ledverlichting

Handige weetjes. Heb je er eentje, plaats dan hier...
Gebruikersavatar
woefke2007
MINI2 - Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 Feb 2011

ledverlichting

Berichtdoor woefke2007 » Do Jun 16, 2011 9:39

Aangezien ik op mijn mini de orriginele ledverlichting heb,ben ik op zoek hoe ik de dagverlichting lanpje's ook in led kan maken.
(deze bevinden zich onderaan in de voorbumper)
Aangezien deze orrigineel niet led zijn, is de wel een duidelijk licht verschil,
alvast bedankt voor jullie reactie's

Gebruikersavatar
Kristiaan
MINI Regular
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 Mar 2011
Locatie: Kalmthout

Berichtdoor Kristiaan » Do Jun 16, 2011 9:44

Zelf geen idee, maar lijkt me wel een mooi iets.

Inderdaad jammer dat die geel zijn he.. :(

Gebruikersavatar
MINIMJ
MINI Freak
Berichten: 290
Lid geworden op: 26 Jan 2011
Locatie: Leuven

Re: ledverlichting

Berichtdoor MINIMJ » Do Jun 16, 2011 12:00

woefke2007 schreef:Aangezien ik op mijn mini de orriginele ledverlichting heb,ben ik op zoek hoe ik de dagverlichting lanpje's ook in led kan maken.
(deze bevinden zich onderaan in de voorbumper)
Aangezien deze orrigineel niet led zijn, is de wel een duidelijk licht verschil,
alvast bedankt voor jullie reactie's


het zijn de deze:
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... K:MEWAX:IT

Gebruikersavatar
Kristiaan
MINI Regular
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 Mar 2011
Locatie: Kalmthout

Berichtdoor Kristiaan » Do Jun 16, 2011 12:31

Ik heb de optie 'dagverlichting.' Hierbij zet hij gewoon mijn Xenon-lampen aan. Dit is normaal?

Gebruikersavatar
MINIMJ
MINI Freak
Berichten: 290
Lid geworden op: 26 Jan 2011
Locatie: Leuven

Berichtdoor MINIMJ » Do Jun 16, 2011 16:16

Ja dat is normaal, doet hij bij mij ook! Als je echt alleen die kleine lampjes onderaan wilt laten branden moet je steeds de standlichten aanzetten, dan gaan alleen die lampjes aan!
En terug uitzetten ook, soms wel ambetant :)

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Jun 16, 2011 18:28

Dagrijverlichting kan je zelf in of uitschakelen. Even de handleiding van je MINI lezen, daarin kan je terugvinden hoe je dat zelf kan programmeren (en in een moeite door ook nog het 3x knipperen van de pinkers, gevoeligheid regensensor, automatisch sluiten deuren...).

Zo'n handleiding heeft toch echt wel zijn nut :wink:

Gebruikersavatar
MINIMJ
MINI Freak
Berichten: 290
Lid geworden op: 26 Jan 2011
Locatie: Leuven

Berichtdoor MINIMJ » Do Jun 16, 2011 20:20

Allemaal via de BC links van het stuur, of indien navigatie via de instellingen :D

Gebruikersavatar
Kristiaan
MINI Regular
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 Mar 2011
Locatie: Kalmthout

Berichtdoor Kristiaan » Vr Jun 17, 2011 6:14

Ik moet dat inderdaad via het navigatiescherm doen. Snelheid regenwissers daarentegen weer op de boordcomputer. :-)

Gebruikersavatar
D@vIT
MINI Fan
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 Jun 2011
Locatie: S'heuvel city
Contact:

Berichtdoor D@vIT » Wo Jul 27, 2011 9:31

varavital schreef:Dagrijverlichting kan je zelf in of uitschakelen. Even de handleiding van je MINI lezen, daarin kan je terugvinden hoe je dat zelf kan programmeren (en in een moeite door ook nog het 3x knipperen van de pinkers, gevoeligheid regensensor, automatisch sluiten deuren...).

Zo'n handleiding heeft toch echt wel zijn nut :wink:


effe toch zeggen dat een mini eigenlijk geen dagrijlichtjes heeft.
Begrip van dagrijlichtjes is dat uw binnenverlichting (dashboard dus) niet mee gaa branden, alsook uw achterlichten branden bij dagrijlichten niet mee.
Als we bij onze mini, via de BC deze automatische verlichting op 'altijd aan' zetten, is dat dus niet echt een dagrijverlichting.
Wel jammer :(

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Wo Jul 27, 2011 10:38

D@vIT schreef:
varavital schreef:Dagrijverlichting kan je zelf in of uitschakelen. Even de handleiding van je MINI lezen, daarin kan je terugvinden hoe je dat zelf kan programmeren (en in een moeite door ook nog het 3x knipperen van de pinkers, gevoeligheid regensensor, automatisch sluiten deuren...).

Zo'n handleiding heeft toch echt wel zijn nut :wink:


effe toch zeggen dat een mini eigenlijk geen dagrijlichtjes heeft.
Begrip van dagrijlichtjes is dat uw binnenverlichting (dashboard dus) niet mee gaa branden, alsook uw achterlichten branden bij dagrijlichten niet mee.
Als we bij onze mini, via de BC deze automatische verlichting op 'altijd aan' zetten, is dat dus niet echt een dagrijverlichting.
Wel jammer :(


De functie die MINI voorziet is bedoeld om de xenons te 'sparen' en er voor te zorgen dat ze gewoon altijd branden. Xenons hebben een opwarmtijd nodig die best gerespecteerd wordt, anders verkort de levensduur van deze lampen. Als je gewoon met automatisch ontstekende koplampen onder een brug doorrijd gaan ze dus branden maar worden ze ook vroegtijdig (lees: niet volledig opgewarmd) weer terug uitgezet...wat dus de levensduur drastisch verkort...
En ja, idd. dan is de automatische ontsteking van de koplampen een overbodige functie...

Gebruikersavatar
D@vIT
MINI Fan
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 Jun 2011
Locatie: S'heuvel city
Contact:

Berichtdoor D@vIT » Wo Jul 27, 2011 11:50

Mooi antwoord PEPI, makes sense.
En trouwens, ... dat aan- en uit- gedoe is voor geen enkel lampje goed.

Maar "echte" dagrijlichtjes hadden ze er bij Mini toch wel kunnen op monteren vind ik.
Bv. die onderste (stand-) lichtjes altijd aan, en dan uw dimlichten de optie altijd aan, of automatisch aan/uit zoals nu behouden.
Dan had je als Mini eigenaar nog steeds de keuze, maar met dagrijlichtjes :wink:

Of misschien de BC uitbreiden met mogelijkheid om enkel die standlichtjes altijd aan te kunnen zetten, maar daarmee ben ik misschien te ver aan't gaan :?

Gebruikersavatar
Qruze
MINI2 - Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 Jun 2011
Locatie: Kessel-Lo / Wijnegem

Berichtdoor Qruze » Wo Jul 27, 2011 14:35

D@vIT schreef:Of misschien de BC uitbreiden met mogelijkheid om enkel die standlichtjes altijd aan te kunnen zetten, maar daarmee ben ik misschien te ver aan't gaan :?


Ha dat kan dus niet?

Jammer... ik heb net halo's geïnstalleerd in m'n standlichten ik wou eens bij de dealer gaan horen of ze idd enkel de standlichtjes als dagrijverlichting konden activeren, maar blijkbaar niet dus.

Dan zal ik aan de slag moeten met voltmeter en wiresplices :)

Gebruikersavatar
D@vIT
MINI Fan
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 Jun 2011
Locatie: S'heuvel city
Contact:

Berichtdoor D@vIT » Wo Jul 27, 2011 14:49

dacht het niet ... Maar als iemand een oplossing heeft, dan zal ik die zeker ook proberen toe te passen :P

Je kan natuurlijk ook altijd alleen maar je standlichten aan zetten.
Wel niet vergeten als het donkerder wordt je dimlichten mee aan te zetten 8)


Terug naar “Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten