Testbank dag

Tuningmeeting? Zin om eens af te spreken? Ben je in de buurt? Zet het allemaal hier
snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Vr Sep 29, 2006 7:40

wel...

enige tijd geleden heb ik voor de miniacs leden (de club afgeleid van het mini2.be forum) een testbank dag georganiseerd bij Heinz in Aalst.

de voorwaarden waren dat wij met een voldoende grote groep (ik dacht doelstelling 15mini's) op een afgesproken zaterdag voormiddag langskwamen, en allemaal één maal op de testbank te gaan.

er was eventueel ruimte voorzien voor mensen die enige vorm van tuning wouden laten uitvoeren, indien dit op voorhand werd bekend gemaakt.

van dit laatste heeft niemand gebruik gemaakt, uitgezonderd mezelf.

qua prijs hebben wij als club zijnde een overeenkomst kunnen bekomen, in de vorm van een korting, toegekend door heinz. hoeveel dit is doet niet terzake, dit moet keer per keer geëvalueerd worden.

voor meer info en voorwaarden, verwijs ik ieder door naar Heinz zelf, die het best geplaatst is om prijsbepalingen en voorwaarden af te spreken.

:)

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Vr Sep 29, 2006 7:46

onze nederlandse vrienden zijn momenteel bezig met de organisatie van een test-dag

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=

Kingair
MINI Regular

Berichtdoor Kingair » Vr Sep 29, 2006 20:55

Maar ik heb goed nieuws.

Ik heb namiddag met Heinz gebeld en er is tijd voor een paar test runs.

Heinz vraagd normaal 1250.00 € voor :
nieuwe pulley
riem
luchtfilter
software (aangepast aan de MCS in kwestie) dus de Uwe
en nu het goede nieuws . . . . . Tataratata
990.00 € voor het ogenblik wel exclusief btw

en garantie voor het motorblok voor de volgende 100.000 km !!!!!!!!
Alleen komt er dan dezelfde begrenzing op van het toeretal zoals de standaard MCS meeheeft.
Waarom ?

De Eaton draaid normaal 15200 toeren
Indien we nu de begrenzer weglaten, en wanneer we voluit gaan voor een periode van een uur of 2 ( in Duitsland natuurlijk) gaat het toeren tal optrekken (van de Eaton) tot 16000 toeren!

En net die 800 zij teveel !
Niet als het garantie U niets uitmaakt dan kan het gerust.
Maar dan is de rekening ook voor U.
Maar als ze U dit reeds op voorhand vertellen ???????

Of niet ?
En wat vind U van deze uitleg van een nieuweling die nog maar 2 weken ron rijd met een MCS ?
U gaat mij nog zien of horen.

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Vr Sep 29, 2006 21:09

Och god, er zit natuurlijk een pak waarheid in wat je zegt hè, en de Heinz is ook één van de beste tuners (ook voor wedstrijd/racing) van 't land, maar die mens moet dus ook zijn boterham verdienen. Dus verwacht niet dat hij reclame gaat maken voor John Cooper Works hè :roll:
Nochthans blijft de 210 Pk JCW kuur, naar mijn mening, de gezondste van allemaal (vraag maar aan diegenen die met zo ene rijden). Maar een modificatie, met attest op de rollen en een aantal jaar garantie is natuurlijk ook niet mis :wink:
Vergeet echter niet dat bij de JCW-kuur niet alleen de pulley, maar ook de compressor én de cilinderkop vervangen worden. Bij mijn weten doen enkel een paar Engelse tuners (zoals GTT) hetzelfde bij hun upgrades.

Greetz,

Jan

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Vr Sep 29, 2006 22:15

Even duidelijkheid:

het gedeelte meeting op zaterdag en de samenkomst bij Heinz hebben niet de bedoeling er een testbankdag van te maken.

Indien er interesse genoeg is voor een 'gewone' testbankdag, dan zal er één georganiseerd worden.
Diegenen die deelnemen aan de rit kunnen er natuurlijk de dag zelf gebruik van maken, indien Heinz hiervoor nog tijd heeft.

Prijs is vrij correct en naar mijn weten dezelfde als de vorige keer.

Moet wel zeggen dat Heinz indd een van de betere tuners is, t'is gewoon een kwestie van wat je wil.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

wannes
MINI-aholic

Berichtdoor wannes » Za Sep 30, 2006 14:15

zou eigenlijk wel eens willen weten of mijn poeperke de volle 210 pk heeft....dus als dat moest doorgaan wil ik wel altijd eens meegaan :wink:

Terug naar “Spontane Meetings”