Thumper S (1320mini) 262,4 pk pg 75

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Aug 27, 2011 10:52

YorkPower schreef:Leuk om te zien dat je zoveel uitgeeft aan de MINI. Voor al dat geld aan onderdelen had je waarschijnlijk al een M3 kunnen kopen e.i.d. ;).


Heb het nog nooit uitgeteld.... :D
Maar een M3....naaaaah! Een tweedehandse afgreragde bak misschien met 180K km op de klok. Maar daar pas ik voor.
Vergeet ook niet dat toen ik mijn S'je kocht, hij achteraan de 23K euro kostte...Daar koop je tegenwoordig in het MINI gamma hoe langer hoe minder voor :wink: Dus daar heb ik wel wat budget uitgespaard :)
En dan misschien nog het belangrijkste punt van allemaal...Het plezier om alle stukken en onderdelen bij elkaar te zoeken, erover te lezen, de tripkes overal naartoe, de dyno's, de mensen die je leert kennen, soms ook wel eens met je voeten terug op de grond gezet worden,.....DAAR draait het mij net om. Niet om een garage binnen te stappen, een cheque te tekenen en buiten te rijden. Want stel nu dat ik voor iets alla "M" zou gegaan zijn...."die avond....google...1M...uitlaat...ophanging....carbon....turbo....Recaro...."
Snap je het plaatje. Zou juist hetzelfde verhaal zijn en zou zo uitkomen bij de prijs van ....
Tenslotte gaat het mij ook om het creëren van een MINI die van MIJ is en nergens een broerke heeft rondrijden. Van de GP'kes zijn er maar 2000 gebouwd...Wel van de GIX maar 1 8) 8) 8) 8)
Maar als die MINI ooit klaar is...zo'n 1Mke..... =P~

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Aug 27, 2011 11:17

Eindelijk de foto's van "1320 third edition" eens kunnen bekijken.
Geen gezever enkel foto's deze keer
Ze spreken voor zich :D

HIER DAG 1 (9.52u)

Nieuwe Clutchmasters FX400 6 pucks koppeling met alu vliegwiel
Afbeelding

Airco leegmaken
Afbeelding
Afbeelding

Radiator eraf
Afbeelding
Afbeelding

Front subframe los
Afbeelding
MET PEPI MODDER........!!!!!!!!! :x :grin:
Afbeelding

Subframe eronderuit
Afbeelding

Ophangingsrubber eraf en Powerflexen erop
Afbeelding

Front sway van H sport erop
Afbeelding
Afbeelding

Nog onderdelen eraf :grin:
Afbeelding

Versnellingsbak eraf
Afbeelding

Stinkende koppeling (al zag ze er nog behoorlijk uit)
Afbeelding

OEM vliegwiel
Afbeelding

Meer onderdelen dan hier zijn er niet afgegaan... :shock:
Afbeelding

Versnellingsbak open
Afbeelding
Afbeelding

Alu vliegwiel erop
Afbeelding

Sportkoppeling erop
Afbeelding

Achterste Sway gemonteerd
Afbeelding

En toen was het 17.00u :D
Laatst gewijzigd door Dangixxer op Za Aug 27, 2011 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Za Aug 27, 2011 11:22

Heerliijk! :D
Keep up the good work! En hoe rijdt het?

En ik snap je ten volle ;). 1M of Z4 M coupe.. 2 beestige wagens met veel mod potentieel :D

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Aug 27, 2011 11:28

YorkPower schreef:Heerliijk! :D
Keep up the good work! En hoe rijdt het?

En ik snap je ten volle ;). 1M of Z4 M coupe.. 2 beestige wagens met veel mod potentieel :D


:oops: :oops: :oops:
SInds ik terug ben nog geen enkele kans gehad om hem eens zonder een berg onderdelen in de koffer te kunnen rijden...
Maar wat ik al merkte in de terugreis....HEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK :D

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Za Aug 27, 2011 12:22

Dangixxer schreef:
YorkPower schreef:Heerliijk! :D
Keep up the good work! En hoe rijdt het?

En ik snap je ten volle ;). 1M of Z4 M coupe.. 2 beestige wagens met veel mod potentieel :D


:oops: :oops: :oops:
SInds ik terug ben nog geen enkele kans gehad om hem eens zonder een berg onderdelen in de koffer te kunnen rijden...
Maar wat ik al merkte in de terugreis....HEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK :D


Berg onderdelen?? :D

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Aug 27, 2011 12:40

cooperke s schreef:
Dangixxer schreef:
YorkPower schreef:Heerliijk! :D
Keep up the good work! En hoe rijdt het?

En ik snap je ten volle ;). 1M of Z4 M coupe.. 2 beestige wagens met veel mod potentieel :D


:oops: :oops: :oops:
SInds ik terug ben nog geen enkele kans gehad om hem eens zonder een berg onderdelen in de koffer te kunnen rijden...
Maar wat ik al merkte in de terugreis....HEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK :D


Berg onderdelen?? :D


Hou alle onderdelen die eraf komen bij ja :D
En der was nog een express zending ook :grin:

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Za Aug 27, 2011 13:11

Dangixxer schreef:
cooperke s schreef:
Dangixxer schreef:
YorkPower schreef:Heerliijk! :D
Keep up the good work! En hoe rijdt het?

En ik snap je ten volle ;). 1M of Z4 M coupe.. 2 beestige wagens met veel mod potentieel :D


:oops: :oops: :oops:
SInds ik terug ben nog geen enkele kans gehad om hem eens zonder een berg onderdelen in de koffer te kunnen rijden...
Maar wat ik al merkte in de terugreis....HEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK :D


Berg onderdelen?? :D


Hou alle onderdelen die eraf komen bij ja :D ----->NOSTALGIE?
En der was nog een express zending ook :grin: -------> ? :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Aug 27, 2011 16:51

Nostalgie zeker en vast! :wink:
Ons ma hare kelder zit ondertussen al vol "MINI" :D

Langs den andere kant komt het soms wel goed uit.
Voorbeeld mijn luchtfilterhuis heb ik mooi gehouden, na de plaatsing van de ALTA HAI. Toen ik dan terug ben overgestapt naar de Dave f, moest ik gewoon even op zoek naar de oorspronkelijke onderdelen en kon geplaatst worden 8)
Hetzelfde voor die ALTA "slechtpassende IC rubbers"... ZIjn ondertussen er ook al weer af :D
Trouwens ondertussen is mijne GIX 100% ALTA vrij en ik ben der fier op :grin:

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Za Aug 27, 2011 17:30

Dangixxer schreef:... en ik ben der fier op :grin:


Het zou eraan mankeren! ;)
Wat een racebak!

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Aug 27, 2011 17:30

De tweede dag

Om 8.45 kwam eindelijk het nieuwe Quaife LSD aan, dus kon er terug begonnen worden

Proper gemaakt en opnieuw gesmeerd
Afbeelding

ALLE bouten op een hoopje (nee er bleef er op het einde geen enkele over)
Afbeelding

Nieuw differentieel
Afbeelding
Afbeelding

Versnellingsbak er terug op
Afbeelding

Oude motorsteun onderaan (kijk naar de 2 scheurtjes in de rubber)
Afbeelding

Nieuwe motorsteun van Vibra technics
Afbeelding

Subframe er terug onder
Afbeelding

Nieuwe motorsteun (in het midden van de foto)
Afbeelding

Kavs 16% pulley en front arm spacers
Afbeelding

Spacer geplaatst (zie net naast de remschijf)
Afbeelding

Radiator er terug op
Afbeelding

Bumper er terug op (we zijn er bijna)
Afbeelding

Airco terug vullen en luchtfilter geplaatst
Afbeelding

12.20 u.....hij is klaar (klok links achteraan) :shock:
Afbeelding
Afbeelding

Krik weg en hij kan de testbank op
Afbeelding
Afbeelding

Daar staat ie dan
Afbeelding

Belgisch krachtvoer voor de monteurs (ze werken eens zo goed dan)
Afbeelding

Klaar voor de laatste sleutelbeurt
Afbeelding
Afbeelding

De nieuwe Catcam
Afbeelding

More to come

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Aug 27, 2011 17:48

YorkPower schreef:
Dangixxer schreef:... en ik ben der fier op :grin:


Het zou eraan mankeren! ;)
Wat een racebak!


Ik bedoelde dat ik fier ben dat hij nu 100% Alta-vrij is... :D
Alta filter heeft mij al 2 lamda sensors gekost
En kijk maar eens naar de riem na 9000 km (waarvan de helft brave autostradekm's)

Afbeelding
Afbeelding

Op de pulley zag je dat vier naden mooi zilver blinkend waren en 1tje gewoon zwart was.... De riem liep dus niet zoals het hoorde.
Als deze springt stopt uw waterpomp met alle gevolgen vandien

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Za Aug 27, 2011 21:52

Alé gij hebt ook aan de Fisher zijn camionetje gestaan zien ek..

Zitten een paar leuke spullekes op die ik ook nog zou moeten hebben,ik zeg tijd voor een testritje :)

EDIT

Trouwens moeten die 261 nie aangepast worden nu??

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Aug 27, 2011 22:31

cooperke s schreef:Alé gij hebt ook aan de Fisher zijn camionetje gestaan zien ek..

Zitten een paar leuke spullekes op die ik ook nog zou moeten hebben,ik zeg tijd voor een testritje :)

EDIT

Trouwens moeten die 261 nie aangepast worden nu??


Den Ambroz is ne grappige mens
En kan godverdekke ongeloofelijk goe op circuit rijden...
Zijn tijden gezien op Bedford? :shock: :shock: :shock:

Ja nieuw cijferke tegenwoordig....
262,5 :D
Wacht alleen nog op het grafiekske van Thomas :wink:

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Za Aug 27, 2011 23:04

Hahah ja ik heb zen tijden gezien,fenomenaal he.Met een MINI'ke ferrari's en lambo's achter u laten is klasse!

Blijkt niet zo heel erg veel meer te zijn dan wat ze hadden op hun oem head??

Verkopen? :grin:

Ge hebt toch uwe Newman nog bij u ma liggen?? :wink: :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Aug 27, 2011 23:21

cooperke s schreef:Hahah ja ik heb zen tijden gezien,fenomenaal he.Met een MINI'ke ferrari's en lambo's achter u laten is klasse!

Blijkt niet zo heel erg veel meer te zijn dan wat ze hadden op hun oem head??

Verkopen? :grin:

Ge hebt toch uwe Newman nog bij u ma liggen?? :wink: :grin:


Het lijkt dat de Catcam met een aangepaste cylinderkop minder rendabel is dan bij de OEM.
Ik ben van iets in de 225 naar ergens in de 228 gegaan.
Dus een kleine extra winst.
Maar zoals je gezien hebt heb ik ook een 16% genomen ipv de 15.
En na de originele meting zijn cam en pul vervangen.
Dus een volledig correct besluit trekken is moeilijk omdat er 2 variabelen veranderd zijn...
Eigenlijk ni slim geweest om het zo te doen.
Ik zie trouwens dat de IAT licht gestegen zijn tov vroeger!!
Bij 120 vroeger +5 à 6 graden tov buitentemp
Nu zit dit tussen de +8 en +10.... :shock:
Dus hier moet duidelijk nog eens naar gekeken worden

Nieuw tripje 1320....? :D

Voorlopig hou ik de Newman nog even.
Maar als ie weggaat ben je de eerste die het hoort.
Als je dan interesse hebt.... :wink:

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Za Aug 27, 2011 23:39

Is te verwachten he Freek met een 16,ge maakt zowiezo meer warmte aan!

Maar Ambroz rijd met 20 en een +2 op de krukas,...natuurlijk met een cc en wmi :grin:

Maar dat is weer een ander segment natuurlijk namelijk de racerij,..

Tis allemaal een dubbeltje op zen kant,zeker met wat hier legaal is.

Als je de iat legaal naar beneden wil halen moet je oftewel aan de "grotere pulley"(ooit gedacht dat ze dat zouden zeggen?) ofwel de keuring overtuigen dat een cc alleen maar is om de auto zen maximaal vermogen te laten behouden en niet te verhogen...Maar ik denk dat dat ne moeilijke gaat worden.....Alhoewel de cc niet echt gaat helpen op de weg of ge moet altijd eerst in't groepke rijden :wink:

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Za Aug 27, 2011 23:41

Oh btw ik had eigenlijk liever je catcam gehad in plaats van je Newman lol,tis dus eigenlijk andersom :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Aug 27, 2011 23:45

cooperke s schreef:Is te verwachten he Freek met een 16,ge maakt zowiezo meer warmte aan!

Maar Ambroz rijd met 20 en een +2 op de krukas,...natuurlijk met een cc en wmi :grin:

Maar dat is weer een ander segment natuurlijk namelijk de racerij,..

Tis allemaal een dubbeltje op zen kant,zeker met wat hier legaal is.

Als je de iat legaal naar beneden wil halen moet je oftewel aan de "grotere pulley"(ooit gedacht dat ze dat zouden zeggen?) ofwel de keuring overtuigen dat een cc alleen maar is om de auto zen maximaal vermogen te laten behouden en niet te verhogen...Maar ik denk dat dat ne moeilijke gaat worden.....Alhoewel de cc niet echt gaat helpen op de weg of ge moet altijd eerst in't groepke rijden :wink:


WMI...jaaaa
Wil ik ook wel, maar hoe we dat gaan moeten wegwerken.....???? :D
Jij hebt er nu toch eentje he?
Misschien langs onder de inspuiting doen, zodat het niet direct zichtbaar is.
Maar moet dan nog met die tank wegkunnen :grin:
Pas op....heb er met Thomas en Scott al ooit over gesproken zenne 8)

cooperke s schreef:Oh btw ik had eigenlijk liever je catcam gehad in plaats van je Newman lol,tis dus eigenlijk andersom :wink:

aaaaaaaaaah ok :grin:
De Cat zit erin en da gaat zo blijven denkik :wink:

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Zo Aug 28, 2011 0:02

Lol,

Ik heb er een ja,zoals al men spullen in een doos :roll: :cry: ,dan hebt ge der ook nie veel aan he,maar hoop daar wel verandering in te brengen :grin:

In principe mag die tank geen probleem zijn,alhoewel uw koffer moet leeg zijn voor de keuring dus da is al nen tegenvaller.Als ge natuurlijk zoals zovelen gebruikt maakt van alleen water kunt ge eventueel gebruik maken van uw watersproeitank van de xenons..Is volgens mij al gerealiseerd geweest..

De pomp kan geen probleem zijn,die valt wel ergens weg te steken.

Dan de aansluiting die meestal op de horn na de ic gebeurd is een ander zaak.Tis wel iets klein maar als hun oog erop valt en ze weten er iets van tja.In principe kunt ge meer naar onder op de horn werken denk ik.Maar hoe meer naar onder hoe miner plek daar is natuurlijk,uw lucht/gasklep enz zit daar lelijk in de weg...

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Aug 29, 2011 8:54

Misschien stillekes tijd om al dit moois boekvorm te gieten,.... :D

Diene riem,.... :shock:


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast