een COOPER S

als je man (en jij natuurlijk ook :p) eens graag een testritje willen meedoen , laat gerust iets weten !

Gebruikersavatar
bjorn
MINI Driver
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 Aug 2009
Locatie: roeselare

Berichtdoor bjorn » Wo Nov 11, 2009 19:10

ik heb mijn mini in roeselare gekocht, ben heel tevreden van de verkoper daar. mocht hem altijd bellen moest ik nog vragen hebben en zo, en krijg ook dadelijk een wagen om te testen.

ik ben zelf ook van roeselare. rij wel met een Dooper

Gebruikersavatar
R1JOKE
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 Okt 2009
Locatie: wevelgem

Berichtdoor R1JOKE » Do Nov 12, 2009 17:47

Het WE van 6 dec is mijn man terug vrij, dan zal hij eens naar Roeselare gaan. Hopelijk zal de ontvangst wat leuker zijn. Hoe dan ook zal de aankoop voorjaar 2010 zijn, nu is een beetje zinloos.
Ik hou de aanbiedingen van de jongens hierboven zeker in gedachten :D

Gebruikersavatar
R1JOKE
MINI Regular
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 Okt 2009
Locatie: wevelgem

Berichtdoor R1JOKE » Za Nov 21, 2009 21:04

Mijn man is deze namiddag naar roeselare geweest. Daar had de verkoper "GEEN TIJD" en druk bezig met een overname. Ze vroegen aan mijn man zelf een verkoper van BMW te gaan halen, misschien dat die wat tijd hadden.... tja, hij heeft het aan twee gevraagd maar ze vroegen ook wat geduld te hebben. Ze moesten nog wat telefoontjes doen. Mijn man ging terug van de BMW garage naar de MINI garage en ze stonden doodleuk buiten een sigaretje te roken.
Hij is dus van een kale reis teruggekeerd.
Gisteren is hij ook naar onze peugeot dealer geweest en is daar zoals gewoonlijk goed ontvangen en heeft geïnformeerd naar een 207CC. MINI en Peugeot zijn elkaar blijkbaar waard, maar mijn voorkeur gaat uit naar MINI. Binnen 2 weken gaat mijn man naar IEPER.
We zijn weer eens benieuwd...

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Zo Nov 22, 2009 8:42

Hmmm,het elkaar waard zijn hangt dan ookwel een beetje heel veel af hoe en wat je gaat vergelijken,... :wink: en vanuit wel standpunt,...

Alvast succes met jullie zoektocht!, en, als je je droom MINI vind hou ons zeker op de hoogte :wink:

Gebruikersavatar
bjorn
MINI Driver
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 Aug 2009
Locatie: roeselare

Berichtdoor bjorn » Zo Nov 22, 2009 10:01

bij welke garage is reoselare is hij geweest?
er zijn er 2 op die baan hé

Gebruikersavatar
Lucky & Caro
MINI-aholic
Berichten: 764
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Gavere

Berichtdoor Lucky & Caro » Zo Nov 22, 2009 11:21

mss eens een afspraak maken :?


Terug naar “Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten