Trip naar Reims

Tuningmeeting? Zin om eens af te spreken? Ben je in de buurt? Zet het allemaal hier
Gebruikersavatar
MiniLove
MINI2 - Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 Sep 2013
Locatie: Tremelo

Trip naar Reims

Berichtdoor MiniLove » Ma Nov 18, 2013 15:07

Hey Allemaal,

Volgend jaar tijdens het 1 mei weekend (afhankelijk van de MINIACS kalender) zou ik graag met een aantal MINI'S naar Reims trekken.

Reims ligt in Frankrijk op een goei 3h rijden (en +/- 320km) van Antwerpen.
De streek is bekend als de 'Champagnehoofdstad' van La Douce France.

Ook zijn er een aantal 'wijn/champagne routes' uitgestippeld tussen en langsheen de wijnvelden en wijnhuizen.

Het idee is dit weekend ontstaan en voorlopig is er dus nog niets gepland.
Zijn er mensen die dit ook zouden zien zitten? Of zijn er mensen die dit al eerder gedaan hebben en tips of ideetjes hebben,...?

Groetjes,
Vicky

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Ma Nov 18, 2013 20:36

Ik vermoed wel dat er interesse zal zijn. Je moet alleen goed kijken wat je gaat doen.

Ik heb je al wat info bezorgd en zoals je zelf al zei is 3 dagen toch een minimum.
Zeker als je iets wil zien, iets wil proeven ;) ... wat wil rondrijden. De streek is groot met veel wegen en kleine dorpen.

Onderschat ook de terugrit niet. +/- 3u is een heel eind.
(en niet iedereen komt van centraal België - dus voor sommigen nog 1u verder)

Je zou eventueel kunnen opteren om die laatste dag noordwaarts te rijden en dan via Charlesville-Mesieres en Bouillon België binnen te rijden? Heb ooit van Pepi eens een prachtig ritje gekregen langs die streek, echt mooi, maar heb die niet meer.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
MiniLove
MINI2 - Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 Sep 2013
Locatie: Tremelo

Berichtdoor MiniLove » Di Nov 19, 2013 11:50

Klopt Morty - als er tijdens het 1mei weekend niets is gepland zouden we zelfs 4 dagen hebben!

Ik heb jou tips van gisteren alsvast neergepend en hoop zaterdag het met Bram eens over te hebben.
Ook Pepi heeft me al gezegd dat hij dit ritje ook ziet zitten - dus hulp genoeg :)

Het idee van langs Bouillon terug te komen is niet slecht, ik heb dit met de studenten (ik werk voor de UA) ook al gedaan en dit breekt de rit een beetje. Voor mij is het inderdaad niet zo ver maar als er mensen van de Westhoek meegaan moeten zij direct 4h rekenen voor ze thuis zijn.
Maar zoals gezegd, er is nog niets gepland ;)


Terug naar “Spontane Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten