Thumper S (1320mini) 262,4 pk pg 75

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Ma Mar 07, 2011 23:01

Dangixxer schreef:
Stafke schreef:
Dangixxer schreef:Maar misschien in de loop vant jaar ne kilo of 25 zien te besparen

Dit zal nog tegen je gebruikt worden vrees ik :wink: :

Zal makkelijker zijn om die 25kg MINI kwijt te spelen tov 20 kg Gixxer :D

Dat bedoelde ik eigenlijk, verkeerde deel van de zin in quote gezet :D

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Ma Mar 28, 2011 2:42

MINI is volgeladen
Klaar om te vertrekken :)

Binnen iets maar dan drie uur de Shuttle op en rond 10 uur belgische tijd staat ie al op de testbank/brug in St. Neots 8)

Laatste fase op motorisch vlak qua veranderingen is ingezet.
Het inlaat en uitlaatspruitstuk worden veranderd en vervolgens de software terug aangepast aan de nieuwe onderdelen 8)
Daarna hou ik het wel even voor bekeken.

De eerste belgische twincharged MINI hebben is iets voor later :grin:

YorkPower
MINI-aholic

Berichtdoor YorkPower » Ma Mar 28, 2011 11:31

WOW!

Succes man! :D
Dat zal dan de snelste MINI worden op onze Belgische gronden zeker? :D
Veel succes ermee!

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Do Mar 31, 2011 17:07

YorkPower schreef:WOW!

Succes man! :D
Dat zal dan de snelste MINI worden op onze Belgische gronden zeker? :D
Veel succes ermee!

De snelste weet ik ni direct
Maar toch één van de krachtigste R53's met standaard M45 compressor :D

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Do Mar 31, 2011 17:42

Voilà, we zijn teruggeraakt....

Deze keer is het verhoopte succes minder groot dan verwacht met bovendien nog eens geweldige problemen :o
Maar de mannen van 1320 hebben zich uit de naad gewerkt...dit heb ik nog nergens gezien. 8) 8) 8)

Afbeelding

Eerste dag verliep alles nog vrij vlot.

Afbeelding

Direct MINI op de Dyno en hij draaide 222 wielpk, wat overeenkomt met 255 krukaspk's.
Zo hadden we meteen een vergelijkingspunt als hij achteraf terug op de bank zou gaan.

Afbeelding

Vervolgens het Thumper inlaatspruitstuk erop en alles klaarmaken om de metertjes te plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal vlotjes. Tegen de middag begonnen ze zelfs al mijn uitlaatspruitstuk te prepareren. 8)

Afbeelding

Dit is een combinatie van een Janspeed spruitstuk met daarop een originele MINI cat (met stempel)
De connectors voor AFR en EGT er meteen mee ingezet en vervolgens de cat op maat ertussen gelasd.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ken er niet echt veel van, maar het is een meesterwerkje om naar te kijken, zo mooi is het allemaal gelast. Scott zei zelf dat dit ze'n beste ooit was :grin: 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen stonden de metertjes al op ze'n plaats, en was de electriciteit getrokken.
Enkel nog alles aansluiten maar dat zou in de voormiddag gebeuren op dinsdag.

Afbeelding

En die dinsdag was een ander verhaal..... :?
Metertjes aangesloten en wat bleek nu...één van beide flikkert soms even zonder aanwijsbare reden. :( Soms doet ie het een uur niet en dan is het er weer terug. Ga dit proberen te regelen met de verkoper, maar da's dus nog afwachten. Voor de rest zijn ze echt wel rete-geil...ni normal :grin:

Ondertussen was de MINI klaar voor de testbank. Met identieke software draaide ie maar 216 wielpk oftewel 248 krukaspk's... :o Zeven pony's waren er dus vandoor terwijl er toch wat nieuw materiaal op stond. Een redelijke domper dus. Een uitleg was er niet direct voor te vinden. Meerdere runs toonden aan dat hij echt wel rond deze waardes draaide. Is het standaard spruitstuk dan toch nog zo slecht niet met al ze'n bochten en afvlakking....

Afbeelding

Ipv echter direct voort te kijken naar het topvermogen, besloot Thomas eerst een ander probleem aan te pakken. Mijn stationair toerental is heel onstabiel. Mij stoorde dat nu niet echt veel, maar hij wou en zou dat even regelen. Whoops.... Om de één of andere reden was het softwarematig niet mogelijk om hem mooi te laten draaien. Niets hielp, meer inspuiten, minder inspuiten,... niks!! Het was wel al stilaan tijd geworden om terug te beginnen rijden om mijn trein te halen...NOT! Na een tiental runs stonden we nog steeds nergens en moest hij bovendien nog over de hele lijn afgesteld worden. Ik voelde dus de bui al hangen. Die trein kon ik vergeten. Mijn MINI was dus niet te regelen. Of misschien was het ergens anders dat de reden van dit probleem moest gezocht worden. Dus vanaf een uur of drie zijn ze deze weg beginnen bewandelen. Lamda-sensoren vervangen, MAP sensoren vervangen, bougies vervangen, coil pack vervangen, bougiekabels vervangen, injectoren vervangen, toevoer van de benzine vervangen, ECU 4 KEER een andere ingestoken en ik ben er zeker van dat ik nog wel iets vergeten ben. Telkens dus één van de netgenoemde onderdelen geplaatst ... testen....geen resultaat, er terug af en volgende.... de moed stond mij stilaan in mijn schoenen. Ondertussen was het al 22.00 uur...JAWEL! En nog niets gevonden, maar die mannen geven niet op! Onvoorstelbaar! Aangezien zowat alle onderdelen waar het iets mee zou kunnen te maken hebben vervangen waren, moest het dus wel ergens anders gezocht worden. De software waarmee 1320 hun tuning doet is ontwikkeld door Amerikanen. Dus dan maar bellen met die mannen. Al mijn logfiles naar hen gestuurd om zo tot een oplossing te komen....Tot tien voor twaalf...........En toen kwam er eindelijk goed nieuws. Er zat ergens iets fout bij mij in de software. Kleine file van die mannen teruggekregen. Deze erop geïnstalleerd en ik geloofde mijn oren niet. Zo stabiel dat ie plots draaide. Eindelijk een eerste succes op dinsdag...ah nee het was ondertussen al TIEN NA TWAALF en dus al woensdag! En die mannen stonden daar nog hunne nikkel voor mij af te draaien!!! De rest van de afstelling zou voor woensdag zijn want het was echt niet meer verantwoord om verder te doen en ik zou toch niet meer aan die 500km beginnen. Dus snel slapen en woensdag er terug tegenaan.

Afbeelding

Om half negen 's morgens opnieuw aan de slag. Maar wat bleek nu....Thomas kreeg die nieuwe file niet helemaal geopend om hem verder aan te passen aan mijn MINI....Dus hij kon op de testbank niet getuned worden...Alles zat dus echt wel tegen. Dus maar één oplossing! ipv te wachten tot die Amerikanen wakker waren...Ze gewoon om 9 uur UK time uit hun bed bellen.... Het was daar 1 uur 's nachts... Kregen ze echter niet aan de lijn... Ramp o ramp.Thomas stelde dan maar voor om de MINI op een oude file te finetunen met het slechte stationaire toerental. Ik naar huis rijden en hij zou in de loop van de week het vliegtuig nemen naar België als hij de nieuwe file had kunnen bewerken met de gegevens van de finetuning van de oude file. Mijne mond viel echt open. Eerst zaten die mannen daar den dag voordien van 9 uur 's morgens tot 12 uur 's nachts aan mijn MINI te werken en nu zou hij dat voor mij doen! Service met een hoofdletter.

De lucht klaarde ondertussen al wat uit en plots telefoon....!!! 10 uur 's morgens! "The Americans on the phone" .... de verlossing dus!!! Binnen het half uur was ook het euvel met de access tot de nieuwe file opgelost en konden we eindelijk echt beginnen tunen!
Tegen de middag stond er 227 wielpk op het scherm, wat overeenkomt met 261 krukaspk's. Op sommige momenten draaide ie zelfs net onder de 230 wielpk, maar dat is niet de uiteindelijke tuning geworden.

Afbeelding

De lijst van gedane runs is bijna niet meer te overzien. Tientalle runs heb ik daar nu al op de teller staan. lol Maar uiteindelijk is alles zowat in zijn plooi gevallen. Het resultaat is minder dan ik ergens gehoopt had! Er was nog meer uit te halen, maar Thomas heeft het heel "safe" gehouden! Ze baseren zich steeds op een MINI die mee "Time Attack" rijdt....En die beulen da spel pas echt af! En als zij het heel houden....dan weet je dat er toch voor mij nog wat marge is.

Tov maandag heb ik dus een klein beetje vermogen bij. Tov mijn eerste trip naar de UK heb ik niks bij.....!!!
Het is maar hoe je het bekijkt. Misschien draait ie nu in de omstandigheden zoals in september ook 6 pk meer en kom ik uit rond de 267.... ik weet het niet. Maar van de 261 ben ik nu toch wel zeker.

En dan het prijskaartje natuurlijk nog.... Ik ga zelfs de uren niet tellen dat ze aan de MINI hebben gewerkt. Ik weet alleen dat ik buiten voor de plaatsing van de metertjes en het maken van het spruitstuk, welgeteld 2 uur testbank werk heb moeten betalen....Das alles! Geweldige firma (voor mij althans)

Ik ga o zo zeker binnenkort terug!
Er zijn nog zoveel geweldige dingen die ik zou willen laten doen! Nee niets motorisch meer. Is wel even goed zo!
Maar een andere koppeling komt er zeker! Heb nu even met de "Powerranger" kunnen rijden (den EB op de foto)

Afbeelding

Deze heeft een Clutchmasters FX400 sportkoppeling steken. Vederlicht voelt die aan! Zelfs bijna nog lichter dan de originele! :shock: Alleen kan zo'n koppeling mijn vermogen moeiteloos aan en zijn ze echt gemaakt om te "misbruiken" :twisted: Voor ongeveer 1000 euro met vliegwiel en alles geplaatst!!! Ik denk zelfs dat ik mij de moeite ga besparen om bij BMW een offerte te vragen. Ik vind het trouwens geweldig hoe snel die koppelingen "pakken" Lekker agressief!!!
Dan nog alle "bushes" laten vervangen. Er was op woensdag een klant die dat net had laten doen. Je had ze'n gezicht moeten zien toen hij terugkwam na het eerste testritje.... :grin: :grin:
En misschien nog een setje dikke vette torsiebarren. (Dus als er iemand een 19 mm moet hebben....)
Ik heb trouwens mijn huidige op de hardste setting laten zetten....heeeeeerlijk nog minder onderstuur

En ja wie weet komt er ooit dit nog wel eens
De "1320 stand alone" ECU
kwijl.....
Die heeft zelfs een launchcontrol..... 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WKyo-Y4EhUY&feature=mfu_in_order&list=UL[/youtube]

To be continued!!!

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Do Mar 31, 2011 19:03

amai freek dat is een heel verhaal , gelukkig hebben ze het zo goe opgelost allemaal, ze weten percies echt wel wat ze moeten doen daar ...
super om zo'n behandeling te krijgen ..
die meters zullen idd wel heel knap zijn kwa display enzo .. wil ik wel es zien in real 8)
veel plezier ermee eh
en tot snel

:)

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Do Mar 31, 2011 21:38

sscooper schreef:amai freek dat is een heel verhaal , gelukkig hebben ze het zo goe opgelost allemaal, ze weten percies echt wel wat ze moeten doen daar ...
super om zo'n behandeling te krijgen ..
die meters zullen idd wel heel knap zijn kwa display enzo .. wil ik wel es zien in real 8)
veel plezier ermee eh
en tot snel

:)

Ja, eigenlijk zijn ze volledig gericht op de R53. Dus ze kennen die echt wel vanbinnen en vanbuiten! Impressionant om ze bezig te zien :wink:

Ze hebben zich recentelijk ook een R56 aangeschaft :wink:
Maar zijn nog bezig om hem te leren kennen :grin:
Dus daar is het nog even wachten alvorens ze met resultaten gaan komen :wink:

Hier een korte impressie van de PLX'en
Met een afstandsbediening kan je kiezen tussen verschillende schermen

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9iQ5ZONwVfM[/youtube]

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Vr Apr 01, 2011 22:42

Jammer dat het resultaat wat tegenslaat, merk je het verschil niet tijdens het rijden?

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Vr Apr 01, 2011 23:47

fred schreef:Jammer dat het resultaat wat tegenslaat, merk je het verschil niet tijdens het rijden?

Ja inderdaad!
Ik ga ni ontkennen dat ik toch net niet op iets meer had gehoopt!
Maar zo leer je maar weer bij dat niet alle onderdelen opleveren wat algemeen wordt aangenomen :wink:
En ik ben ook ni beschaamd om dit openlijk toe te geven !!!!!
Misschien dat het wel weer iemand helpt in de toekomst :wink:

Voor de rest heb ik wel het idee dat hij veel beter rijdt!!!! 8)
Kan natuurliijk ook zijn omdat hij nu nog "racier" klinkt met het andere spruitstuk erop.
Het verschil is echt wel groot! En tijdens de terugreis betrapte ik mezelf erop dat ik hem in elke tunnel twee versnellingskes lager zette, raampke open en genoot van het echt geweldige geluid dat nu echt wel overeenkomt met de challenge MINI's in de youtube filmkes!! :wink:
Discreet kan je het moeilijk nog noemen...maar dat is nu net wat ik wou :D

conrad
duke of Limburg

Berichtdoor conrad » Za Apr 02, 2011 12:21

Dangixxer schreef:En tijdens de terugreis betrapte ik mezelf erop dat ik hem in elke tunnel twee versnellingskes lager zette, raampke open en genoot van het echt geweldige geluid dat nu echt wel overeenkomt met de challenge MINI's in de youtube filmkes!! :wink:
Discreet kan je het moeilijk nog noemen...maar dat is nu net wat ik wou :D

Da gevoel ken ik ook een beetje. Heb vandaag nog nen Masserati Quatroporte doen opkijken ! Hij wist nie van waar dat gelijkaaridg geluid als de zijne kwam. :grin:

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Ma Apr 04, 2011 12:21

Het zal er niet op verbeteren he Freek.

Eenmaal aan die pk's zullen de ingrepen drastischer en drastischer moet worden om toch een hoge hoeveelheid aan pk winst te bekomen.

De tijd van een eenvoudig chippeke is nu wel volledige voorbij voor jou :grin:

Doch blijft 261 paardjes in een R53 een mooi resultaat .... niet ?

Gewichtsbesparing wordt de toekomst :D ( voor de mini welteverstaan ) :wink:

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Ma Apr 04, 2011 13:36

Stafke schreef:Het zal er niet op verbeteren he Freek.

Eenmaal aan die pk's zullen de ingrepen drastischer en drastischer moet worden om toch een hoge hoeveelheid aan pk winst te bekomen.

De tijd van een eenvoudig chippeke is nu wel volledige voorbij voor jou :grin:

Doch blijft 261 paardjes in een R53 een mooi resultaat .... niet ?

Gewichtsbesparing wordt de toekomst :D ( voor de mini welteverstaan ) :wink:

Volledig juist! :wink:
Motorisch wordt er niks meer veranderd of verbeterd tot er iets zou stuk gaan.
Want de kosten liggen nu proportioneel niet meer in verhouding met het vermogen da je kan winnen....
Wie weet komt er ooit nog wel eens een grotere kompressor (waar die mannen nu al in het geheim wat aan het testen zijn) maar ik zal niet de eerste worden :D
En het is een redelijk kostelijke grap :shock:

En ja hij rijdt nu toch een tikkeltje beter dan vroeger (heb ik het idee)
Ga nog eens de grafieken over elkaar moeten leggen om hier ook een bewijs voor te vinden want anders zit het alleen maar tussen de oren :grin:

Gewicht.....ge zegt het daar!!!
Ben al 4 kilo vermagerd :D :D :D :D :D :D :D
Nog een bergske te gaan :grin:
Maar we geraken er wel :D

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Ma Apr 04, 2011 13:37

Idd. zet uwe MINI (nog) maar eens op dieet (en jij ook :twisted: )

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Ma Apr 04, 2011 13:44

PEPI schreef:Idd. zet uwe MINI (nog) maar eens op dieet (en jij ook :twisted: )

volledig :grin:
nog 16 te gaan :shock: :shock:

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Ma Apr 04, 2011 14:48

Dangixxer schreef:
PEPI schreef:Idd. zet uwe MINI (nog) maar eens op dieet (en jij ook :twisted: )

volledig :grin:
nog 16 te gaan :shock: :shock:

WOOOW !! Goe bezig !! en ik bedoelde dat eigenlijk maar als grapje... :shock: :grin: :grin:

(ik zou er ook beter iets aan doen... :roll: )

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Ma Apr 04, 2011 19:16

PEPI schreef: en ik bedoelde dat eigenlijk maar als grapje... :shock: :grin: :grin:

Weet ik wel jong! :D
En ik kan wel tegen een "stootje" zenne :wink:

jbcola
MINI Master

Berichtdoor jbcola » Di Apr 05, 2011 17:24

Sow, deze hier effekes gemist precies :shock: :shock:

Wanneer kwam gij naar Brugge?? :grin:

Die mannen zijn precies wel niet te doen daar hé, ik denk niet dat ze het zouden doen bij Beek of gelijk welke andere tuner...

TOP Mini dit!! 8)

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Di Apr 05, 2011 21:59

Ja voor mij zijn die mannen het waard om 500km enkel te rijden :wink:
Denk dat ik in augustus terugga :D
Het MITP weekend....eens op Santa Pod rijden en daar op maandag een tripje 1320 aan breien (is daar maar op een tiental km van)
Als je tegen dan den uwe nog hebt.....ni mee?
Laatst gewijzigd door Dangixxer op Di Apr 05, 2011 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Musti
MINI-aholic

Berichtdoor Musti » Di Apr 05, 2011 22:20

Mensen die leven voor hun vak..zeldzaam maar het is zo zwaar genieten als je die tegenkomt...
ziet er heel knap uit! Een MINI om jaloers op te zijn! 8)

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Di Apr 05, 2011 22:35

Musti schreef:Mensen die leven voor hun vak..zeldzaam maar het is zo zwaar genieten als je die tegenkomt...
ziet er heel knap uit! Een MINI om jaloers op te zijn! 8)

Das waar!
Hun passie en kennis van MINI's heb ik nog nergens gezien.
Enkel als je ze blindelings eentje uit elkaar zien draaien weet je het gewoon! :wink:

Heb trouwens foto's gezien van de dragsters waar ze in het weekend allebij mecanicien voor zijn.........
NI NORMAAL
Die zou tussen 2500 en 3000pk moeten draaien :D

(kijk effe naar deze zeven blz en je weet voldoende)
http://www.rodsnsods.co.uk/forum/garage ... bird-33205

Zo'n MINI'tje is echt wel een "walk in the park"

Terug naar “Show & Shine - MINI”