Saint'04 Mini One Diesel
KW's zijn eronderuit omdat ik mijn twee rechter KW's stuk had. Die zijn ondertussen vervangen maar had een onstabiel gevoel. Nu de originele er terug ondersteken heb ik dat onstabiel gevoel nog altijd! Woensdag gaat hij binnen in de garage om eens te zien wat het is. Zou mss kunnen komen van de rubbers aan mijn stabilisator stangen. Ik weet het allemaal niet juist! Woensdag weet ik meer!
- minibandit
- MINI Nutter
- minibandit
- MINI Nutter
- minibandit
- MINI Nutter
@Minibandit: tuurlijk mag je dit weten! Een prijs is maar een prijs hoor!
Ik heb hem bij een offici?le Mini-dealer gehaald nl VanOsch in Hasselt. Had er nog wat cadeaubonnen van liggen van de feestdagen.
De chrom? tankdop zelf was iets van een 60 Euro, het bevestingsstukje was 15 euro maar dat moest wel in de carosserie kleur gespoten worden en dat kwam nog eens 25 euro. Het spuiten was wel al op voorhand gebeurd! Dus alles samen zit je aan zo'n 100 euro!
Dit is geen exacte prijs maar een schatting want ik heb de factuur nog niet gehad.
Werkuren moet je hier ook nog bijtellen. 52euro/uur ...ze hebben er ongeveer 45 minuutjes werk aan gehad!
Vanzodra ik de exacte totaal prijs heb zal ik ze hier plaatsen!
Ik heb hem bij een offici?le Mini-dealer gehaald nl VanOsch in Hasselt. Had er nog wat cadeaubonnen van liggen van de feestdagen.
De chrom? tankdop zelf was iets van een 60 Euro, het bevestingsstukje was 15 euro maar dat moest wel in de carosserie kleur gespoten worden en dat kwam nog eens 25 euro. Het spuiten was wel al op voorhand gebeurd! Dus alles samen zit je aan zo'n 100 euro!
Dit is geen exacte prijs maar een schatting want ik heb de factuur nog niet gehad.
Werkuren moet je hier ook nog bijtellen. 52euro/uur ...ze hebben er ongeveer 45 minuutjes werk aan gehad!
Vanzodra ik de exacte totaal prijs heb zal ik ze hier plaatsen!
- minibandit
- MINI Nutter
Saint'04 schreef:Vanzodra ik de exacte totaal prijs heb zal ik ze hier plaatsen!
schumi schreef:Heb vorig jaar ook eentje laten plaatsen en heeft mij 160? gekost.
Greetz
grand_cru schreef:Mijn exemplaar ook laten plaatsen eind vorig jaar: ? 148 betaald, inclusief BTW en 1/2 uurtje werk.
Overigens heel erg proper en perfect gemonteerd.
thnx gasten, ik veronderstel dat dit ook bij jullie beide via een offici?le MINI dealer is gegaan...
prijs valt echt mee, zal ook eens naar m'n dealer stappen dan

grtz Gunter
Heb de factuur vandaag gekregen voor de Cooper S tankdop
Tankklep Chroom: 35.31?
Scharnier tankklep: 22.52?
Blende tankafdekking: 12.92?
Som uurloon: 25.98?
Totaal excl BTW: 96.73?
BTW bedrag: 20.31?
Totaal incl BTW: 117.04?
Is dus een heel pak minder blijkbaar dan de +/- 160? die jullie hier allemaal betaald hebben! Kzou niet weten waar dat aan ligt!
Tankklep Chroom: 35.31?
Scharnier tankklep: 22.52?
Blende tankafdekking: 12.92?
Som uurloon: 25.98?
Totaal excl BTW: 96.73?
BTW bedrag: 20.31?
Totaal incl BTW: 117.04?
Is dus een heel pak minder blijkbaar dan de +/- 160? die jullie hier allemaal betaald hebben! Kzou niet weten waar dat aan ligt!
- minibandit
- MINI Nutter
- MiNiLiCiouS
- MINI Fan
Vandaag even langs geweest bij Heinz auto tune voor nazicht van de chip! Ik had een raar gevoel bij het rijden en dus onmiddelijk een afspraak gemaakt.
Alles bleek dus nog perfect in orde enkel men filter
Die was zo zwart en zo vuil als het maar zijn kon, daar kon zelfs geen lucht meer door. Vandaar ook de zwarte rook die ik achterliet bij het optrekken, waarover ik zovaak een opmerking kreeg. Heb er nu dus een nieuwe filter inzitten die meer lucht doorlaat en waardoor ik dus ook een aantal pk'tjes zou bijwinnen. Whoehoew
Ze hadden er ook nog een busje Tunecab of iets dergelijks ingekapt en dat zou de motor reinigen en al het vuil eruit blazen.
Nu ben ik wel een beetje aan het twijfelen om een drukventieltje te plaatsen op men filter. Hierdoor zou ik een 10tal pk extra krijgen.
Het zou niet slecht zijn als ik hun moet geloven, het is gewoon een tweede stap in de tuning. Normaal zouden ze dit bij elke wagen die gechipt wordt doen maar bij Mini is dit niet nodig standaard.
Ik weet echter niet wat doen. Heeft hier iemand eventueel raad over of wat info als ik hier goed bij doe of niet?
Het kost me 150euro geplaatst dus dat is wel een meevaller vind ik.
Alles bleek dus nog perfect in orde enkel men filter

Ze hadden er ook nog een busje Tunecab of iets dergelijks ingekapt en dat zou de motor reinigen en al het vuil eruit blazen.
Nu ben ik wel een beetje aan het twijfelen om een drukventieltje te plaatsen op men filter. Hierdoor zou ik een 10tal pk extra krijgen.
Het zou niet slecht zijn als ik hun moet geloven, het is gewoon een tweede stap in de tuning. Normaal zouden ze dit bij elke wagen die gechipt wordt doen maar bij Mini is dit niet nodig standaard.
Ik weet echter niet wat doen. Heeft hier iemand eventueel raad over of wat info als ik hier goed bij doe of niet?
Het kost me 150euro geplaatst dus dat is wel een meevaller vind ik.
Awel, ben vandaag ook langsgeweest bij Heinz voor de Dyno om te zien of alles nog in orde was.
Heb dan ook gevraagd of er nog een volgende stap in tuning was, die voor mij van toepassing
kon zijn. Maar over een drukventieltje
hebben ze dus niet gesproken. Of is dit enkel voor
de OneD ? Enige wat ik nog kon doen volgens hen, was .... veranderen van luchtfilter, maar dan
enkel voor een winst van 2 ? 3 PK
Nie echt de moeite dus om daar geld aan uit te geven.
Heb dan ook gevraagd of er nog een volgende stap in tuning was, die voor mij van toepassing
kon zijn. Maar over een drukventieltje

de OneD ? Enige wat ik nog kon doen volgens hen, was .... veranderen van luchtfilter, maar dan
enkel voor een winst van 2 ? 3 PK

Terug naar “Show & Shine - MINI”