Thumper S (1320mini) 262,4 pk pg 75
Xefke schreef:Hey freek, ziet er hier weer super uit hé. Zo blijven gaan man!
Die kw schroefkit hoe rijdt dat? Zou ergens tegen Begin volgend jaar willen overschakelen naar een schroefsetje.
Om eerlijk te zijn.......
Ben der ni kapot

Met de Eibach veertjes stuurde hij goed
Met de KW gewindefahrwerke stuurt hij ook goed
Ik had gehoopt dat hij toch minstens drie keer zo goed zou sturen

Ik moet er wel bijzeggen dat op dit moment de bovenste en onderste strut er niet opzitten!
Dus misschien ben ik nu wel appelen met schoensmeer aant vergelijken

Dringend langs Staf gaan. (En volgende week woensdag de cabrio struts tijdens het onderhoud er ook op

Voordeel van schroefsetje is natuurlijk wel dat je hem tot de mm zet zoals je wil, terwijl hij met veren toch steeds op "ze'n gat" hangt. Dus wat dat betreft is het wel een voltreffer

Xefke schreef:Ik zou hem idd vanvoor wat lager willen hangen, en een klein cm'erke vanachter ook.
Bij mij is er vooraan een cm'terke af en achteraan een halve.
Maar ik denk dat hij ondertussen zelf nog wat gezakt is want schuurt er plots lustig op los

Zo speel ik nog wat overmatig aanwezige plastick kwijt en wordt ie WEER lichter

Gisteren tijdens de oliewissel ervoor gekozen om andere olie te gaan gebruiken.
Nu hij toch al in de hogere pk-regionen draait en de rev-lim op 7,4K staat mag de olie wel wat duurder en performanter zijn....dit heb ik er zeker voor over
Daarom ipv 5W30 overgegaan op 0W40 (goedgekeurd door BMW, Porsche, .....)
Kan ni slecht zijn
Aangezien ik een olietemperatuurmeter heb, is het makkelijk om alles wat in het oog te houden. Sinds de wissel van de cilinderkop viel het mij al op dat de temperatuur van de olie beduidend lager bleef!!!
Vroeger draaide hij op de autostrade aan 120-130 tussen 95 en 100°. Sinds mijn bezoek aan 1320 blijft hij steeds rond de 90° en gisteren zat ik bij deze snelheden zo rond de 85° Effe wat doorgeven en ik geraak aan 90° maar dan moet ik al serieus "gassen"
De buitentemperatuur is natuurlijk wel gunstig (gisteren rond de 12°C), maar het verschil voor en na 1320 is toch opvallend.
Bovendien waren mijn ruitenwissers versleten en MINI Sneyers heeft ze vervangen door Aero's....!!!!
Super want had er altijd al zulke willen hebben
Me happy!
Nu hij toch al in de hogere pk-regionen draait en de rev-lim op 7,4K staat mag de olie wel wat duurder en performanter zijn....dit heb ik er zeker voor over
Daarom ipv 5W30 overgegaan op 0W40 (goedgekeurd door BMW, Porsche, .....)
Kan ni slecht zijn

Aangezien ik een olietemperatuurmeter heb, is het makkelijk om alles wat in het oog te houden. Sinds de wissel van de cilinderkop viel het mij al op dat de temperatuur van de olie beduidend lager bleef!!!

De buitentemperatuur is natuurlijk wel gunstig (gisteren rond de 12°C), maar het verschil voor en na 1320 is toch opvallend.
Bovendien waren mijn ruitenwissers versleten en MINI Sneyers heeft ze vervangen door Aero's....!!!!

Me happy!
Nieuw jaar, nieuwe plannen
Na de Thumper cilinderkop gaan we nog wat verder om andere onderdelen hierop af te stemmen. De inlaatkanalen van de TPR-2 zijn wat groter dan standaard dus nu ook een inlaatspruitstuk kopen, dat hierop past! Bestelling is geplaatst in de US (hopelijk gaat het dit keer wat vlotter dan vorige keer
en ja Staffe, ik heb geleerd uit vorige keer
)
Meer is voor later

Na de Thumper cilinderkop gaan we nog wat verder om andere onderdelen hierop af te stemmen. De inlaatkanalen van de TPR-2 zijn wat groter dan standaard dus nu ook een inlaatspruitstuk kopen, dat hierop past! Bestelling is geplaatst in de US (hopelijk gaat het dit keer wat vlotter dan vorige keer

Meer is voor later

Terug naar “Show & Shine - MINI”