Sneeuwshoot MCS Flyboy.
Stafke schreef:Dangixxer schreef:Stafke schreef:Deze bestaan origineel trouwens enkel in 17" ( GP )
Eerste generatie GP had standaard 18 duims hoor
ff gegoogled en zou idd kunnen kloppen, dat dat ze enkel in 17" bestonden.
Zo zie je maar, ben er al even uit en de kennis vervaagt
.....18 duims wilde zeggen.....
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
MY Dweiltje schreef:Onze Gele is gekeurd met 18" en grote MINIACS sticker zonder tuningkeuring,...?
De jongens die de tuningkeuring doen kennen en kunnen ook niet alles weten .......
Als je een verandering doet die "niet af-fabriek" geplaatst is, is die tuningkeuring nodig.
Ook als de aanpassing gedaan wordt net voor de aflevering van de wagen alvorens hij maar 1 meter gereden heeft.
Dus als je 18 duims kan aankruisen in de optielijst en ze dus ook op de bestelbon staan, zou er niet moeten voor bijbetaald worden ....
Onderdelen uit het typische "accesoire-boekje" komen dus wel in aanmerking
Ik heb zelfs voor mijn S spoiler.....(DIE STANDAARD OP NEN S STAAT).... moeten bijbetalen...............................................
Reden dat ik hiervoor niet gereklameerd heb zal voor sommigen wel duidelijk zijn
Interessante discussie !
Een gehomologeerde auto af fabriek voldoet aan een referentievoertuig waarvoor een typetoelating aan de fabrikant werd afgeleverd. Er bestaat dus per verschillende Mini (en elke andere auto voor de Belgische markt) een specifieke typetoelating, anders kan er geen inschrijvingsbewijs worden afgeleverd.
'k Begrijp dat alle aftermarket accessoires dienen gekeurd te worden. Uiteindelijk gaat het over veiligheid en iedereen kan al dan niet met kennis van zaken veren wisselen of spoilers vastschroeven.
Maar waarom vraagt een keuring dan iets extra als er een S wordt aangeboden met de originele S dakspoiler ?
Een gehomologeerde auto af fabriek voldoet aan een referentievoertuig waarvoor een typetoelating aan de fabrikant werd afgeleverd. Er bestaat dus per verschillende Mini (en elke andere auto voor de Belgische markt) een specifieke typetoelating, anders kan er geen inschrijvingsbewijs worden afgeleverd.
'k Begrijp dat alle aftermarket accessoires dienen gekeurd te worden. Uiteindelijk gaat het over veiligheid en iedereen kan al dan niet met kennis van zaken veren wisselen of spoilers vastschroeven.
Maar waarom vraagt een keuring dan iets extra als er een S wordt aangeboden met de originele S dakspoiler ?
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
Fitchie schreef:'k Zal mijne S spoiler maar bijhouden en als ik naar de keuring moet even de JCW verwisseltruc toepassen.
De mijne is gekeurd met de jcw achterspoiler.
Wat betreft de wielen ... bij de mijne staat er op het gelijkvormigheidsattest bij wielen 195/55 R16, dus 17 of 18" zijn opties.
Hoe lang dat de tuninglijst ook is, je betaald maar één maal tuning.
Bij mijne lange lijst staan wel wat absurde tussen zoals de scoop (org. bij nen S), en emblemen (ik heb geen)
Maarja ...
Greetz
Terug naar “Spontane Meetings”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten