Pagina 2 van 3

Geplaatst: Ma Dec 31, 2012 9:43
door Stafke
En vermoed dat de velgen vrij replica waren ... dus echt niet zo duur.
Heb deze zelf nog gehad.
4 velgen en banden +/- 800€ ( dus dat viel nog mee ) :wink:

Deze bestaan origineel trouwens enkel in 17" ( GP )
Replica 16"-17"-18"

Geplaatst: Ma Dec 31, 2012 10:06
door Fitchie
Knap staaltje !
We hebben hier echte specialisten blijkbaar...

Stafke schreef:En vermoed dat de velgen vrij replica waren ...
Deze bestaan origineel trouwens enkel in 17" ( GP )
Replica 16"-17"-18"

Geplaatst: Ma Dec 31, 2012 10:07
door krikkie
Dan moet ik nekeer naar de velgenboer gaan :) , de banden kan je toch gewoon overzetten

Geplaatst: Ma Dec 31, 2012 10:09
door Fitchie
Met een hamerken en een beitelken !
:^o

Afbeelding

Geplaatst: Ma Dec 31, 2012 11:52
door krikkie
:D Heb ik al genoeg gedaan, maar met laagprofielbanden gaat t moeilijker worden :)
Bedoelde overzetten bij de bandencentrale, de maten van de velgen zijn t zelfde ;)

Geplaatst: Di Jan 01, 2013 23:13
door Dangixxer
Stafke schreef:Deze bestaan origineel trouwens enkel in 17" ( GP )


Eerste generatie GP had standaard 18 duims hoor :wink:

Geplaatst: Wo Jan 02, 2013 12:57
door Stafke
Dangixxer schreef:
Stafke schreef:Deze bestaan origineel trouwens enkel in 17" ( GP )


Eerste generatie GP had standaard 18 duims hoor :wink:



ff gegoogled en zou idd kunnen kloppen, dat dat ze enkel in 17" bestonden.
Zo zie je maar, ben er al even uit en de kennis vervaagt :wink:

Geplaatst: Wo Jan 02, 2013 13:18
door Dangixxer
Stafke schreef:
Dangixxer schreef:
Stafke schreef:Deze bestaan origineel trouwens enkel in 17" ( GP )


Eerste generatie GP had standaard 18 duims hoor :wink:



ff gegoogled en zou idd kunnen kloppen, dat dat ze enkel in 17" bestonden.
Zo zie je maar, ben er al even uit en de kennis vervaagt :wink:


.....18 duims wilde zeggen.....
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Geplaatst: Wo Jan 02, 2013 17:16
door krikkie
:), maar 18" mag niet op de keuring zeker?

Geplaatst: Wo Jan 02, 2013 19:39
door Dangixxer
krikkie schreef::), maar 18" mag niet op de keuring zeker?


Tuurlijk wel!
MINI verkoopt zelf 18 duims..... :wink:

Geplaatst: Wo Jan 02, 2013 19:50
door schumi
Dangixxer schreef:
krikkie schreef::), maar 18" mag niet op de keuring zeker?


Tuurlijk wel!
MINI verkoopt zelf 18 duims..... :wink:


En mits tuning te betalen ... natuurlijk. :wink:

Greetz

Geplaatst: Do Jan 03, 2013 19:44
door MY Dweiltje
schumi schreef:
Dangixxer schreef:
krikkie schreef::), maar 18" mag niet op de keuring zeker?


Tuurlijk wel!
MINI verkoopt zelf 18 duims..... :wink:


En mits tuning te betalen ... natuurlijk. :wink:

Greetz


Onze Gele is gekeurd met 18" en grote MINIACS sticker zonder tuningkeuring,...?

Geplaatst: Vr Jan 04, 2013 9:23
door Dangixxer
MY Dweiltje schreef:Onze Gele is gekeurd met 18" en grote MINIACS sticker zonder tuningkeuring,...?


De jongens die de tuningkeuring doen kennen en kunnen ook niet alles weten ....... :roll:
Als je een verandering doet die "niet af-fabriek" geplaatst is, is die tuningkeuring nodig.
Ook als de aanpassing gedaan wordt net voor de aflevering van de wagen alvorens hij maar 1 meter gereden heeft.
Dus als je 18 duims kan aankruisen in de optielijst en ze dus ook op de bestelbon staan, zou er niet moeten voor bijbetaald worden ....
Onderdelen uit het typische "accesoire-boekje" komen dus wel in aanmerking


Ik heb zelfs voor mijn S spoiler.....(DIE STANDAARD OP NEN S STAAT).... moeten bijbetalen............................................... :D
Reden dat ik hiervoor niet gereklameerd heb zal voor sommigen wel duidelijk zijn :grin:

Geplaatst: Vr Jan 04, 2013 9:35
door Fitchie
Interessante discussie !

Een gehomologeerde auto af fabriek voldoet aan een referentievoertuig waarvoor een typetoelating aan de fabrikant werd afgeleverd. Er bestaat dus per verschillende Mini (en elke andere auto voor de Belgische markt) een specifieke typetoelating, anders kan er geen inschrijvingsbewijs worden afgeleverd.

'k Begrijp dat alle aftermarket accessoires dienen gekeurd te worden. Uiteindelijk gaat het over veiligheid en iedereen kan al dan niet met kennis van zaken veren wisselen of spoilers vastschroeven.

Maar waarom vraagt een keuring dan iets extra als er een S wordt aangeboden met de originele S dakspoiler ?
:roll:

Geplaatst: Vr Jan 04, 2013 9:47
door MY Dweiltje
Zelds de D met de S spoiler, ook niets van gezegd, wellicht sjans gehad,....

Geplaatst: Vr Jan 04, 2013 9:49
door Fitchie
'k Zal mijne S spoiler maar bijhouden en als ik naar de keuring moet even de JCW verwisseltruc toepassen.
:D

Geplaatst: Vr Jan 04, 2013 11:16
door MY Dweiltje
Fitchie schreef:'k Zal mijne S spoiler maar bijhouden en als ik naar de keuring moet even de JCW verwisseltruc toepassen.
:D


't kan je kosten sparen,... neemt een beetje tijd in beslag, maar ondertussen is dat plekje ook makkelijk proper te maken, drie vliegen in één klap!

Geplaatst: Vr Jan 04, 2013 11:29
door Fitchie
5 plastic kapjes weghalen, 5 bouten losdraaien en vervolgens monteren. Dus dat lukt wel.

En vliegen zitten daar niet onder, zoooo hard rij ik niet achteruit.
:D

Geplaatst: Vr Jan 04, 2013 13:30
door Dangixxer
Fitchie schreef:.Maar waarom vraagt een keuring dan iets extra als er een S wordt aangeboden met de originele S dakspoiler ?
:roll:


Omdat die mens er niks van kende en niet wist dat er standaard een dakspoiler opstaat...... :D
Hij dacht misschien dat ik langs den auto5 gepasseerd was he :grin:

Geplaatst: Vr Jan 04, 2013 14:51
door schumi
Fitchie schreef:'k Zal mijne S spoiler maar bijhouden en als ik naar de keuring moet even de JCW verwisseltruc toepassen.
:D


De mijne is gekeurd met de jcw achterspoiler. :wink:
Wat betreft de wielen ... bij de mijne staat er op het gelijkvormigheidsattest bij wielen 195/55 R16, dus 17 of 18" zijn opties.
Hoe lang dat de tuninglijst ook is, je betaald maar één maal tuning. :D
Bij mijne lange lijst staan wel wat absurde tussen zoals de scoop :shock: (org. bij nen S), en emblemen :shock: (ik heb geen)
Maarja ...

Greetz