MINI One D 2004 (MINIels)

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
MINIels
MINI Fan

Berichtdoor MINIels » Di Jan 06, 2009 23:49

Hij heeft een tijd geleden nieuwe voorbanden gekregen, en het gerammel of het getril was weg bij het afremmen op hoge snelheid.

Momenteel is het een ijsklompje.

Afbeelding

Afbeelding

Glinz
MINI Fan

Berichtdoor Glinz » Wo Jan 07, 2009 18:49

WOW!!! :grin:

diego
MINI2 - Newbie

Berichtdoor diego » Wo Jan 07, 2009 19:41

brrr doe em maar een winterjasje aan 8)

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Wo Jan 07, 2009 22:00

Nog een graadje kouder dan hier in St-Truiden, hier was het - 18.5° .

Clairetje MCCabrio
MINI Driver

Berichtdoor Clairetje MCCabrio » Do Jan 08, 2009 21:58

MINIels schreef:Ik zit nu over de 88.888km.

Enkele problemen zijn opgedoken. Elektrisch systeem-lampje gaat aan. Waarschijnlijk door de temperaturen van beneden de -15°C. MINI moet de hele dag buiten staan, dus de batterij zal het hard te verduren krijgen. Starten gaat perfect, maar zodra ik enkele meters rij, dan valt hij uit. Heel gevaarlijk, servo uit, rembekrachtiging weg,.... aan de kant moeten gaan staan.

Nog iemand last hiervan?

Gelukkig morgen op onderhoud.

Hey Niels
Weer al een tijdje geleden eh ;)
Ik heb dit s'avonds ook als ik op mijn werk vertrek en de auto heeft enkele uurtjes koud gestaan , mijne start ook perfect en dan heb ik soms ook dat hij na enkele meters stilvalt , soms ook nog na een km of 2 - 3 , ik merk dit ook enkel op als het zo kouder weer is , maar ik start onmiddelijk opnieuw en dan heb ik nergens geen last meer van , ik vraag me toch ook af of hier niks aan te doen is.Twee dagen geleden is het me nog overkomen maar toen was het wel al -20 dat zal de reden wel zijn.

Groetjes

MINIels
MINI Fan

Berichtdoor MINIels » Za Jan 10, 2009 15:22

Hey Claire!

Ik ben de oorzaak aan het licht gekomen. Blijkbaar bevriezen de partikels in de brandstof (diesel of benzine) en de leidingen van de MINI's zijn hier niet echt op voorzien. Ik heb een goedje in mijn benzinetank moeten kappen en het probleem was (zo goed als) verholpen. Sindsdien ben ik nog maar 2 keer stilgevallen, dat was toen hij toch wel een tijdje buiten had gestaan bij -12°C ofzo.

Bij de garage hadden ze al heel veel dezelfde gevallen binnengekregen. De parking stond dan ook vol met allemaal dezelfde MINI's van rond 2004-2005. Moet daar precies wel eigen aan zijn dan.

Vandaag heb ik hem nog eens gewassen, want het was nodig. Heel de achterkant hing vol met zout. Woensdag 28 januari gaat hij nog eens binnen voor de kleppen te regelen. Ik krijg dan een vervangwagen mee. :wink:

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Za Jan 10, 2009 17:10

Benzine heeft geen last van bevriezing, dit is enkel bij de diesels soms een probleem, en bij mijn weten moeten er aan de mini geen kleppen geregeld worden, of is dit ook enkel bij de diesel het geval, wie het fijne ervan weet mag het hier posten. :wink:

MINIels
MINI Fan

Berichtdoor MINIels » Za Mar 21, 2009 13:13

Gisteren de 94.000km gepaseerd. Vandaag gewassen en gestofzuigd :wink:

MINIels
MINI Fan

Berichtdoor MINIels » Ma Feb 28, 2011 14:09

Al een tijdje geleden dat ik hier nog eens ben langsgeweest. Ik zit nu aan 130.000km en de joint de culasse is naar de kl*ten. Binnenkort gaat hij binnen.

YorkPower
MINI-aholic

Berichtdoor YorkPower » Ma Feb 28, 2011 17:29

MINIels schreef:Al een tijdje geleden dat ik hier nog eens ben langsgeweest. Ik zit nu aan 130.000km en de joint de culasse is naar de kl*ten. Binnenkort gaat hij binnen.

na 130.000 is dat niet zo heel erg vreemd he ;) zeker niet als je weet dat BMW's daar hypergevoelig aan waren vroeger ;-).

Succes ermee!

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Feb 28, 2011 18:35

Maar toch zenne,...

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Ma Feb 28, 2011 21:30

Eigenlijk zou dat nooit mogen kapotgaan...

MINIels
MINI Fan

Berichtdoor MINIels » Di Mar 01, 2011 10:46

PEPI schreef:Eigenlijk zou dat nooit mogen kapotgaan...

Ja, maarja, er wordt goed mee gereden hé. Ik heb er nu zo'n 80.000km opgezet, tegen het einde van het jaar gaat hij waarschijnlijk de deur uit voor iets anders. :)

MINIMJ
MINI Freak

Berichtdoor MINIMJ » Di Mar 01, 2011 11:43

Nini schreef:Heb die dakrails ook nog nooit gezien :?

Ben blij dat het hier eindelijk iemand zit van mijne leeftijd :D Begon mij al jong te voelen :D

Succes me de Mini !

Ik behoor dan ook tot de jonge groep :D

Ik kan de afbeeldingen niet openen! Straks nog eens kijken ;)

YorkPower
MINI-aholic

Berichtdoor YorkPower » Di Mar 01, 2011 19:03

MINIels schreef:
PEPI schreef:Eigenlijk zou dat nooit mogen kapotgaan...

Ja, maarja, er wordt goed mee gereden hé. Ik heb er nu zo'n 80.000km opgezet, tegen het einde van het jaar gaat hij waarschijnlijk de deur uit voor iets anders. :)

Wat wat wat???? MINI Coupé???

Hmm als die 4C van Alfa werkelijk uit komt :o KWIJL, en die heeft achterwiel... Wat een beestje!

MINIels
MINI Fan

Berichtdoor MINIels » Wo Mei 18, 2011 12:11

Mijn volgende wagen zal geen MINI meer zijn denk ik. Ik ben er een beetje uitgegroeid. :wink: Ik zou graag iets meer "auto" voor mijn geld willen. Ik rij er graag mee, maar de praktische kant van de auto begint mij een beetje tegen te steken alsook de onderhoudskosten.

Ik ben vorige week naar de garage geweest om mijn lichten te laten regelen voor de keuring. Tien euro betaald daarvoor. Ik ga vandaag naar de keuring en mijn auto wordt afgekeurd omdat één van de lichten te laag staat. Waarom betaal ik dan 10euro? Straks eens van mijn oren gaan maken!

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Wo Mei 18, 2011 13:31

MINIels schreef:Ik ben vorige week naar de garage geweest om mijn lichten te laten regelen voor de keuring. Tien euro betaald daarvoor. Ik ga vandaag naar de keuring en mijn auto wordt afgekeurd omdat één van de lichten te laag staat. Waarom betaal ik dan 10euro? Straks eens van mijn oren gaan maken!

Typisch MINI-probleem!
Vorig jaar ben ik ook afgekeurd voor mijn lichten (maar had ze niet op voorhand laten afstellen)
Dus ook naar de garage geweest....Die kerel heeft een half uur bezig geweest en kreeg ze bijna niet deftig geregeld....Maar net op het randje van het legale. Dus bij de minste afwijking zit het weer niet goed....HOPELOOS voor de oudere modellen

Veel succes in de zoektocht naar iets nieuw
Wat zal het worden....?

Ken - Ann
MINI-aholic

Berichtdoor Ken - Ann » Wo Mei 18, 2011 16:10

Snap niet dat ze die lichten ooit vast in de motorkap hebben gezet, da's gewoon vragen voor problemen.......soms zijn ingenieurs echt wel wereldvreemd.....

](*,) ](*,) ](*,)

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Wo Mei 18, 2011 16:21

Ken - Ann schreef:Snap niet dat ze die lichten ooit vast in de motorkap hebben gezet, da's gewoon vragen voor problemen.......soms zijn ingenieurs echt wel wereldvreemd.....

](*,) ](*,) ](*,)

idd!
Net zoals ze de IC van de R53 bovenop de motor hebben geplaatst....
Pakt warme lucht dat het ni normaal is
Ook op ne maandag na da den ingenieur in de vodka had gehangen beslist zenne :x :D

YorkPower
MINI-aholic

Berichtdoor YorkPower » Wo Mei 18, 2011 17:01

Maar die lichten das ook een BMW probleem.. Met de 3 naar de keuring geweest.. afgekeurd om de lichten, bij bmw binnen gedaan, ze hebben zelf gezegd dat ze niets gedaan hebben omdat de lichten voor hen goed stonden.. Naar de herkeuring geweest en goedgekeurd!

Het erge is dan nog dat de bmw de eerste keer 2x gekeurd is geweest (we waren de x-ste auto dus die moet als het ware als test dienen of er wel goed gekeurd wordt...)

Ik vrees gewoon dat dat bij elke auto wel voorkomt.. en dat met die lichten en intercooler.. dat waren de designchefs die meer te zeggen hadden dan de ingenieurs.. :p

Terug naar “Show & Shine - MINI”